Przypominamy, że w ramach tej inwestycji budowane jest odwodnienie nie tylko tej drogi, ale także kanał odwodnieniowy, który będzie służył całej okolicy. Zwłaszcza planowanej trasie autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. To jeden z najważniejszych elementów całej inwestycji, dopiero kiedy powstanie drogowcy będą mogli rozpocząć budowę nowej jezdni między ulicami Waganową i Traktatową.
Drogowcy natrafiają na stare, niezinwentaryzowane sieci
W tej chwili wykonawca porządkuje też ciągi komunikacyjne, które przez całe lata funkcjonowały na terenie zamkniętych ogromnych zakładów, takich jak Pafawag. Po roku 1989 przemysłowe molochy stopniowo przejmowały setki mniejszych podmiotów. Ma to swoje negatywne odbicie w terenie – drogowcy wciąż natrafiają na niezinwentaryzowane sieci i zakopane pozostałości po starych zakładach, których nie ma na żadnych mapach i planach.
- Najbardziej aktualne problemy to kolizja ze starą siecią ciepłowniczą oraz fundament jakiejś niezidentyfikowanej budowli na trasie kolektora deszczowego – wylicza Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Czy to będzie miało wpływ na termin zakończenia inwestycji? – Za wcześnie by o tym przesądzać. Niespodzianki pod ziemią we Wrocławiu nie są niczym nowym. Ostatecznym problemem jest zawsze nie to, czy je znajdziemy, a raczej ile ich będzie – wyjaśnia Szempliński. – Większym wyzwaniem, jest fakt, że podczas robót trzeba umożliwić dojazdy zlokalizowanym tu dziesiątkom małych firm. Wykonawca uzgodnił z nimi harmonogram, a ewentualne przestoje mogą burzyć ten porządek. Trzeba obserwować znaki i postęp prac - dodaje.
Inwestycje finansuje gmina i prywatne firmy
Do wykonania pozostaje około 1 km jezdni asfaltowej o szerokości 7 m, z uwzględnieniem zjazdów na poszczególne posesje. Do tego chodniki z kostki betonowej, asfaltowe ciągi pieszo-rowerowe i jak zwykle standardowo odwodnienie jezdni, oświetlenie i urządzenie zieleni. W ramach inwestycji m.in. nasadzonych zostanie ponad 10 tysięcy krzewów.
Wśród licznych sieci wymagających przebudowy (wodociągu, gazociągu, ciepłociągu, kabli energetycznych itp.) jest także całkowicie nowa inwestycja MPWiK Wrocław, czyli odwodnienie. Wymaga wybudowania 12 studni i ułożenia około 1500 metrów rur żelbetowych z czego około połowa musi być ułożona metodą miktotunelingu.
Budowa drogi zostanie sfinansowana ze środków Gminy Wrocław oraz 20 lokalnych podmiotów prywatnych prowadzących działalność gospodarczą w tym regionie.