wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

3°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 06:51

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Zobacz, jak postępują prace na największych inwestycjach komunikacyjnych we Wrocławiu
Kliknij, aby powiększyć
Budowa Osi Zachodniej to jedna z najważniejszych inwestycji we Wrocławiu fot. Oleksandr Poliakovsky
Budowa Osi Zachodniej to jedna z najważniejszych inwestycji we Wrocławiu

Wrocław nieustannie się zmienia. Oprócz kilkudziesięciu mniejszych, osiedlowych inwestycji, toczą się też takie, które będą mieć wpływ na całe miasto. Sprawdź, na jakim etapie znajdują się prace przy dużych projektach, takich jak mosty Chrobrego czy Oś Zachodnia.

Reklama

Aleja Wielkiej Wyspy - most na Odrą niebawem zepnie oba brzegi

Złączenie się 700-metrowego, budowanego od 2020 roku mostu nad Odrą nastąpi jeszcze w tym miesiącu.

– Zabetonowanie szalunku nastąpi w okolicy 20 lipca. Zbrojenie w tamtym miejscu jest już gotowe, pozostanie jedynie kwestia lania ostatniego segmentu betonu. Wtedy ten most stanie się jedną wielką całością – mówi Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji.

Wykonawca działa na wszystkich frontach i na całej długości budowy. Jest to odcinek o długości około 3,5 kilometra, który będzie wiódł traktem od alei Armii Krajowej bezpośrednio na Wielką Wyspę.

Prace obejmują również 12,5 km chodników wraz z nowymi drogami rowerowymi. Koszt inwestycji wynosi 234 mln zł. Koniec prac planowany jest na 2023 rok.

Oś Zachodnia - powstaje nasyp pod przyszły wiadukt

Głównym celem inwestycji o nazwie „Oś Zachodnia” jest odciążenie osiedla Leśnica od wzmożonego ruchu drogowego, a także skierowanie ruchu tranzytowego z obecnej drogi krajowej nr 94 na trasę, która ominie wspomniane osiedle.

– Wykonawca intensyfikuje działania jeżeli chodzi o ten wiadukt kolejowy – wyjaśnia Bartosz Nowak. – Obecnie tworzony jest nasyp, po którym pojedziemy na ten wiadukt. Bardzo dobrze widać to od strony Jerzmanowa, czyli po drugiej stronie torów. Budowa wiaduktu kolejowego sprawiła, że ulica Jerzmanowska ma nowy układ.

Sam wiadukt będzie miał 143 metry długości. Prace nad Osią Zachodnią to koszt ponad 181 mln zł. Przewidywany koniec prac nad inwestycją to 3 kwartał 2023 roku.

Tramwaj na Popowice - trasa może być gotowa nawet przed czasem

Budowana od 2018 roku linia tramwajowa na Popowice z każdym miesiącem wygląda coraz lepiej.

– Obecnie wykonywane są pierwsze prace na sieciach naziemnych, czyli wszystkie te słupy trakcyjne, które już są, powoli dostają swoje życie w postaci drutów i kabli – informuje Bartosz Nowak.

W środę, 13 lipca wykonywane były prace nad trakcją naziemną. Dodatkowo wciąż trwa przebudowa drogi. Prowadzone są różnego rodzaju roboty, m.in. brukarskie.

Koszt tej inwestycji to ok. 222 mln zł, z czego część jest współfinansowana z Unii Europejskiej. Początkowo ukończenie prac na Popowicach było przewidywane na 2023 rok. Istnieje jednak możliwość, że całość będzie gotowa jeszcze pod koniec bieżącego roku.

Trasa autobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór - pierwsze pojadą autobusy

Linia ta liczyć będzie 7 kilometrów, a połączyć ma plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem. Prace nad inwestycją rozpoczęły się w 2019 roku.

Od tego momentu oddano do użytku odcinek o długości prawie 2 km. Tramwajem można już dojechać od placu Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej, a także do pętli przy Wrocławskim Parku Przemysłowym.

W chwili obecnej trwa trzeci etap budowy trasy na Nowy Dwór. Inwestycja zakłada wybudowanie nowego torowiska, jezdni o długości 1,6 km, ścieżki rowerowej o długości 1,8 km i chodniki o długości 2 km. Powstanie także parking Park & Ride na 70 aut wraz z trzema miejscami dla niepełnosprawnych. W marcu posadzono 440 drzew wzdłuż trasy.

Koszt trzeciego etapu budowy wynosi 72 mln zł. Łącznie trasa autobusowo-tramwajowa kosztuje 390 mln zł.

Trasa w pełni zostanie oddana do użytku w połowie 2023 roku, lecz autobusy będą miały możliwość używania jej jeszcze w tym roku. Przechodnie i rowerzyści będą poruszać się natomiast pod wiaduktem.

Mosty Chrobrego - montaż poprzecznic prawdopodobnie pod koniec lipca

Nowe mosty powstają obok już tych istniejących, które znajdują się nad kanałem przeciwpowodziowym oraz kanałem żeglugowym Odry. Sama inwestycja ruszyła stosunkowo niedawno, właściwe prace rozpoczęły się w lutym tego roku.

– Na tej budowie, z racji tego, że jest na początkowym etapie, dzieje się obecnie bardzo dużo. Urósł już ustrój, który będzie stanowił podpory tych mostów. Są one już w fazie wykończeniowej. Prace jakie były przy nich wykonywane to zbrojenie, szalunek i betonowanie. Idzie to sukcesywnie do góry, etap ten jest już ukończony. Mamy już we Wrocławiu poprzecznice, czyli elementy stanowiące o nośności jednej z przepraw, które przyjechały do nas z Gdyni – wyjaśnia Bartosz Nowak.

– Niewykluczone, że już pod koniec lipca poprzecznice będą montowane na te podpory. Jest to skomplikowana praca ze względu na objętość tego obiektu i wielkość samej konstrukcji. Elementy te są duże i ciężkie, więc praca wymaga dodatkowych sił, środków i precyzji, żeby wszystko odbyło się w bezpiecznych warunkach – dodaje.

Łącznie na mostach wraz z dojazdami do nich powstanie 877 m nowej drogi, w tym 186 m na moście. Oprócz tego ponad 1 km dróg dla rowerów i chodników, a także 330 m torów tramwajowych.

Koszt inwestycji wyniesie 70 mln zł, natomiast jej ukończenie przewidywane jest na drugą połowę 2023 roku.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl