Otaczarnie to zakłady produkujące masy bitumiczne używane do naprawy dróg. W miesiącach zimowych – ze względu na niskie temperatury - miały przerwę technologiczną. Dlatego od grudnia do lutego łatanie ubytków w jezdniach odbywa się za pomocą masy na zimno.
Zabezpieczanie ubytków tym sposobem ma charakter tymczasowy, nie jest to technologia trwała. Chodzi o zaczopowanie rozległej dziury do momentu, kiedy będzie można wykonać łatanie masą na gorącoEwa Mazur ze ZDiUM.
Ta metoda polega z kolei na wyrównaniu powierzchni ubytku do formy prostokątnej i wstawienie łaty.Przez ostatni miesiąc ZDiUM wystawił swoim podwykonawcom ponad 200 zleceń na naprawy ubytków o łącznej o powierzchni 5583 mk.
100 razy lód i woda przez mikroszczeliny
Jak powstają dziury? Cząsteczki wody wnikają w głąb warstw drogowych przez mikroszczeliny, gdzie następnie zamarzają i odmarzają.
W sezonie zimowym dochodzi do tego nawet ponad 100 razy. A im starsza nawierzchnia, tym mniej szczelna i bardziej podatna na tworzenie się ubytków.Ewa Mazur ze ZDiUM.
Planowane przez ZDiUM remonty ubytków:
17 marca
- ul. Brodnicka przy Iławskiej
- ul. Mościckiego - od Topolowej do Ziemniaczanej
18 marca
- ul. Grudziądzka
- ul. Mościckiego od Ziemniaczanej do Topolowej strona prawa
19 marca
- ul. Bierutowska przy nr. 7
- ul. Inżynierska - od Pierwiosnkowej do al. Pracy
- ul. Januszowicka/Jaworowa
- ul. Komandorska nr 23-27 skrzyżowanie z ul. Studzienną
- ul. Krasickiego
- ul. Pabianicka/Komandorska
- ul. Serbska
- ul. Studzienna/Komandorska
- ul. Źródlana nr. 30 - likwidacja wysepki
21 marca
- ul. Chińska - od Koreańskiej do Birmańskiej
- Rynek
- ul. Wyszyńskiego - róg ul. Sienkiewicza
22 marca
- ul. Birmańska - od Chińskiej do Mościckiego
Zgłoszenia ubytków w pasie drogowym ZDiUM przyjmuje 24/7 pod nr. 19 501 i e-mailem: [email protected]