Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Tramwaj z Czechosłowacji na wrocławskich torach
Tramwajem Tatra T3 (czyli Tetrójką) przejedziemy się po Wrocławiu w sobotę 9 sierpnia.
Wsiądziemy do Tatry T3SUCS o numerze 999, wyprodukowanej w 1987 roku i przez niemal całe swoje życie eksploatowanej w Ostrawie.
Oznaczenie „SUCS” oznacza wersję eksportową dostosowaną do warunków Związku Radzieckiego i Czechosłowacji, z nieco zmodyfikowanym osprzętem i wnętrzem. Po ostrawskich torach tramwaj jeździł do końca 2022 roku, kiedy to został wycofany z eksploatacji.
Zaplanowano trzy kursy (każdy z przewodnikiem na pokładzie!) dookoła centrum Wrocławia.
Tramwaj nie będzie zatrzymywał się na wszystkich przystankach, a to po to, by nie dezorganizować ruchu tramwajowego i skupić się na przyjemności z jazdy.
Odjazdy z przystanku Rynek – godziny
- godz. 14.00
- godz. 15.00
- godz. 21.00 (z pokładu czeskiego wozu oglądać pięknie oświetlone wrocławskie zabytki).
Dokładna trasa zostanie niebawem opublikowana na Facebooku Tetrójki.
Przejazd tramwajem Tatra T3 – ile kosztuje?
Koszt przejażdżki to 10 zł, płatne na pokładzie tramwaju. Nie jest wymagana rezerwacja miejsc. W trakcie przejazdu będzie można nabyć też gadżety z pojazdem w roli głównej.
Zabytkowy Jelcz na dawnej trasie autobusu 107
W sobotę 2 sierpnia będzie można pojechać zabytkowym już Jelczem M121MB dawną trasą linii 107.
Jelcz M121MB to jeden z pierwszych polskich autobusów o częściowo niskiej podłodze, a klubowy egzemplarz powstał w 1996 r., jako 14. w tej serii.
Został przeznaczony dla jednego ze szpitali na Pomorzu, przez co praktycznie nie był wykorzystywany liniowo, dlatego można w nim obejrzeć autentyczny wystrój z lat 90. ubiegłego stulecia.
Przy okazji przejazdu członkowie Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego przytaczają kilka faktów z historii danej linii we wrocławskiej sieci.
Trasa autobusu Jelcz M121MB
Opera (17.30) – Podwale – pl. Orląt Lwowskich (17.34) – Robotnicza – Wrocławski Park Przemysłowy (17.40) – Fabryczna – Wagonowa – Robotnicza – Strzegomska – Mińska (Rondo Rotm. Pileckiego) (17.49) – Muchobór Wielki (17.52) – Stanisławowska – Krzemieniecka – Ostrowskiego – FAT (18.01) – Grabiszyńska – Oporów (18.04) – Solskiego – Karmelkowa – Giełdowa (Centrum Hurtu) (18.11) – Wałbrzyska – Kobierzycka – Klecina (stacja kolejowa) (18.18) – Kobierzycka – Wałbrzyska – Krzycka – Krzyki (18.28).
Początek trasy – o godz. 17.30 pod Operą. Z pętli Krzyki autobus wróci do Opery przez ul. Powstańców Śląskich.
Wszystkie przystanki na powyższej trasie są na życzenie.
Z uwagi na trasę oraz możliwe fotostopy (decyzję podejmuje kierowca), odchylenie względem podanego czasu może wynieść +/- 10 minut.
Przejazd autobusem Jelcz M121MB – ile kosztuje?
Przejazd odbywa się w ramach biletów Wrocławskich Linii Turystycznych, które są do nabycia w pojeździe u konduktora.
Bilet normalny kosztuje 4,60 zł, ulgowy 2,30 zł. Można płacić zarówno gotówką, jak i kartą.