wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

27°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 13:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Duże wsparcie dla MPK

Jako pierwsi publikujemy zdjęcia wielozadaniowego specjalnego pojazdu pogotowia technicznego dla wrocławskiego MPK. Ten kolos jest już zmontowany i będzie najmocniejszym tego typu pojazdem w Polsce. Do Wrocławia trafi jesienią. Zobaczcie już teraz, jak będzie wyglądał.

Zarząd MPK Sp. z o.o. we Wrocławiu w marcu tego podpisał umowę z konsorcjum firm Brzazgacz-Effer* na wyprodukowanie i dostawę samojezdnego żurawia, który będzie w stanie podnieść nawet najcięższe wrocławskie tramwaje. Ten pojazd to najwyższa europejska półka. W tej chwili jest już złożony i trwają prace związane z jego zabudową w specjalne skrzynie.

Oprócz wielozadaniowego specjalnego pojazdu pogotowia technicznego, MPK Wrocław otrzyma także osprzęt dodatkowy i akcesoria do działań ratowniczo-naprawczych. Zamówiony przez przedsiębiorstwo pojazd będzie przeznaczony do podnoszenia wykolejonych tramwajów i wkolejania ich na tory. – Co najważniejsze, do podniesienia najcięższych tramwajów typu Skoda wystarczy ten jeden dźwig. Do tej pory MPK musiało w takich przypadkach posiłkować się aż dwoma pojazdami pogotowia dźwigowego – mówi Patryk Wild, dyrektor Inwestycji i Rozwoju w MPK Wrocław.

Żuraw oraz podpory sterowane są zdalnie przez operatora, bez konieczności używania żadnych przewodów. Wszystko odbywa się za pomocą sterownika radiowego. – Operator będzie mógł z każdego miejsca obsługiwać urządzenie, a nie, jak to jest do tej pory w starych pojazdach, tylko z kabiny – opowiada Łukasz Łupkowski, kierownik projektu z MPK. Ma to szczególne znaczenie w przypadku akcji ratowniczych, gdy pod pojazdem znajduje się człowiek. Operator wtedy może być bardzo blisko i z centymetrową dokładnością operować podnośnikiem, by ratować życie i zdrowie poszkodowanego.

Nowy nabytek, który wzmocni flotę pojazdów pogotowia technicznego, ma też niesamowite parametry oraz wyposażenie. Moc silnika sięga wartości 440 koni mechanicznych, pojazd spełnia normy Euro 5. Rozpędza go napęd 8x8, a maksymalna prędkość to 89 km na godzinę. Wyposażony jest w zestaw bezprzewodowej łączności, klimatyzację, centralny zamek, ogrzewane lusterka, czujniki cofania z kamerami i monitorem w kabinie oraz w sprzęgi do holowania autobusów i tramwajów. Pojazd będzie w stanie podnieść 40 ton na wysięgu 5 metrów lub 20 ton na wysięgu 12 metrów, ale do tego sam musi mieć odpowiednią masę – ten waży około 50 ton. Przystosowany jest do pracy pod trakcją bez konieczności jej zdejmowania, co znacznie przyspieszy czas wkolejania pojazdu. Amortyzowana kabina pomieści 3-osobową załogę.

*Umowa z wykonawcami zawarta została w ramach projektu pn. „Poprawa jakości i bezpieczeństwa systemu komunikacji publicznej Wrocławia poprzez działania podejmowane przez MPK Sp. z o.o.”, współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013. Wartość kontraktu opiewa na sumę 4 650 000,00 zł brutto, natomiast poziom dofinansowania z UE wynosi 85% wartości netto.KAJ

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama