Commerce Transformation Days to wydarzenie, które znane było wcześniej jako Kongres Dyrektorów E‑commerce. Jest poświęcone cyfrowej transformacji handlu. W tym roku odbędzie się jego siódma edycja, tym razem w formie hybrydowej - online i offline. Wydarzenie zostało objęte Patronatem Honorowym Prezydenta Wrocławia.
Konferencja ta to przede wszystkim przestrzeń do wymiany wiedzy, nawiązania wartościowych znajomości i merytorycznych rozmów. Jest organizowana z myślą o międzynarodowej społeczności rozwijającej obszar commerce. Stwarza liderom rynku, inwestorom oraz partnerom wyjątkową okazję do budowania relacji i uzyskania unikalnej wartości biznesowej.
Przestrzeń do wymiany wiedzy i nawiązania wartościowych kontaktów
Dwa dni konferencji to 20 godzin inspirujących wykładów, paneli dyskusyjnych i praktycznych warsztatów w kameralnym gronie. Hasłem przewodnim wydarzenia jest „Transformacja handlu w erze dynamicznych zmian. Jak przygotować się na nieprzewidywalne?”. Możliwe scenariusze odpowiedzi firm na zmiany będą dyskutowane przez ekspertów e-handlu z różnych sektorów oraz krajów. Ponadto na konferencji będą omawiane najciekawsze trendy związane z branżą commerce, m.in. cross-border, q-commerce, content commerce, green commerce, live commerce, e-grocery, a także ekspansja marketplace’ów, nowe modele biznesowe w tym direct to consumer (D2C) czy temat bezpiecznej skalowalności biznesu w oparciu o nowe technologie.
Organizatorzy konferencji, Unity Group CTD, przewidzieli w tym roku 6 bloków tematycznych: commerce transformation, digital sales, scalable operations, data & AI, cloud & cybersecurity oraz society & organization.
W trakcie wydarzenia wystąpią kluczowi eksperci rynkowi reprezentujący znane rynkowe marki, m.in.: Allegro, Carrefour, Super-Pharm, Euro RTV AGD, BRW, Żabka czy PwC.
Coraz większe znaczenie transformacji cyfrowej
Jak twierdzą organizatorzy konferencji, w ostatnich latach poziom digitalizacji firm niemal wyznaczał ich pozycję rynkową na całym świecie. Dla jednych właściwe przygotowanie i od lat prowadzona transformacja przyniosły znaczący wzrost przychodów i przypływ nowych klientów, zmieniających swoje nawyki zakupowe. Jednocześnie dla wielu przedsiębiorców cyfryzacja stała się warunkiem koniecznym dla dalszego funkcjonowania firmy i możliwości konkurowania. Wiele przedsiębiorstw pozytywnie podeszło do transformacji, a część z nich z korzyścią zredefiniowała swoje modele biznesowe.
Polskie firmy wciąż za mało cyfrowe
Polska od kilku lat pozostaje na jednym z ostatnich miejsc rankingu DESI (Digital Economy and Society Index), czyli indeksu gospodarki i społeczeństwa cyfrowego krajów Unii Europejskiej. Wynika to przede wszystkim z zaniedbań w obszarze cyfryzacji oraz niedostatecznej integracji technologii cyfrowych w przedsiębiorstwach. Nasz kraj z wynikiem 41 pkt. w 2021 r. wciąż jest poniżej średniej unijnej (50,7 pkt.). Powoli jednak zbliża się do UE - w latach 2016-2021 poziom zaawansowania cyfrowego wyrażony wskaźnikiem DESI w Polsce rósł w tempie 8-11% rok do roku.
Z badania „B2B e-commerce NOW 2022”, przeprowadzonego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, która objęła CTD swoim patronatem, wynika, że tempo digitalizacji rynku B2B stale rośnie. Ponad 90 proc. przedsiębiorstw oferujących produkty, usługi i rozwiązania dla biznesu planuje rozwijać e-handel, a już 41% firm działa na tym rynku. Z kolei jedna czwarta spodziewa się, w ciągu najbliższego roku, znacznego wzrostu przychodów z tego kanału (powyżej 20%). To wciąż olbrzymi potencjał do zagospodarowania.