Wrocław wyprzedził Poznań i Kraków w opublikowanym 26 września 2016 r. rankingu „Miast atrakcyjnych dla biznesu”, przygotowanym przez Forbes.pl wraz z Centralnym Ośrodkiem Informacji Gospodarczej (COIG).
Ranking opiera się m.in. na badaniu wskaźnika przyrostu liczby firm w przeliczeniu na 1000 mieszkańców, ale nie tylko. Forbes, szukając odpowiedzi, w jaki sposób tworzony jest atrakcyjny klimat dla biznesu, brał pod uwagę także m.in.: liczbę oraz rodzaj programów współpracy z wyższymi uczelniami, lokalne sposoby ułatwienia startu czy prowadzenia biznesu, dostępność i liczbę miejsc w zarządzanych przez miasta i samorządy biurach coworkingowych, liczbę szkoleń, programy wspierania działalności firm na ich wczesnym etapie rozwoju, pomoc w uzyskiwaniu finansowania.
Forbes.pl podkreśla, że dla wszystkich dużych aglomeracji podstawą tworzenia wartości dla rozwoju przedsiębiorczości jest współpraca biznesu ze środowiskiem akademickim. Magazyn przytacza słowa Rafała Dutkiewicza, prezydenta Wrocławia, który powiedział, że miasto jako pierwsze w Polsce stworzyło specjalny dział w urzędzie miasta – Wrocławskie Centrum Akademickie – który monitoruje rynek pracy oraz ścieżki nauczania i odpowiada za łączenie biznesu z ośrodkami akademickimi.
To daje podstawę do zaproponowania rozwiązań systemowych, jak np. projekt „Mozart”, nakierowany na rozwiązywanie problemów, na które natrafiają przedsiębiorstwa rekrutujące młode osoby we Wrocławiu, a przy okazji otoczenia opieką obiecujących startupów, które w przyszłości będą decydowały o pozycji aglomeracji na mapie przedsiębiorczości – pisze Forbes.pl.
źródło: forbes.pl