wroclaw.pl strona główna #InwestycjeWRO

Infolinia 71 777 7777

7°C Pogoda we Wrocławiu Logo Twój PIT zmienia Wrocław
wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. #InwestycjeWRO
  3. Odbudowa zabytkowych pojazdów będących własnością Gminy Wrocław. Wagon doczepny tramwajowy

Odbudowa zabytkowych pojazdów będących własnością Gminy Wrocław. Wagon doczepny tramwajowy

Restauracja wagonu tramwajowego doczepnego biernego typu ND (etap I). Koniec inwestycja zaplanowano na grudzień 2024.

Reklama

Informacje o inwestycji:

  • Kategoria inwestycji: Edukacja i kultura
  • Rok zakończenia inwestycji: 2024
  • Stopień wykonania: 100%
  • Wartość inwestycji: 248 450 zł
  • Jednostka prowadząca: WSS
  • Osiedle: Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn.
  • Projekt finansowany w ramach WBO: nie
  • Projekt finansowany w ramach Funduszu Osiedlowego: nie

KOSZTY REMONTU PONIESIONE PRZEZ GMINĘ WROCŁAW NA WAGON TYPU ND 

  • rok 2021 – I etap 

1. Remont podwozia:

a. po rozkablowaniu podniesienie nadwozia i demontaż podwozia oraz jego usunięcie spod wagonu,

b. oczyszczenie podwozia z zabrudzeń i wcześniejszych warstw farby metodą strumieniowo ścierną (np. piaskowanie),

c. wymiana (przespawanie) uszkodzonych elementów podwozia,

d. usunięcie luzów na osiach i maźnicach,

e. toczenie kół (w przypadku obręczy zbyt małej grubości napawanie lub wymiana kół),

f. regeneracja (lub wymiana) panewek,

g. przegląd i oczyszczenie maźnic, regeneracja lub odtworzenie układu smarowania, aplikacja smaru w panewkach maźnic,

h. regeneracja resorów,

i. zabezpieczenie antykorozyjne i malowanie (kolor czarny – RAL 9017),

j. montaż wszystkich elementów podwozia.

2. Naprawa hamulców ręcznych (klockowych):

a. sprawdzenie stanu klocków, wymiana klocków zużytych,

3. Przegląd i ewentualna naprawa solenoidu:

a. sprawdzenie zamocowania solenoidu, cięgien i przekładni, wykonanie ewentualnych napraw,

b. sprawdzenie przewodów zasilających,

c. przegląd i ewentualna naprawa solenoidu,

d. zabezpieczenie antykorozyjne i malowanie obudowy solenoidu (kolor czarny – RAL 9017),

e. regulacja mechanizmu,

f. napełnienie smarownic solenoidu smarem ciekłym,

g. zmierzenie rezystancji cewki solenoidu.

4. Przegląd hamulców szynowych:

a. sprawdzenie stanu połączeń śrubowych i przewodów elektrycznych,

b. ocenienie stanu i wyeliminowanie usterek wpływających na pewność zawieszenia hamulca do konstrukcji ostojnicy,

c. wyregulowanie wysokości zawieszenia hamulca nad główką szyny (powinna wynosić 10–12 mm),

d. wyregulowanie pozycji roboczej hamulca tak, by oś symetrii szczeliny wzdłużnej hamulca pokrywała się z osią symetrii główki szyny.

Koszt: 100 000,00 złotych 

  • rok 2023 – II etap 

Częściowa odbudowa wagonu doczepnego typu ND obejmuje:

1. Restauracja konstrukcji nadwozia:

a. usunięcie poszycia zewnętrznego oraz wyposażenia, płyt pilśniowych i elementów drewnianych we wnętrzu wagonu, demontaż drzwi, okien i instalacji elektrycznej,

b. oczyszczenie konstrukcji ze starych warstw farby i korozji metodą strumieniowo ścierną (np. piaskowanie),

c. wymienienie lub wzmocnienie skorodowanych elementów, w tym przywrócenie właściwej geometrii konstrukcji,

d. zabezpieczenie antykorozyjne,

e. posadowienie nadwozia na podwoziu, montaż i okablowanie.

2. Restauracja poszycia:

a. wymiana blach poszycia ścian,

b. wyrównanie nierówności poszycia ścian przy użyciu specjalistycznej masy szpachlowej,

c. wymiana lub naprawa poszycia dachu (w razie potrzeby wymiana całych arkuszy blachy poszycia zewnętrznego i uszczelnienie masą żywiczną),

d. lakierowanie nadwozia: dach szary – RAL 9023, górna część (okienna) nadwozia kremowa – RAL 9001, burty poniżej linii okien niebieskie – RAL 5015.

3. Remont drzwi:

a. demontaż skrzydeł drzwiowych oraz reliktów maszyn drzwiowych i układu sterowania,

b. oczyszczenie, konserwacja i malowanie otworu drzwiowego i skrzydeł drzwiowych,

c. montaż skrzydeł drzwiowych.

4. Remont okien:

a. konserwacja aluminiowych ram okiennych poprzez polerowanie bez pokrywania warstwami malarskimi,

b. wymiana szyb i uszczelek,

c. naprawa mechanizmów otwierania okien,

d. sprawdzenie osadzenia okien przesuwanych w ramkach,

e. montaż okien w odrestaurowanej konstrukcji nadwozia.

Koszt: 130 000,00 złotych 

  • rok 2023 – III etap 

1) Częściowa odbudowa wagonu doczepnego typu ND obejmuje:

Restauracja konstrukcji nadwozia:

a. wykonanie nowej podłogi drewnianej w klasie i na pomostach wagonu,

b. zabezpieczenie desek nowej podłogi lakierem impregnującym od góry i farbą konserwują od dołu. 

2) Częściowa odbudowa przyczepy autobusowej Jelcz PO-1 obejmuje:

a. demontaż poszycia zewnętrznego i wewnętrznego przyczepy,

b. piaskowanie lub śrutowanie właściwej ramy oraz szkieletu przyczepy,

c. wymiana (przespawanie) uszkodzonych elementów ramy oraz szkieletu przyczepy,

d. zabezpieczenie antykorozyjne ramy oraz szkieletu przyczepy.

Koszt: 18 450,00 złotych 

3) Zakończenie odbudowy wagonu doczepnego typu ND obejmuje:

Naprawa i odtworzenie instalacji elektrycznej:

1. Odgromnik:

a. oczyszczenie zacisków odgromnika i jego obudowy,

b. sprawdzenie stanu przewodów i dokręcenie śrub mocujących przewody przy odgromniku i odgromnik do konstrukcji wagonu.

2. Odtworzenie obwodów pomocniczych i sterowania napięciem pokładowym (niskim) zgodnie ze stanem dla wagonu doczepnego typu ND po modernizacji.

3. Odtworzenie układu ogrzewania elektrycznego.

4. Odtworzenie układu oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego oraz systemu dzwonków.

5. Odtworzenie instalacji elektrycznej do solenoidu.

Remont drzwi:

a. pozyskanie silników do sterowania drzwiami i ich regeneracja,

b. regeneracja odłączników krańcowych i styczników,

c. odtworzenie instalacji elektrycznej sterowania drzwiami,

d. montaż skrzydeł drzwiowych w nadwoziu,

e. regulacja mechaniczna drzwi wraz z elektrycznym uruchomieniem otwierania i zamykania.

Restauracja wnętrza:

a. regeneracja lub odtworzenie okuć w podłodze (kolor czarny – RAL 9017),

b. wykonanie listew drewnianych na podłodze przeciwdziałających poślizgnięciu się przez pasażerów (ułożone równolegle do kierunku jazdy z klasie i prostopadle na pomostach),

c. malowanie podłogi (kolor grafitowy – RAL 9011),

d. malowanie elementów stalowych konstrukcji nadwozia we wnętrzu wagonu (kolor beżowy – RAL 1011),

e. restauracja tunelów kablowych przy podłodze (kolor czarny – RAL 9017),

f. wymiana i malowanie okładzin na ścianach i suficie (na suficie płyty gięte odpowiednio do krzywizny barwy beżowej – RAL 9001, ściany wewnętrzne – płyty barwy beżowej – RAL 1011),

g. konserwacja lub wymiana drewnianych listew maskujących, słupków międzyokiennych, podstaw lamp i ram okien (elementy te mają być tylko lakierowane, należy więc usunąć dotychczasowe warstwy farby, a jeśli to jest niemożliwe, zastosować nowe drewno),

h. odtworzenie poręczy (niklowane, bez malowania),

i. wymiana zniszczonych szczebelków siedzeń,

j. restauracja i malowanie konstrukcji siedzeń (brązowe – RAL 8017),

k. lakierowanie drewnianych szczebelków siedzeń (elementy te mają być tylko lakierowane, należy więc usunąć dotychczasowe warstwy farby, a jeśli to jest niemożliwe, zastosować nowe drewno),

l. odtworzenie galanterii (pochwyty, uchwyty, poręcze – niklowane, bez malowania),

m. odtworzenie śmietniczek,

n. restauracja plafonier (niklowane, bez malowania),

o. restauracja ramki na tablicę z trasą i wywietrzników.

Odtworzenie elementów oznaczenia wagonu:

a. numery taborowe,

b. herb miasta (dwupolowy, obowiązujący w latach 1948–1990),

c. wykonanie kwadratowych, białych tablic z numerem linii (dwie sztuki) wraz z dwoma mocowaniami (na ścianach bocznej prawej i tylnej),

d. wykonanie tabliczek z treściami porządkowymi umieszczonymi we wnętrzu tramwaju (napisy „Palenie wzbronione” i „Nie zanieczyszczać wagonu” w przedziale pasażerskim, ponadto tabliczka producenta umieszczona powyżej przedniego pomostu).

Koszt remontu: 160 000,00 zł

CAŁKOWITY KOSZT INWESTYCJI: 408 450,00 zł

Galeria zdjęć

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama