Informacje o inwestycji:
- Kategoria inwestycji: Komunikacja zbiorowa
- Rok zakończenia inwestycji: 2027
- Jednostka prowadząca: WI
- Osiedle: Huby
- Projekt finansowany w ramach WBO: nie
- Projekt finansowany w ramach Funduszu Osiedlowego: nie
Rozwój sieci tramwajowej w kierunku dużych osiedli wymaga wzmocnienia i uelastycznienia połączeń w centrum miasta, gdzie wszystkie trasy się spotykają.
Już teraz mamy w centrum takie odcinki tras tramwajowych, które są na granicy przepustowości. Należą do nich odcinki na ul. Piłsudskiego od Świdnickiej do dworca oraz na ul. Stawowej.
Nowe torowisko na ul. Suchej pozwoli odciążyć wspomniane odcinki, a także pozwoli na stworzenie bardzo ergonomicznego węzła przesiadkowego.
Położenie bezpośrednio pomiędzy dworcami PKP i PKS (obsługującymi ruch regionalny, krajowy i międzynarodowy) węzeł na Suchej stanie się Multimodalnym Węzłem Przesiadkowym Kolejowo-Autokarowo-Autobusowo-Tramwajowym. Zespół przystanków zlokalizowany byłby bezpośrednio przy wejściu do tunelu dworca PKP i wyjściu z galerii handlowej Wroclavia mieszczącej dworzec autobusowy.
Ulica Sucha położona jest po stronie peronów 4-6 dedykowanych do obsługi kolejowego ruchu aglomeracyjnego, a z peronu 6. winda i schody prowadzą bezpośrednio na teren zakładanego centrum przesiadkowego.
Nowe 640-metrowe połączenie tramwajowe w ulicy Suchej, wzdłuż Wroclavii, pomiędzy Borowską a Dyrekcyjną, pozwoli na zmianę jakości obsługi tramwajowej dworców.
Obecna ulica Sucha ma rezerwę na torowisko pomiędzy jezdniami. Wyzwaniem będzie jednak budowa relacji skrętnej z Borowskiej w Suchą, ponieważ w sąsiedztwie rośnie dąb, pomnik przyrody.
Wprowadzenie takiego łącznika uelastyczni układ tramwajowy dając alternatywę dla niewydolnego już połączenia w ul. Stawowej. Dzięki temu dworzec PKP, który jest bardzo ważnym celem podróży, miałby świetną obsługę z obu stron.