Kamil Górecki,
Konsultacje społeczne dotyczące dotyczące projektu alei Północnej, czyli trasy łączącej ul. Poświęcką z ul. Bolesława Krzywoustego (przyszła ul. płk. R. Kuklińskiego).
Termin
24 stycznia – 14 lutego 2023 r.
Zakres
Elementy trasy alei Północnej, w szczególności kwestie związane z organizacją komunikacji zbiorowej oraz ciągów pieszo–rowerowych.
Cel
Poinformowanie mieszkańców i mieszkanek Wrocławia o szczegółach dotyczących planowanej inwestycji oraz zebranie opinii w tej sprawie.
Formy
E-FORMULARZ OPINII | 31.01–14.02.2023 r.
E-SPOTKANIE KONSULTACYJNE | 31.01.2023 r., godz. 17.30 | Aktywny udział możliwy na platformie internetowej Clickmeeting - https://partycypacja.clickmeeting.com/aleja-polnocna
SPOTKANIE KONSULTACYJNE DLA PRZEDSTAWICIELI RAD OSIEDLI 2.02.2023 r., godz. 17.30
Zaproszenie zostanie przekazane przedstawicielom i przedstawicielkom Osiedli.
DYŻUR KONSULTACYJNY | 6.02.2023 r., godz. 17:30–19:00 | Rada Osiedla Sołtysowice | Miejska Biblioteka Publiczna – Filia nr 19 | ul. Sołtysowicka 29h
DYŻUR KONSULTACYJNY | 7.02.2023 r., godz. 17:30–19:00| Rada Osiedla Polanowice – Poświętne – Ligota | ul. Kamieńskiego 190
Kto konsultuje?
Mieszkanki i mieszkańcy Wrocławia
Efekt
Raport z konsultacji
Więcej informacji: https://www.wroclaw.pl/rozmawia/jaka-bedzie-aleja-polnocna
Uwaga!
E-formularz opinii na stronie konsultacji pojawi się 31/01. 2023
Wrocławskie Inwestycje wybrały wykonawcę projektu Alei Północnej czyli trasy łączącej ul. Poświęcką z ul. Krzywoustego.
Najtańszą ofertę złożyło Biuro Projektów Dróg i Mostów „BBKS-PROJEKT” sp. z o.o. (ok. 4,7 mln zł), a kolejne BIPROGEO-PROJEKT sp. z o.o. (ok. 4,9 mln zł) i Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem sp. z o.o. (ok. 5,1 mln zł). Wrocławskie Inwestycje chcą przeznaczyć na zadanie 5,25 mln zł brutto. Wszystkie oferty mieszczą się w tej kwocie.
W rozstrzygniętym przetargu wybrano ofertę BBKS-PROJEKT. Spółka, od momentu podpisania umowy, będzie miała 18 miesięcy na przygotowanie projektu.
Prace budowlane mają w pierwszej kolejności rozpocząć się od połączenia ul. Krzywoustego nowym łącznikiem z ul. Poprzeczną, gdzie powstanie wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu Alej Północnej. Przy torach znajdujących się obok CH Korona często powstają olbrzymie korki. Samochody potrafią stać w ciągu ul. Sołtysowickiej aż do skrzyżowania z ul. Redycką.
Jak dokładnie będzie przebiegać nowa droga? O tym przekonamy się za ok. 2 lata. Wykonawca projektu będzie mieć od 18 do 24 miesięcy na prace.
Aleja Północna – bo tak zostanie nazwana nowa trasa, liczyć będzie 5,5 km. Wyczekiwana przez mieszkańców droga odciąży z nadmiernego ruchu samochodowego północne osiedla Wrocławia: Polanowice, Poświętne i Sołtysowice. Zyskają także Karłowice, na terenie których al. Kasprowicza obciążona jest częściowo ruchem tranzytowym na kierunku wschód-zachód.
Korytarz pod Aleję Północną „na papierze” istnieje od kilkunastu lat w dokumentach strategicznych i planistycznych gminy Wrocław. Aktualny przebieg drogi został ustalony w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Wrocławia (zarówno w obecnej, jak i poprzednich edycjach). Został on uszczegółowiony w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego.
Zakłada się, że na trasie alei powstanie sześć skrzyżowań – z ul. Poświęcką, ul. Kamieńskiego, ul. Redycką, ul. Sołtysowicką i nową ulicą, jaka powstanie od ul. Poprzecznej do ul. Krzywoustego. Pojawią się ścieżki rowerowe, chodniki i wiadukt nad torami kolejowymi linii 143 i nowe skrzyżowanie z ul. Krzywoustego w rejonie mostu na Widawie.
Droga będzie jednopasmowa i poprowadzi ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego, która obecnie kończy się przy skrzyżowaniu z ul. Poświęcką obok marketu Dino. Droga zostanie przedłużona do skrzyżowania ul. Pleszewskiej z Falzmanna, a następnie do zbiegu ulic Kamieńskiego i Kątowej, gdzie znajdują się ogródki działkowe, a obok nowe osiedle mieszkaniowe. Aleja następnie przetnie ul. Redycką przy wałach przeciwpowodziowych na Widawie.