Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Na trasie Wrocław - Międzylesie kursuje na dobę ponad 45 pociągów pasażerskich. Linia jest wykorzystywana także do przewozu ładunków. Malownicza i zróżnicowana trasa przebiega w terenie nizinnym, podgórskim i górskim i prowadzi przez mosty, wiadukty i tunele.
Najszybsza podróż z Wrocławia do Międzylesia ma trwać nieco ponad półtorej godziny. Poza tym inwestycje realizowane przez PLK poprawią bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych.
Rewitalizacja torów na trasie Wrocław - Międzylesie
Zadnie, które realizują PLK nazywa się "Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław – Międzylesie - rewitalizacja torów wraz z robotami towarzyszącym”. Koszt: 117 mln zł. Efekt: skrócenie czasu podróży, wzrost bezpieczeństwa, zwiększenie liczby połączeń.
Remont torów między Strzelinem a Międzylesiem pozwoli na podniesienie prędkości - nawet do 120km/h na wybranych odcinkach. Przewidziane są roboty w zakresie kolejowym na 17 wiaduktach:
- w Białym Kościele,
- Ziębicach,
- Raczycach,
- Kłodzku
- i Długopolu Górnym.
Prace obejmą też pięć mostów m.in. w Nieszkowie i Białym Kościele. Poprawione będą również warunki przejazdu przez tunel w Długopolu- Zdroju.
Wrocław - Międzylesie: trwa wymiana podkładów
Na trasie Wrocław - Międzylesie od Smardzowa Wrocławskiego do Strzelina remontowany jest już jeden z dwóch torów. Wymiana podkładów drewnianych na betonowe służy przygotowaniu do jazdy z prędkością do 120 km/h.
Poprawiony będzie także stan trzech mostów:
- w Żórawinie,
- Jeleninie,
- Szczawinie,
- w Ludowie Śląskim.
Na stacji Kamieniec Ząbkowicki remontowany jest wiadukt nad ul. Kolejową. Prace obejmą również betonowe konstrukcje oraz kamienne ściany obiektu.
Na zadania na odcinku Smardzów Wrocławski – Strzelin oraz w Kamieńcu Ząbkowickim PLK przeznaczyły ponad 27 mln zł ze środków własnych i zrealizują je do końca listopada.
Bezpieczniej na 64 przejazdach
Dzięki wymianie i montażowi nowych urządzeń sterowania ruchem będzie bezpieczniej na aż 64 skrzyżowaniach torów i dróg.
Na 20 skrzyżowaniach zostaną wymienione urządzenia przejazdowe. Na 56 poprawiona będzie nawierzchnia drogowa. Remont obejmie przejazdy:
- w Ziębicach,
- Żórawinie,
- Boreczku,
- Węgrach,
- Warkoczu,
- Strzelinie,
- Białym Kościele,
- Henrykowie,
- Ziębicach,
- Służejowie,
- Starczowie,
- Kamieńcu Ząbkowickim
- i Przyłęku.
Prace na przejazdach realizowane są ze środków KPO, budżetu państwa i budżetu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Połączenie Bardo - Kłodzko: będzie więcej pociągów
W grudniu 2023 r. PLK podpisały umowę na budowę posterunku odstępowego między Bardem a Kłodzkiem. Prace rozpoczną się pod koniec lipca. Posterunek odstępowy zwiększa przepustowość linii, dzięki czemu pomiędzy Bardem a Kłodzkiem będzie mogło kursować więcej pociągów. Pozwoli to przewoźnikom na przygotowanie atrakcyjniejszej oferty rozkładu jazdy.
Inwestycja ta nazywa się "Zwiększenie przepustowości odc. Bardo Przyłęk - Kłodzko Miasto na linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny - Międzylesie - budowa posterunku odstępowego w ramach projektu "Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych -etap I"". Koszt to 10 mln zł, które pochodzą z KPO. Efekt inwestycji poznamy w połowie przyszłego roku.