Miasto udziela do 100% dofinansowania na demontaż wyrobów, ich transport oraz unieszkodliwienie na składowisku. By je uzyskać, należy do 31 stycznia złożyć deklarację z załącznikami i przystąpić do programu. Prace będą realizowane przez wykonawcę wybranego przez miasto.
Co ważne – dofinansowanie nie obejmuje zakupu i montażu nowych wyrobów niezawierających azbestu, dlatego przy składaniu deklaracji należy uwzględnić konieczność zabezpieczenia środków finansowych na wymianę we własnym zakresie wyrobów azbestowych na bezazbestowe. Nie ma także możliwości otrzymania refinansowania wydatków związanych z usuwaniem wyrobów azbestowych poniesionych wcześniej przez użytkowników.
Program usuwania azbestu - jak i kiedy złożyć wniosek?
Deklaracje i wymagane załączniki należy dostarczyć osobiście lub pocztowo na adres: Wydział Środowiska Urzędu Miejskiego Wrocławia, ul. Hubska 8-16, 50-502 Wrocław.
Deklarację można złożyć także za pośrednictwem ePUAP (z podpisem elektronicznym). Dokumenty należy sporządzić oddzielnie dla każdego obiektu. Dokumenty do pobrania znajdują się na BiPie.