Droga Wrocław-Lubin. Zobacz, co się zmieni! (kliknij, aby przejść)
Z planowanej inwestycji cieszą się nie tylko okoliczni mieszkańcy, którzy szybciej i bardziej komfortowo dotrą „do” i „z” pracy np. do KGHM-u, czy firm w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, ale i ci, którzy często wybierają się na zakupy do Wrocławia (z Głogowa, Lubina, Prochowic, czy Środy Śląskiej).
Powody do radości mogą też mieć turyści, którzy w Lubinie będą mogli „wskoczyć” autem na S3 i pojechać nią dalej albo nad morze, albo na południe, w góry.
Nowa droga Wrocław-Lubin: przebudowa, rozbudowa, zmiana tras
Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury, zatwierdził właśnie „program inwestycji dla prac przygotowawczych do przebudowy dróg krajowych nr 94 i 36 na odcinku Wrocław – Lubin w województwie dolnośląskim”. Chodzi m. in. o opracowanie dokumentacji projektowej nowej trasy.
Inwestycja obejmie rozbudowę ok. 60 km dróg krajowych: 18 kilometrów odcinka drogi krajowej nr 36 Lubin - Prochowice oraz 42 km drogi krajowej nr 94 Prochowice – Wrocław.
Trasa Wrocław - Lubin to kolejny odcinek, którego standard techniczny zostanie podniesiony. Dzięki temu mieszkańcy regionu, ale też przedsiębiorcy i kierowcy korzystający z tej drogi, zyskają wygodne połączenie transportoweminister infrastruktury Andrzej Adamczyk
Po dwa pasy w każdym kierunku na trasie Wrocław-Lubin
Szacunkowy koszt prac przygotowawczych to 31 mln zł. Program inwestycji obejmuje opracowanie wariantu dla rozbudowy dróg krajowych nr 94 i 36 w istniejącym miejscu oraz wariantu rozbudowy z uwzględnieniem przebiegu trasy częściowo w nowej lokalizacji (żeby omijać np. obszary zabudowane i cenne dla przyrody).
Przebudowa trasy jest planowana do realizacji w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Inwestycja jest planowana jako droga klasy GP (główna droga z przyspieszonym ruchem), z dwoma jezdniami - po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Nowe obwodnice, rozbudowa skrzyżowań, dodatkowe chodniki. Tak się zmieni droga Wrocław-Lubin
- Zaplanowano ponadto obejścia miejscowości, budowę dróg serwisowych, rozbudowę i przebudowę istniejących skrzyżowań, budowę obiektów inżynieryjnych, chodników, odwodnienia, oświetlenia oraz elementów ochrony środowiska - informuje ministerstwo.
Jaki będzie koszt nowej drogi Wrocław-Lubin? Zobacz!
Szacunkowy łączny koszt inwestycji to ponad 2,5 mld zł. Na przebudowę trasy Wrocław - Lubin w systemie projektuj i buduj przewidziano okres 6 lat, przy czym termin realizacji inwestycji będzie powiązany z planowaną rozbudową autostrady A4.