Zwierz poluje na dobre kino
Katarzynę Czajkę-Kominiarczuk uwielbiają kinomani i od lat (w 2009 roku założyła bloga Zwierz Popkulturalny) śledzą jej recenzje filmowe, które mają styl, szczególne poczucie humoru autorki, socjolożki i historyczki, która zanurzyła się jednak w dobrym kinie.
Napisała też dotychczas dwie książki – „Oscary. Sekrety największej nagrody filmowej”, „Seriale. Do następnego odcinka” oraz wydany na fali pandemicznej poradnik (już nie filmowy, ale dobrostanu) „Mam nadzieję”.
Dzięki Zwierzowi Popkulturalnemu zainteresowani kinem mogli poduczyć się terminologii, podczytać, co naprawdę dobrego obejrzeć i dlaczego, rozkochać się w dobrych filmach.
Najnowsza, czwarta już książka „Filmy na życie. Przewodnik na każdą okazję” to, dokładnie, jak w podtytule, polecenia filmowe na rozmaite (często dość nieszablonowe okoliczności).
Są więc rekomendacje tytułów, które będą idealne m.in. na złamane serce (m.in. „Casablanka”), na stratę pracy (choćby genialna „Pracująca dziewczyna” z Melanie Griffith), na sezonową chandrę („Hydrozagadka” Andrzeja Kondratiuka, której autor bawi się amerykańskimi konwencjami), do oglądania na pierwszej randce („The Social Network”, w którym randka wychodzi Markowi Zuckerbergowi katastrofalnie).
Zwierz pisze o kinie tak, że właściwie oglądamy z nią (z nim) film. Zwraca nam uwagę na ważne wątki, podkreśla znaczenie kadrów, piosenek, nawet spojrzenia, nie wspominając o tym, że podkreśla, jak ważny jest stan emocjonalny, w jaki wprowadza nas film. Ta książka, kategorycznie, powinna wylądować pod choinką każdego kinomaniaka. Będzie lepsza od grzańca i ciepłych skarpet.
Spotkanie podczas American Film Festival
Katarzyna Czajka-Kominiarczuk będzie gościem American Film Festival w niedzielę 10 listopada o 13.00 (sala 8 Kina Nowe Horyzonty), a Patrycja Mucha zapyta o nową książkę. Warto tam być i posłuchać. Będzie też można zdobyć autograf.
Spotkanie połączone jest z pokazem filmu „Thelma”.
Na film (a tym samym na późniejsze spotkanie) będzie można wejść albo w ramach karnetu/akredytacji, albo na podstawie biletów.
Jeśli po seansie zwolnią się jednak miejsca, to w miarę dostępności organizatorzy wpuszczą też osoby, które zgromadzą się przed salą już po zakończeniu pokazu.
Wstęp w takim wypadku będzie wolny, obowiązuje pierwszeństwo z kolejki, która uformuje się przy sali.