wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

8°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: dobra

Dane z godz. 19:00

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Lepsza informacja dla pasażerów

MPK pracuje nad poprawą systemu informacji pasażerskiej. Od przyszłego tygodnia rozpoczną szkolenia pracownicy, którzy będą zajmować się informowaniem pasażerów o wypadkach, awariach, objazdach i zmianach w komunikacji. W pracy będą wykorzystywać wnętrza pojazdów, tablice przystankowe i internet. 

Reklama

Nowe stanowisko specjalisty ds. informacji pasażerskiej będzie działać w Centrum Zarządzania Ruchem i Transportem Publicznym na ul. Strzegomskiej. MPK organizuje je razem z Zarządem Dróg i Utrzymania Miasta. Przewoźnik zatrudni dwie osoby, które w systemie dwuzmianowym, od 6 do 22 w dni robocze będą informować o zmianach w komunikacji, nagłych awariach i wypadkach. Wszystko będą wiedzieć z „pierwszej ręki” od dyspozytorów MPK, ZDiUM, inżynierów ruchu lub służb mundurowych.  Informacja ma trafiać sprawniej i szybciej do mieszkańców ale za pomocą już posiadanych przez MPK narzędzi i kanałów komunikacji. Cel jest taki, aby po pierwsze pasażer jak najszybciej dowiedział się, że na jego trasie wystąpiło jakieś nagłe zdarzenie, a po drugie, żeby mógł podjąć na podstawie informacji przekazanych przez MPK najwygodniejszą dla siebie decyzję o alternatywnym przejeździe. (grafika: blogi.wroclaw.pl)

Przed nowymi pracownikami MPK jeszcze sporo nauki, dlatego wakacyjne miesiące poświęcą na szkolenia i wdrażanie się na stanowisku ale już od początku września efekty ich pracy będziemy mogli oglądać stale na tablicach z informacją pasażerską, kanałach w social media oraz na stronie internetowej. Wtedy też MPK uruchomi usługę HOT NEWS, czyli szybkie i niezbędne informacje w formie „płynącego” paska na monitorach we wszystkich pojazdach w nie wyposażonych. Główną cechą pracy specjalistów od informacji ma być niezawodność.

 - Nasi pasażerowie oczekują precyzyjnej informacji, najlepiej w czasie rzeczywistym. W takich sytuacjach kluczowi są ludzie. To oni, w oparciu o szybką analizę sytuacji, muszą przygotować informację dla pasażerów, która będzie przydatna i zrozumiała. Kluczowy jest czas i rzetelność danych – pisała wiosną na platformie blogi.wroclaw.pl Jolanta Szczepańska, prezes MPK Wrocław. 

Tak też się stało. MPK zrekrutowało już dwóch pracowników, którzy w przyszłym tygodniu rozpoczną wdrażanie się na nowe stanowisko. Jakie będą ich obowiązki?

W przypadku awarii/wypadków/nagłych zmian komunikacyjnych zadaniem jest analiza sytuacji i odpowiednio:

  • wgrywanie komunikatów na DIP o wypadkach/utrudnieniach (w tej chwili robią to dyspozytorzy MPK, jednak zasada jest taka, że dopiero wtedy kiedy uporają się z pierwszymi skutkami zdarzeń)
  • wpisywanie informacji na ekrany w pojazdach
  • wpisywanie informacji na Facebook i Tweeter
  • wpisywanie info na portale internetowe  

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl