wroclaw.pl Przedsiębiorcy i biznes we Wrocławiu Przedsiębiorcy i biznes we Wrocławiu
Pogoda we Wrocławiu temperatura powietrza wynosi 13°C
Link do portalu wroclaw.pl
Aby wyświetlić zawartość strony, zaakceptuj pliki cookie
Reklama
Commerce Transformation Days  to jedno z najciekawszych wydarzeń w branży handlowej. Unity Group
Commerce Transformation Days to jedno z najciekawszych wydarzeń w branży handlowej.

Przedsiębiorcy z całej Europy zainteresowani najnowszymi trendami cyfrowej transformacji handlu spotkają się 22 i 23 wrzenia 2022 r. w centrum biznesowym Concordia Design we Wrocławiu. Odbędzie się tam międzynarodowa konferencja Commerce Transformation Days.

Reklama

Commerce Transformation Days to wydarzenie, które znane było wcześniej jako Kongres Dyrektorów E‑commerce. Jest poświęcone cyfrowej transformacji handlu. W tym roku odbędzie się jego siódma edycja, tym razem w formie hybrydowej - online i offline. Wydarzenie zostało objęte Patronatem Honorowym Prezydenta Wrocławia. 

Konferencja ta to przede wszystkim przestrzeń do wymiany wiedzy, nawiązania wartościowych znajomości i merytorycznych rozmów. Jest organizowana z myślą o międzynarodowej społeczności rozwijającej obszar commerce. Stwarza liderom rynku, inwestorom oraz partnerom wyjątkową okazję do budowania relacji i uzyskania unikalnej wartości biznesowej.

Przestrzeń do wymiany wiedzy i nawiązania wartościowych kontaktów

Dwa dni konferencji to 20 godzin inspirujących wykładów, paneli dyskusyjnych i praktycznych warsztatów w kameralnym gronie. Hasłem przewodnim wydarzenia jest „Transformacja handlu w erze dynamicznych zmian. Jak przygotować się na nieprzewidywalne?”. Możliwe scenariusze odpowiedzi firm na zmiany będą dyskutowane przez ekspertów e-handlu z różnych sektorów oraz krajów. Ponadto na konferencji będą omawiane najciekawsze trendy związane z branżą commerce, m.in. cross-border, q-commerce, content commerce, green commerce, live commerce, e-grocery, a także ekspansja marketplace’ów, nowe modele biznesowe w tym direct to consumer (D2C) czy temat bezpiecznej skalowalności biznesu w oparciu o nowe technologie.

Organizatorzy konferencji, Unity Group CTD, przewidzieli w tym roku 6 bloków tematycznych: commerce transformation, digital sales, scalable operations, data & AI, cloud & cybersecurity oraz society & organization.

W trakcie wydarzenia wystąpią kluczowi eksperci rynkowi reprezentujący znane rynkowe marki, m.in.: Allegro, Carrefour, Super-Pharm, Euro RTV AGD, BRW, Żabka czy PwC.

Coraz większe znaczenie transformacji cyfrowej

Jak twierdzą organizatorzy konferencji, w ostatnich latach poziom digitalizacji firm niemal wyznaczał ich pozycję rynkową na całym świecie. Dla jednych właściwe przygotowanie i od lat prowadzona transformacja przyniosły znaczący wzrost przychodów i przypływ nowych klientów, zmieniających swoje nawyki zakupowe. Jednocześnie dla wielu przedsiębiorców cyfryzacja stała się warunkiem koniecznym dla dalszego funkcjonowania firmy i możliwości konkurowania. Wiele przedsiębiorstw pozytywnie podeszło do transformacji, a część z nich z korzyścią zredefiniowała swoje modele biznesowe.

Przyszłości nie da się przewidzieć, ale od kilku lat mamy do czynienia z bardzo silną zmiennością na rynku i przedsiębiorcy muszą umieć sobie z nią radzić, właściwe i szybko reagować, a także mądrze planować. Dlatego we wrześniu na Commerce Transformation Days chcemy spotkać się z międzynarodowymi ekspertami z obszaru digital commerce, aby poruszyć istotne dla branży tematy. Liczymy, że dzięki wymianie doświadczeń i współpracy na wielu płaszczyznach przyczynimy się do łatwiejszego zmierzenia się wielu biznesów z obecną, dla wielu trudną, rzeczywistością.
Grzegorz Kuczyński, prezes zarządu Unity Group.

Polskie firmy wciąż za mało cyfrowe

Polska od kilku lat pozostaje na jednym z ostatnich miejsc rankingu DESI (Digital Economy and Society Index), czyli indeksu gospodarki i społeczeństwa cyfrowego krajów Unii Europejskiej. Wynika to przede wszystkim z zaniedbań w obszarze cyfryzacji oraz niedostatecznej integracji technologii cyfrowych w przedsiębiorstwach. Nasz kraj z wynikiem 41 pkt. w 2021 r. wciąż jest poniżej średniej unijnej (50,7 pkt.). Powoli jednak zbliża się do UE - w latach 2016-2021 poziom zaawansowania cyfrowego wyrażony wskaźnikiem DESI w Polsce rósł w tempie 8-11% rok do roku.

Z badania „B2B e-commerce NOW 2022”, przeprowadzonego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, która objęła CTD swoim patronatem, wynika, że tempo digitalizacji rynku B2B stale rośnie. Ponad 90 proc. przedsiębiorstw oferujących produkty, usługi i rozwiązania dla biznesu planuje rozwijać e-handel, a już 41% firm działa na tym rynku. Z kolei jedna czwarta spodziewa się, w ciągu najbliższego roku, znacznego wzrostu przychodów z tego kanału (powyżej 20%). To wciąż olbrzymi potencjał do zagospodarowania.

Warto o tej szansie debatować w gronie ekspertów CTD. Od tego zależy kondycja i konkurencyjność całej branży handlowej. Klienci B2B oczekują stałego dostępu do oferty, sprawnej i spersonalizowanej obsługi, podobnej do tej, do jakiej przyzwyczaili się kupując produkty konsumenckie - dodaje, która objęła swoim patronatem wydarzenie Commerce Transformation Days.
Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej,

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl Powrót na portal wroclaw.pl Wróć na portal wroclaw.pl Logo wroclaw.pl