Projekt był prowadzony przez Biuro Zarządzania Projektami, a realizowany przez Biuro Współpracy z Zagranicą i WCDN, przy wsparciu Parlamentu Europejskiego.
W finale tegorocznej edycji Konkursu Polish Project Excellence Award znalazło się 5 projektów, które w tym roku walczyły o miano „Najlepiej zarządzanego projektu w Polsce w roku 2017”. W czwartek, 16 listopada 2017 r. na uroczystej gali jury wyłoniło finalistów.
Złoty medal PPEA w kategorii Projekt Organizacyjno - Informatyczny otrzymało Biuro Zarządzania Projektami Urzędu Miejskiego Wrocławia za projekt „Jestem Europejczykiem – rola parlamentu europejskiego w moim życiu”. Nagrodę odebrali: Robert Bednarski – dyrektor Biura Zarządzania Projektami oraz Jan Wais – zastępca dyrektora Biura Współpracy z Zagranicą.
– Cieszymy się, że po raz drugi z rzędu otrzymaliśmy pierwszą nagrodę. To pokazuje, że projekty realizowane w mieście są prowadzone w sposób profesjonalny. Jury doceniło również unikalną politykę zarządzania projektem – mówi Robert Bednarski, dyrektor Biura Zarządzania Projektami Urzędu Miejskiego Wrocławia.
– Celem projektu było podniesienie poziomu wiedzy wśród uczniów wrocławskich szkół ponadgimnazjalnych na temat roli i działalności Parlamentu Europejskiego, ze szczególnym uwzględnieniem aktywności Parlamentu Europejskiego związanej z kształtowaniem praw przysługujących obywatelom Unii Europejskiej. Podczas trwania projektu uczniowie mieli również okazję zdobycia praktycznej wiedzy pisania scenariuszy i tworzenia filmów dokumentalnych – tłumaczy Piotr Matunin, kierownik nagrodzonego projektu.
POLISH PROJECT EXCELLENCE AWARD
To konkurs organizowany z inicjatywy International Project Management Association Polska. Celem PPEA jest nagradzanie najlepszych projektów oraz promowanie kompetencji realizujących je przedsiębiorstw. Ocena projektów zgłoszonych do Konkursu dokonywana jest z wykorzystaniem uznanego na świecie modelu Project Excellence. To sprawdzone narzędzie umożliwia kompleksową ewaluację zarówno samego procesu zarządzania danym projektem, jak i jego szeroko rozumianych rezultatów – mówi Robert Bednarski.
International Project Management Association Polska (IPMA Polska) jest częścią międzynarodowej organizacji non-profit – International Project Management Association, zrzeszającej i certyfikującej Project Managerów. Misją IPMA Polska jest umożliwienie wymiany doświadczeń wszystkim zainteresowanym zarządzaniem projektami, wspieranie ludzi w zdobywaniu wiedzy o zarządzaniu projektami, oraz organizacji wdrażających zarządzanie projektowe.
W roku 2016 Biuro Zarządzania Projektami UM zgłosiło projekt „Destination Imagination – Akademia Kreatywnosci”, który zdobył pierwsze miejsce w kategorii projektów społeczno-organizacyjnych.