wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Wyjątkowy tramwaj na wrocławskich torowiskach

Nie kojarzycie tego tramwaju? Nic dziwnego, bo to model wyprodukowany w Czechosłowacji (do dzisiaj spotkamy je jeszcze w Pradze, Bratysławie, a nawet w Kijowie). A w sobotę 9 sierpnia możemy się przejechać Tatrą T3 po wrocławskich torach. To propozycja Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego. Natomiast już w sobotę 2 sierpnia można wsiąść do – także zabytkowego – Jelcza M121MB i zwiedzić dawną trasę autobusu 107. Zobaczcie szczegóły i ceny przejazdu.

Reklama

Tramwaj z Czechosłowacji na wrocławskich torach

Tramwajem Tatra T3 (czyli Tetrójką) przejedziemy się po Wrocławiu w sobotę 9 sierpnia.

Wsiądziemy do Tatry T3SUCS o numerze 999, wyprodukowanej w 1987 roku i przez niemal całe swoje życie eksploatowanej w Ostrawie.

Oznaczenie „SUCS” oznacza wersję eksportową dostosowaną do warunków Związku Radzieckiego i Czechosłowacji, z nieco zmodyfikowanym osprzętem i wnętrzem. Po ostrawskich torach tramwaj jeździł do końca 2022 roku, kiedy to został wycofany z eksploatacji.

Zaplanowano trzy kursy (każdy z przewodnikiem na pokładzie!) dookoła centrum Wrocławia.

Tramwaj nie będzie zatrzymywał się na wszystkich przystankach, a to po to, by nie dezorganizować ruchu tramwajowego i skupić się na przyjemności z jazdy.

Odjazdy z przystanku Rynek – godziny

  • godz. 14.00
  • godz. 15.00
  • godz. 21.00 (z pokładu czeskiego wozu oglądać pięknie oświetlone wrocławskie zabytki).

Dokładna trasa zostanie niebawem opublikowana na Facebooku Tetrójki.

Zabytkowe tramwaje i autobusy Klub Sympatyków Transportu Miejskiego
Zabytkowe tramwaje i autobusy

Przejazd tramwajem Tatra T3 – ile kosztuje?

Koszt przejażdżki to 10 zł, płatne na pokładzie tramwaju. Nie jest wymagana rezerwacja miejsc. W trakcie przejazdu będzie można nabyć też gadżety z pojazdem w roli głównej.

Zabytkowy Jelcz na dawnej trasie autobusu 107

W sobotę 2 sierpnia będzie można pojechać zabytkowym już Jelczem M121MB dawną trasą linii 107.

Jelcz M121MB to jeden z pierwszych polskich autobusów o częściowo niskiej podłodze, a klubowy egzemplarz powstał w 1996 r., jako 14. w tej serii.

Został przeznaczony dla jednego ze szpitali na Pomorzu, przez co praktycznie nie był wykorzystywany liniowo, dlatego można w nim obejrzeć autentyczny wystrój z lat 90. ubiegłego stulecia.

Przy okazji przejazdu członkowie Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego przytaczają kilka faktów z historii danej linii we wrocławskiej sieci.

Trasa autobusu Jelcz M121MB 

Opera (17.30) – Podwale – pl. Orląt Lwowskich (17.34) – Robotnicza – Wrocławski Park Przemysłowy (17.40) – Fabryczna – Wagonowa – Robotnicza – Strzegomska – Mińska (Rondo Rotm. Pileckiego) (17.49) – Muchobór Wielki (17.52) – Stanisławowska – Krzemieniecka – Ostrowskiego – FAT (18.01) – Grabiszyńska – Oporów (18.04) – Solskiego – Karmelkowa – Giełdowa (Centrum Hurtu) (18.11) – Wałbrzyska – Kobierzycka – Klecina (stacja kolejowa) (18.18) – Kobierzycka – Wałbrzyska – Krzycka – Krzyki (18.28).

70 lat linii 107 - mapa trasy Klub Sympatyków Transportu Miejskiego
70 lat linii 107 - mapa trasy

Początek trasy – o godz. 17.30 pod Operą. Z pętli Krzyki autobus wróci do Opery przez ul. Powstańców Śląskich.

Wszystkie przystanki na powyższej trasie są na życzenie.

Z uwagi na trasę oraz możliwe fotostopy (decyzję podejmuje kierowca), odchylenie względem podanego czasu może wynieść +/- 10 minut.

Zabytkowe tramwaje i autobusy
Zabytkowe tramwaje i autobusy

Przejazd autobusem Jelcz M121MB – ile kosztuje?

Przejazd odbywa się w ramach biletów Wrocławskich Linii Turystycznych, które są do nabycia w pojeździe u konduktora.

Bilet normalny kosztuje 4,60 zł, ulgowy 2,30 zł. Można płacić zarówno gotówką, jak i kartą.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama