Jest przy tym ukierunkowana na tworzenie otwartego, przyjaznego przedsiębiorczego środowiska, systemowych rozwiązań w zakresie stosowania instrumentów wsparcia zarówno dla dużych inwestorów, jak i dla firm mikro oraz małych i średnich, a także na zbudowanie trwałych form współpracy pomiędzy nauką, administracją i biznesem.
Wdrożenie strategii
Wdrożenie zapisów dokumentu pozwoli skonkretyzować wizję Strategii Wrocław 2030: „Zrównoważony rozwój oparty na wysokiej jakości życia obecnych i przyszłych mieszkańców oraz kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości”.
Wdrożenie niniejszej strategii nie będzie możliwe bez uwzględnienia kilku kluczowych uwarunkowań i działań implementacyjnych, do których należy zaliczyć:
- Przeprowadzenie konsultacji społecznych wśród instytucji otoczenia biznesu, organizacji pozarządowych, szkół i uczelni, a więc podmiotów, których ta strategia dotyczy, bądź angażuje. Przy czym przedmiotem dyskusji nie powinny być zasadnicze ustalenia strategii, a przede wszystkim sposoby osiągnięcia celów strategicznych i instrumenty wdrożeniowe (np. na etapie Action Planu – zob. poniżej).
- Stworzenie struktur organizacyjnych dla procesu implementacji strategii. Rekomenduje się przy tym nie tylko wykorzystanie Rady ds. Przedsiębiorczości (co zostało wyraźnie zaznaczone w działaniach wdrożeniowych), ale także ustalenie jednostki/instytucji koordynującej proces realizacji inicjatyw i zadań wskazanych w dokumencie.
- Współpracę instytucji i podmiotów aktualnie tworzących Radę ds. Przedsiębiorczości na rzecz procesu implementacji strategii, w szczególności poprzez czynny udział w realizacji działań i inicjatyw przewidzianych w niniejszym dokumencie.
- Opracowanie założeń finansowo-budżetowych dla skutecznego wdrożenia strategii. Jednostka koordynująca implementację tego planu musi dysponować określonym budżetem, aby możliwe było chociażby prowadzenie dialogu społecznego, uruchomienie portalu internetowego, organizacja wydarzeń promujących przedsiębiorczość, czy chociażby wdrożenie nowych instrumentów wsparcia wrocławskich przedsiębiorców.
- Opracowanie Action Planu związanego z realizacją strategii w postaci dokumentu zawierającego planowane działania, terminy realizacji, potrzebne zasoby, jak również założenia kosztowe.
- Stworzenie systemu monitoringu i aktualizacji strategii, za który odpowiedzialna byłaby jednostka koordynująca. W ramach swego rodzaju controllingu strategicznego dokonywane byłyby okresowe przeglądy aktualnych trendów zewnętrznych mających wpływ na rozwój przedsiębiorczości we Wrocławiu oraz analizy postępów w realizacji strategii (wdrożenia poszczególnych działań i osiągnięcia zamierzonych celów).