Większe moce produkcyjne, więcej miejsc pracy
Oddany właśnie do użytku obiekt ma powierzchnię 20 tys. mkw i jest przeznaczony do produkcji nadwozi pociągów dużych prędkości. Ma ona ruszyć jeszcze na początku listopada br. Dzięki inwestycji powstanie 100 nowych miejsc pracy i zatrudnienie zwiększy się do 800 etatów.
– Inwestując w tak nowoczesną halę produkcyjną rozwijamy zarówno umiejętności naszych pracowników, jak i możliwości naszego wrocławskiego zakładu – twierdzi Janusz Koćmin, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę. – Spodziewamy się nawiązać jeszcze bliższą współpracę z polskim rynkiem i kontynuować dostarczanie sprawdzonych rozwiązań dla krajowego systemu transportu szynowego. W związku z tym rozpoczynamy także proces rekrutacji pracowników. W przyszłym roku zamierzamy zwiększyć zatrudnienie we Wrocławiu nawet do tysiąca osób.
– Tak duża inwestycja w naszym mieście jest potwierdzeniem, że rozwija się ono w dobrym kierunku – powiedział podczas uroczystości otwarcia nowej hali Wojciech Adamski, wiceprezydent Wrocławia. – To przykład na doskonałą współpracę między władzami miasta, a działającymi tu przedsiębiorstwami.
Najnowocześniejsze technologie
Nowa hala, wyposażona w unikatową technologię spawania laserowego 3D, pomoże w realizacji dostaw pociągów dla Deutsche Bahn. Jednocześnie inwestycja ta wzmocni rolę wrocławskiego zakładu na światowym rynku kolejowym.
– Bombardier będzie zawsze konkurencyjny – uważa Stephen de Boer, Ambasador Kanady w Polsce. – Przewagę na rynku zdobywa bowiem wykorzystując najnowocześniejsze technologie, a nie niskie koszty produkcji.
Wrocławski zakład Bombardier, zajmujący w sumie powierzchnię ponad 190 tys. mkw, specjalizuje się w produkcji nowoczesnych nadwozi i ram wózków dla wielu różnych pojazdów szynowych. Głównymi produktami zakładu są nadwozia do lokomotyw Bombardier TRAXX eksploatowanych w Polsce, Europie oraz na rynkach północnoamerykańskich, a także nadwozia dla nowych pociągów podmiejskich dla Hamburga (S-Bahn). W fabryce we Wrocławiu wyprodukowano do tej pory blisko 2,4 tys. lokomotyw i ponad 16 tys. ram wózków.
Jedna z najstarszych fabryk taboru
Zakład Bombardier we Wrocławiu jest jedną z najstarszych fabryk taboru kolejowego w Europie i jednocześnie najstarszą działającą fabryką taboru w Polsce. Produkcja na terenie zakładu rozpoczęła się już w latach trzydziestych XIX wieku, co oznacza około 180 lat tradycji w budowie taboru kolejowego w tym miejscu. Fabryka znana od 1945 roku jako Państwowa Fabryka Wagonów (PAFAWAG) została przejęta przez firmę Bombardier w 2001 roku.
Centrala Bombardier Transportation mieści się w Berlinie, a wyroby i usługi koncernu znalazły swoich odbiorców w ponad 60 krajach. Obecnie na całym świecie jest eksploatowanych ponad 100 tysięcy pojazdów wyprodukowanych przez Bombardier. Koncern oferuje rozwiązania dla branży transportu szynowego oraz dostarcza innowacyjne wyroby i usługi z zakresu zrównoważonej mobilności.
Bombardier Transportation jest światowym liderem w produkcji lokomotyw elektrycznych. Wrocławski zakład prowadzi produkcję ich nadwozi. W ramach współpracy wewnątrz koncernu, we Wrocławiu produkowane są także podzespoły dla innych pojazdów szynowych, produkowanych przez Bombardier Transportation m.in. ramy wózków dla pociągów wielkich prędkości, zespołów trakcyjnych ruchu regionalnego, tramwajów i wagonów metra. Obecnie koncern zatrudnia całej Polsce około 1500 osób. Władze firmy zapowiedziały zwiększenie tej liczny w przyszłym roku do 2000.
Koncern Bombardier, do którego należy Bombardier Transportation, jest jedynym na świecie producentem zarówno taboru kolejowego, jak i samolotów. Jego centrala znajduje się w Montrealu w Kanadzie.
Czy wiesz, że…
Powiększyła się rodzina wrocławskich krasnali. Podczas uroczystości otwarcia hali Bombardier Transportation odsłonięto figurkę nowego wrocławskiego krasnoludka – trzymającego się pędzącego nowoczesnego pociągu.