Sporo pracy na ul. Grota – Roweckiego
Ulica ta od dawna nie należała do najbezpieczniejszych. Dlatego też jednym z głównych założeń projektantów będzie zmiana tej sytuacji.
Ulica Grota - Roweckiego to jedna z bardziej ruchliwych arterii, na odcinku od ronda Piotra Bednarza do skrzyżowania z ulicą Wspólną wymaga poprawy bezpieczeństwa oraz komfortu pieszych i rowerzystów.Klaudia Piątek, rzeczniczka ZDiUM
Do opracowania dokumentacji projektowej zostało wybrane jedno ze starszych i bardziej znanych wrocławskich biur projektowych, firma Biprogeo Projekt.
Założenia remontu ulicy przewidują:
- rozprowadzenie ruchu pieszego i rowerowego w południowej części ronda Piotra Bednarza,
- budowę brakujących odcinków chodnika po stronie zachodniej,
- stworzenie chodnika wraz ze ścieżką rowerową po stronie wschodniej,
- uzupełnienie chodnika w obrębie skrzyżowania z ulicą Kurpiów.
Remont podzielony na dwa zadania
Zamówienie podzielono na dwie części. W pierwszej z nich należy zaprojektować m.in. chodnik o szerokości dwóch metrów, który oddzielony będzie od jezdni pasem zieleni o zmiennej szerokości. Powstanie również specjalna ochrona pasa zieleni przed parkowaniem, a także nawierzchnia z kostki betonowej. Na przejściach dla pieszych natomiast krawężniki mają być obniżone do 1 cm.
Zadanie drugie polegać będzie na przygotowaniu i przedstawieniu do wyboru Zamawiającemu m.in. koncepcji budowy chodnika połączonego ze ścieżką rowerową (tzw. infrastruktura pieszo – rowerowa), na odcinku od ul. Wspólnej do ul. Gałczyńskiego, wraz z kosztem realizacji. Oprócz tego, zaprojektowana zostanie droga dla rowerów o szerokości 2,5 m i chodnik o szerokości 2 m.
Galeria zdjęć
Do realizacji inwestycji jeszcze trochę czasu
Pierwsze prace drogowe wykonywane na ul. Grota – Roweckiego, z powodu złożoności zadania, nie nastąpią bardzo prędko.
– Opracowanie dokumentacji projektowej potrwa ok. 12 miesięcy. Natomiast w terminie do 15 miesięcy od daty zawarcia umowy wykonawca powinien przekazać zamawiającemu decyzję zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę oraz decyzję ZRiD (o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, przyp. red.) – wyjaśnia Klaudia Piątek.
Koszt opracowania dokumentacji projektowej wyniesie prawie 420 tys. zł. Za nadzór nad projektem odpowiedzialny będzie Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.