Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
„Wielu podróżnych ucieszy również lepszy czas przejazdu na trasie Warszawa Centralna – Wrocław Główny. Najszybszy skład PKP Intercity pokona ją w 3 godziny i 33 minuty – o 16 minut krócej niż w okresie wakacyjnym” – informuje PKP Intercity. Dotyczy to jednak tylko jednego połączenia w ciągu doby.
PKP szybciej do Warszawy raz na dobę
Obecnie najszybsze połączenie ze stolicą mamy o godzinie 5:55 – czas przejazdu: 3 godz. i 52 min. Pozostałe kursy trwają od czterech do pięciu godzin, a rekordowy jest o godzinie 4:04. Podróż zajmuje… 5 godz. i 35 minut.
Natomiast jadąc już we wrześniu po korekcie rozkładu, poza wspomnianym jednym szybkim połączeniem, pozostałe pociągi pojadą tak, jak teraz, nawet pięć godzin. Choć najdłuższa podróż ulega skróceniu o… 7 minut.
Koleje Dolnośląskie – zmiany przez remonty
Przez inwestycje prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe korekty wprowadzają również Koleje Dolnośląskie.
Bardo – Kłodzko autobusem
Od 4 do 27 września trwać będzie remont tunelu kolejowego w Bardzie. W tym czasie przejazdy na odcinku Bardo – Kłodzko zapewnią autobusy. Pociągi będą kursowały w różnych konfiguracjach od strony Wrocławia: część od Kamieńca Ząbkowickiego, część od Barda Przyłęk. Trzeba zapoznać się ze szczegółowym rozkładem jazdy przed każdą planowaną podróżą.
Kłodzko – Międzylesie – brak przejazdu
Zamknięty też zostanie odcinek z Kłodzka do Międzylesia (i dalej do Lichkova). Planowane zakończenie prac na tym odcinku to koniec listopada 2023.
Zamknięcia chwilowe
Czasowe, jedno- lub kilkudniowe zamknięcia, czekają nas m.in. na odcinkach:
- D5 Legnica – Kudowa Zdrój przez Świdnicę Miasto,
- D19 Jelenia Góra – Goerlitz przez Lubań Śląski,
- D15 Wałbrzych – Kudowa Zdrój przez Kłodzko,
- D29 Wrocław – Kudowa Zdrój.
Wrocław – Legnica po jednym torze
Przez dwa miesiące będą trwały prace na dwóch najbardziej kluczowych odcinkach kolejowych w ruchu regionalnym w województwie dolnośląskim. Pomiędzy Wrocławiem Głównym a Legnicą, na odcinku Środa Śląska – Miękinia ruch będzie prowadzony po jednym torze. Podobnie będzie na trasie Wrocław Główny – Jaworzyna Śląska przez Kąty Wrocławskie.
Odjazdy pociągów zostaną skorygowane o kilka lub kilkanaście minut. Dojdzie też do kilku innych korekt w rozkładzie. Przykładowo pociąg przyspieszony na odcinku Legnica – Wrocław pojedzie jako osobowy (69157 Wrocław – Zgorzelec), natomiast osobowy zostanie przyspieszony, a więc nie zatrzyma się na wszystkich stacjach (69157 Wrocław – Lubań Śl.).
Koleje Dolnośląskie – nowe połączenia
Pociągiem do Góry Śląskiej
Po ponad 20 latach od 3 września wraca połączenie kolejowe do Góry. Góra to – obok Głogowa – najdalej na północ wysunięta stolica powiatu w województwie dolnośląskim. Stacja Góra Śląska była kiedyś kolejowym węzłem przesiadkowym. Można było do niej dotrzeć ze Ścinawy, Leszna, Bojanowa i Głogowa. Od dwóch dekad nie było tam jednak żadnego połączenia pasażerskiego.
Autobusem do Sycowa
Połączenie Kolei Dolnośląskich do Sycowa jest dość oryginalne. Koleje bowiem zapewnią je… autobusami. Autobusem Kolei Dolnośląskich będziemy mogli od 3 września podróżować w relacji Oleśnica – Syców.
Plusem takiego rozwiązania jest to, że z Wrocławia do Sycowa będziemy mogli dojechać na jednym bilecie. Pociągiem do Oleśnicy i autobusem do Sycowa.
Duże zmiany również w komunikacji miejskiej
Gdy po 3 września dotrzemy według nowego rozkładu jazdy pociągiem do Wrocławia, nie warto zdawać się na przyzwyczajenia. Tramwaje i autobusy zmieniają trasy, numery, a także przybędą nowe połączenia. Sprawdź szczegóły w naszym serwisie specjalnym: