wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

16°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 21:55

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Komunikacja miejska
  4. Oto nowe trasy komunikacji miejskiej (MPK Wrocław) od 3 września 2023 roku. Zobacz!
  5. Nowe tramwaje i autobusy, inne trasy – rozmawiamy o zmianach w komunikacji miejskiej we Wrocławiu
Kliknij, aby powiększyć
Mateusz Rydlewski oparty o słupek, w centrum Wrocławia Tomasz Hołod
Mateusz Rydlewski oparty o słupek, w centrum Wrocławia

Rozrastające się osiedla, napływ mieszkańców, nowe drogi. W ciągu dwóch ostatnich dekad Wrocław dorósł do innej siatki komunikacji miejskiej. Czy układając ją ktoś pytał pasażerów o zdanie? Jakie są najważniejsze zmiany i gdzie szukać szczegółowych informacji? Na te i inne pytania odpowiada specjalista działu planowania transportu zbiorowego z urzędu miejskiego – Mateusz Rydlewski – w rozmowie z Karoliną Misztal przed kamerą Wrocław TV.

Reklama

Znajdzie się coś zaproponowanego przez wrocławian podczas spotkań, na których omawialiście plany zmian tras tramwajów i autobusów?

Będzie nowy przystanek Strzegomska (krzyżówka) przy ulicy Gubińskiej. My proponowaliśmy nazwę Gubińska, ale nowodworzanie powiedzieli, że dla nich to skrzyżowanie jest właśnie krzyżówką. Wpłynęło do nas ponad 150 wniosków, ale w rzeczywistości próśb było więcej, bo pojedynczy wniosek zawierał ich kilka. Udało nam się wyjść naprzeciw potrzebom mieszkańców. Linię autobusową 122 wydłużyliśmy z Kuźnik przez osiedle Nowy Dwór, dalej przez rondo Rotmistrza Pileckiego i Mińską do przystanku Muchobór Wielki (Roślinna). Wprowadzamy nową linię 152. Pierwotnie miała jechać do Pilczyc, ale na prośbę mieszkańców została wydłużona do pętli przy Tarczyński Arena.

Myślę, że w takiej sytuacji nie sposób zadowolić wszystkich. Czego nie udało się uwzględnić?

Bardzo często wnioski, które do nas wpływały, były potrzebami indywidualnymi, oczywiście istotnymi dla zgłaszających. Badania preferencji naszych pasażerów wskazują jednoznacznie, że połączenia bezpośrednie są dla nich kluczowymi elementami. Tak więc we wnioskach, których nie byliśmy w stanie spełnić, były pojedyncze życzenia mieszkańców o bezpośrednie połączenie z punktu a do b.

Przypomnijmy najważniejsze zmiany, które wejdą od 3 września.

Przede wszystkim trzy nowe linie: 13 z Nowego Dworu do stadionu Olimpijskiego; linia 22 w relacji Pilczyce – Tarnogaj, a także 152 – autobusowa – od Blacharskiej do pętli przy Tarczyński Arena na Królewieckiej. Co istotne, 152 połączy kilka ważnych ciągów tramwajowych: na Hallera, Grabiszyńskiej, Strzegomskiej, Lotniczej i Pilczyckiej. Warto dodać informację o linii 23, ponieważ ona, choć sama nowością nie będzie, przyniesie coś nowego, zwłaszcza dla nowodworzan. 23 zostanie przedłużona z Wrocławskiego Parku Przemysłowego właśnie do Nowego Dworu i kursować będzie w okolicy dworca głównego i całym odcinkiem TAT. Po resztę odsyłam do serwisu specjalnego.

Dlaczego tyle się zmienia i dlaczego nie wszystko od razu? Co jeszcze wyniknęło ze spotkań z pasażerami i gdzie mają oni szukać szczegółowych informacji o przeorganizowanym układzie tras? Odpowiedź na te pytania w poniższym nagraniu Wrocław TV z cyklu „Pytamy o Wrocław”.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl