Nowa trasa rowerowa w centrum Wrocławia - Bożego Ciała, pl. Teatralny i Szewska
Według planu nowa trasa będzie miała ponad 1 km długości i poprowadzi ul. Bożego Ciała, przez pl. Teatralny, ul. Widok i Szewską.
Dwukierunkowa droga dla rowerów rozpocznie się tuż za Cafe Borówka i będzie prowadzić wzdłuż istniejącego chodnika po południowej stronie ul. Bożego Ciała.
Droga dla cyklistów zostanie wydzielona częściowo z trawnika i ze zwężonej jezdni, gdzie po modernizacji pasy ruchu będą miały po 3 m szerokości.
– Z nowej trasy skorzystają osoby, które podróżują rowerem w relacji północ-południe, jak również te jadące np. z zachodu na północ Promenadą Staromiejską. Będzie to wygodna alternatywa dla tych, którzy do tej pory wybierali jazdę przez Rynek i intensywnie uczęszczaną ulicę Kuźniczą – mówi Urszula Jagielnicka z Biura Zrównoważonej Mobilności Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Na wysokości przejścia dla pieszych przez ul. Bożego Ciała wyznaczony zostanie nowy przejazd rowerowy, który będzie wyniesiony, tak jak istniejące przejście dla pieszych. Pojawi się również dodatkowe oświetlenie w tym miejscu.
W miejscu przebiegu drogi dla rowerów przez pl. Teatralny ma zostać wymieniona nawierzchnia z kostki.
Dalej dwukierunkowa trasa prowadzić będzie ul. Widok w miejscu obecnego chodnika, który zostanie przeniesiony bliżej fasady budynku Mediateki i wydzielony z istniejącego tam trawnika.
Bruk wzdłuż torowiska tramwajowego zostanie rozebrany, a w jego miejscu stworzony zostanie pas zieleni oddzielający torowisko od drogi rowerowej.
Bardziej zielona i rowerowa Szewska
Nowa nawierzchnia ma być bardziej przyjazna dla rowerów i w założeniu pojawi się także na ul. Szewskiej. Tam kostka po zachodniej stronie torowiska zostanie zamieniona na kamienne płyty. Ruch pieszy i rowerowy zostanie rozdzielony.
Sama ulica również się nieco zazieleni. Wjeżdżając na ul. Szewską od Kazimierza Wielkiego cykliści miną zieloną ścianę, która zostanie stworzona na bocznej elewacji Baru Barbara.
Stojaki rowerowe i znajdująca się tam obecnie stacja roweru miejskiego zostaną nieco odsunięte od fasady budynku, a w ich miejsce zasadzone zostaną pnącza. Przy przystanku tramwajowym na ul. Szewskiej 18 zostaną posadzone dwa drzewa. Magistrat zapowiada, że zieleń na całej powstającej trasie zostanie uporządkowana.
Trasa przez ul. Szewską zakończy się na wysokości pl. Uniwersyteckiego, którym rowerzyści zostaną poprowadzeni dalej na północ.
Rowerzyści czekają na tę trasę
Projekt był prezentowany podczas jednego ze spacerów w ramach konsultacji społecznych dotyczących Planu działań rowerowych do 2030 roku. Obecni na spotkaniu rowerzyści zgodnie przyznali, że to bardzo ważne połączenie, które powinno powstać jak najszybciej.
Pojawiały się również pytania dotyczące tego, czy nie lepiej poczekać na przystanki wiedeńskie na ul. Świdnickiej i ograniczenie ruchu do jednego pasa.