Firma planuje pobić rekord zbiórki w polskim internecie. Pieniądze przeznaczy m.in. na rozwój sieci i browaru kawowego, a w ciągu roku zamierza zadebiutować na giełdzie.
– Naszym celem strategicznym na najbliższe dwa lata jest stworzenie z Etno Cafe polskiej marki kawowej nr 1 w sektorze. Realizujemy go, stawiając na jakość, kraftowy wypał kawy i budowanie społeczności ludzi, którzy doceniają to, co robimy na polskim rynku kawowym. To właśnie do nich przede wszystkim kierujemy tę kampanię – mówi Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe
Etno Cafe zadeklarowała zamiar pobicia rekordu zbiórki środków na polskich platformach crowdfundingowych. Dotychczasowy należy do producenta gadżetu Lovely, który w listopadzie 2017 r. pozyskał sumę 1,64 mln zł, również podczas kampanii na platformie Crowdway.
Dlaczego crowdfunding?
Przedstawiciele firmy podkreślają, że crowdfunding staje się coraz popularniejszą metodą zdobywania środków na rozmaite inicjatywy społeczne, kulturalne, pozyskiwanie pomocy, a także spełnianie marzeń. Swoją szansę w finansowaniu społecznościowym dostrzegli także młodzi przedsiębiorcy, a ostatnio także rozwijające się biznesy.
Tak powstał crowdfunding udziałowy, w którym grupa inwestorów, w zamian za wpłacone kwoty, obejmuje udziały w przedsiębiorstwie i prawo do przyszłych zysków. Taką możliwość chce dać fanom kawy Etno Cafe.
– Polski rynek inwestycji w młode przedsiębiorstwa potrzebuje zastrzyku nowej energii. Chcemy pokazać, że inwestowanie nie musi być nudne. Kierujemy naszą emisję publiczną przede wszystkim do ludzi młodych, którzy doceniają to, co zrobiliśmy dla kawy kraftowej w Polsce – dodaje Łukasz Mrowiński.
Łukasz Mrowiński i Tomasz Nietubyć, źródło: Etno Cafe
W ramach kampanii crowdfundingowej Etno Cafe proponuje inwestorom cztery pakiety inwestycyjne – Espresso, Americano, Latte i Duży Przelew. Cena najtańszego zaczyna się od 390 zł. Towarzyszą im bonusy w postaci m.in. karty zniżkowej, pakietu Cold Brew Coffee czy rocznego abonamentu na dostawę kawy.
Znane twarze internetu wśród inwestorów Etno Cafe
Ostatnio akcje Etno Cafe nabyli: Przemysław Pająk, założyciel i redaktor naczelny Spider’s Web, Jakub Roskosz, autor popularnego bloga męskiego oraz Paweł Opydo, znany youtuber,
Firma zakończyła właśnie emisję prywatną akcji, w ramach której zebrał już ponad 5 mln zł. Środki z emisji zostaną przeznaczone m.in. na dalszy rozwój sieci kawiarni oraz rozbudowę jedynego w Polsce browaru kawowego, w którym powstaje Cold Brew Coffee, kawa macerowana na zimno.
– Kocham dobrą kawę, uwielbiam też klimat dobrej kawiarni – mówi Przemysław Pająk. – Mam przy okazji przeczucie, że Polskę dopiero czeka kawowy bum, więc dla mnie inwestycja w Etno Cafe brzmi jak absolutny strzał w dziesiątkę. Decyzję o inwestycji ułatwił mi także fakt, iż to projekt polski, a ja lubię wspierać Polaków.
Palarnia Etno Cafe z Nagrodą Prezydenta Wrocławia 2018
Wrocławska firma jest jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Prezydenta Wrocławia.
Firma Ppwstała we Wrocławiu w 2012 r, jako pierwsza polsko-etiopska spółka importująca kawę do Polski. W niedługim czasie marka rozpoczęła także współpracę z plantatorami w m.in. Rwandzie, Kenii, Salwadorze, Papui Nowej Gwinei i Brazylii.
Pierwsza kawiarnia została otwarta w 2015 r. w „okrąglaku” na ul. Świdnickiej. Szybko powstały kolejne punkty. Początkowo tylko we Wrocławiu (2016): Etno Cafe Pasaż Grunwaldzki i Etno Café OVO, a następnie w wybranych miastach w Polsce: Lesznie (2016), Poznaniu (2016), Szczecinie (2016), Warszawie (2016), Gdańsku (2018). Dziś sieć ma 16 kawiarni, w tym dziewięć we Wrocławiu (np. BarBarbara i centrum handlowe Wroclavia).
źródło: wroclaw.pl
W 2016 r. marka otworzyła Browar Kawowy Etno Café i stworzyła pierwszą na rynku polskim butelkowaną kawę macerowaną. W lipcu 2016 r. Etno Café Okrąglak uznane zostało za kawiarnię roku w konkursie Sweet and Coffee Awards, a rok później, podczas Sweet and Coffee Awards, nagrodzone.
W 2017 r. marka zdobyła laury w konkursie Food Awards w kategoriach „Kawiarnia roku” (Etno Café Marszałkowska w Warszawie), „Nowatorska strategia marketingowa” oraz „Efektywny rozwój sieci”, a w 2018 r. wygrała z tak silnymi i sieciami, jak Starbucks i Costa Coffee w CEE Retail Real Estate w kategorii „Coffeeshop Retailer”.
Jak powstaje palona kawa czytaj: Nieznany Wrocław – aromat palarni kawy (ZDJĘCIA+WIDEO)