wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

21°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 14:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Z Wrocławia do Międzylesia w 100 minut?

Już w grudniu tego roku skróci się podróż z Wrocławia w kierunku Kłodzka, Międzylesia i Czech. PKP Polskie Linie Kolejowe modernizują linię kosztem 117 mln zł. Dzięki temu pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h. Obecnie najszybszy pokonuje tę trasę w dwie godziny i siedem minut.

Reklama

Na trasie Wrocław - Międzylesie kursuje na dobę ponad 45 pociągów pasażerskich. Linia jest wykorzystywana także do przewozu ładunków. Malownicza i zróżnicowana trasa przebiega w terenie nizinnym, podgórskim i górskim i prowadzi przez mosty, wiadukty i tunele.

Najszybsza podróż z Wrocławia do Międzylesia ma trwać nieco ponad półtorej godziny. Poza tym inwestycje realizowane przez PLK poprawią bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych.

Rewitalizacja torów na trasie Wrocław - Międzylesie  

Zadnie, które realizują PLK nazywa się "Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław – Międzylesie - rewitalizacja torów wraz z robotami towarzyszącym”. Koszt: 117 mln zł. Efekt: skrócenie czasu podróży, wzrost bezpieczeństwa, zwiększenie liczby połączeń.

Remont torów między Strzelinem a Międzylesiem pozwoli na podniesienie prędkości - nawet do 120km/h na wybranych odcinkach. Przewidziane są roboty w zakresie kolejowym na 17 wiaduktach:

  • w Białym Kościele,
  • Ziębicach,
  • Raczycach,
  • Kłodzku
  • i Długopolu Górnym.

Prace obejmą też pięć mostów m.in. w Nieszkowie i Białym Kościele. Poprawione będą również warunki przejazdu przez tunel w Długopolu- Zdroju.

Wrocław - Międzylesie: trwa wymiana podkładów 

Na trasie Wrocław - Międzylesie od Smardzowa Wrocławskiego do Strzelina remontowany jest już jeden z dwóch torów. Wymiana podkładów drewnianych na betonowe służy przygotowaniu do jazdy z prędkością do 120 km/h.

Poprawiony będzie także stan trzech mostów:

  • w Żórawinie,
  • Jeleninie,
  • Szczawinie,
  • w Ludowie Śląskim.

Na stacji Kamieniec Ząbkowicki remontowany jest wiadukt nad ul. Kolejową. Prace obejmą również betonowe konstrukcje oraz kamienne ściany obiektu.

Na zadania na odcinku Smardzów Wrocławski – Strzelin oraz w Kamieńcu Ząbkowickim PLK przeznaczyły ponad 27 mln zł ze środków własnych i zrealizują je do końca listopada.

Bezpieczniej na 64 przejazdach 

Dzięki wymianie i montażowi nowych urządzeń sterowania ruchem będzie bezpieczniej na aż 64 skrzyżowaniach torów i dróg.

Na 20 skrzyżowaniach zostaną wymienione urządzenia przejazdowe. Na 56 poprawiona będzie nawierzchnia drogowa. Remont obejmie przejazdy:

  • w Ziębicach,
  • Żórawinie,
  • Boreczku,
  • Węgrach,
  • Warkoczu,
  • Strzelinie,
  • Białym Kościele,
  • Henrykowie,
  • Ziębicach,
  • Służejowie,
  • Starczowie,
  • Kamieńcu Ząbkowickim
  • i Przyłęku.

Prace na przejazdach realizowane są ze środków KPO, budżetu państwa i budżetu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Połączenie Bardo - Kłodzko: będzie więcej pociągów

W grudniu 2023 r. PLK podpisały umowę na budowę posterunku odstępowego między Bardem a Kłodzkiem. Prace rozpoczną się pod koniec lipca. Posterunek odstępowy zwiększa przepustowość linii, dzięki czemu pomiędzy Bardem a Kłodzkiem będzie mogło kursować więcej pociągów. Pozwoli to przewoźnikom na przygotowanie atrakcyjniejszej oferty rozkładu jazdy.

Inwestycja ta nazywa się "Zwiększenie przepustowości odc. Bardo Przyłęk - Kłodzko Miasto na linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny - Międzylesie - budowa posterunku odstępowego w ramach projektu "Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych -etap I"". Koszt to 10 mln zł, które pochodzą z KPO. Efekt inwestycji poznamy w połowie przyszłego roku.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama