Drogowcy położą też pierwszą warstwę asfaltu na kolejnym odcinku ulicy Fabrycznej.
Dojazd do biur i zakładów przy ulicy Fabrycznej będzie odbywał się w trakcie trwania prac ulicą Wagonową, a następnie terenem wewnętrznym WPP.
Z kolei dojazd do ul. Otyńskiej przez ul. Szczyrki. Powrót do obecnej organizacji ruchu zastępczego w tym rejonie ma nastąpić 18 grudnia, ale wykonawca zrobi wszystko, aby było to możliwe wcześniej.
Przypomnijmy. Przebudowa ulic Fabrycznej i Otyńskiej realizowana jest w ramach dwóch zadań. Pierwsze dotyczące budowy kilometrowej jezdni o szerokości 7 metrów wraz z chodnikiem, ciągiem pieszo-rowerowym, wydzielonymi zjazdami, przejściami dla pieszych oraz oświetleniem za blisko 19 milionów złotych zrealizuje Skanska. Wzdłuż nowej ulicy ma również powstać dużo obszarów zielonych – m.in. nasadzonych zostanie ponad 10 tysięcy krzewów. To zadanie zostanie sfinansowana ze środków Gminy Wrocław oraz 20 lokalnych podmiotów prywatnych prowadzących działalność gospodarczą w tym regionie.
Drugą inwestycją w ramach projektu będzie budowa kanalizacji deszczowej umożliwiającej odwodnienie nowej jezdni, a w przyszłości także ulicy Strzegomskiej. Wykona je za niemal 7,5 miliona złotych firma Elektrotim. Koszt tego zadania zostanie w całości sfinansowany ze środków Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji.
mat. Wrocławskie Inwestycje