Nowe stanowisko specjalisty ds. informacji pasażerskiej będzie działać w Centrum Zarządzania Ruchem i Transportem Publicznym na ul. Strzegomskiej. MPK organizuje je razem z Zarządem Dróg i Utrzymania Miasta. Przewoźnik zatrudni dwie osoby, które w systemie dwuzmianowym, od 6 do 22 w dni robocze będą informować o zmianach w komunikacji, nagłych awariach i wypadkach. Wszystko będą wiedzieć z „pierwszej ręki” od dyspozytorów MPK, ZDiUM, inżynierów ruchu lub służb mundurowych. Informacja ma trafiać sprawniej i szybciej do mieszkańców ale za pomocą już posiadanych przez MPK narzędzi i kanałów komunikacji. Cel jest taki, aby po pierwsze pasażer jak najszybciej dowiedział się, że na jego trasie wystąpiło jakieś nagłe zdarzenie, a po drugie, żeby mógł podjąć na podstawie informacji przekazanych przez MPK najwygodniejszą dla siebie decyzję o alternatywnym przejeździe. (grafika: blogi.wroclaw.pl)
Przed nowymi pracownikami MPK jeszcze sporo nauki, dlatego wakacyjne miesiące poświęcą na szkolenia i wdrażanie się na stanowisku ale już od początku września efekty ich pracy będziemy mogli oglądać stale na tablicach z informacją pasażerską, kanałach w social media oraz na stronie internetowej. Wtedy też MPK uruchomi usługę HOT NEWS, czyli szybkie i niezbędne informacje w formie „płynącego” paska na monitorach we wszystkich pojazdach w nie wyposażonych. Główną cechą pracy specjalistów od informacji ma być niezawodność.
- Nasi pasażerowie oczekują precyzyjnej informacji, najlepiej w czasie rzeczywistym. W takich sytuacjach kluczowi są ludzie. To oni, w oparciu o szybką analizę sytuacji, muszą przygotować informację dla pasażerów, która będzie przydatna i zrozumiała. Kluczowy jest czas i rzetelność danych – pisała wiosną na platformie blogi.wroclaw.pl Jolanta Szczepańska, prezes MPK Wrocław.
Tak też się stało. MPK zrekrutowało już dwóch pracowników, którzy w przyszłym tygodniu rozpoczną wdrażanie się na nowe stanowisko. Jakie będą ich obowiązki?
W przypadku awarii/wypadków/nagłych zmian komunikacyjnych zadaniem jest analiza sytuacji i odpowiednio:
- wgrywanie komunikatów na DIP o wypadkach/utrudnieniach (w tej chwili robią to dyspozytorzy MPK, jednak zasada jest taka, że dopiero wtedy kiedy uporają się z pierwszymi skutkami zdarzeń)
- wpisywanie informacji na ekrany w pojazdach
- wpisywanie informacji na Facebook i Tweeter
- wpisywanie info na portale internetowe