Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Najkorzystniejszą ofertą w przetargu okazała się ta złożona przez GM Roads Polska. Firma ta od momentu podpisania umowy będzie miała 18 miesięcy na przeprowadzenie przebudowy. Zrobi to za kwotę 17 970 411 zł.
- To będzie duża inwestycja na Oporowie. Skrzyżowanie nie może być zamknięte, więc wszystkie prace będą realizowane pod ruchem - informuje prezydent Jacek Sutryk.
Jak przebudują skrzyżowanie Mokronoskiej, Wiejskiej i Awicenny?
Ulica Mokronoska zmieni się na odcinku 210 metrów od skrzyżowania. Inna będzie geometria drogi, która stanie się trzypasmowa.
Również trzypasmowa, w zmienionym śladzie, będzie ulica Wiejska (na odcinku 143 metrów od krzyżówki). Podobnie, na odcinku 180 metrów, rozbudowana zostanie Ibn Siny Awicenny. Przebudowany zostanie również wlot ulicy Cesarzowickiej.
- Powstaną nowe chodniki, drogi dla rowerów, miejsca postojowych i zatoki autobusowe - wylicza prezydent Jacek Sutryk.
Zobacz film z opisem zmian na skrzyżowaniu Awicenny-Wiejska-Mokronoska
Przebudowa oznacza również nową infrastrukturę dla pieszych oraz rowerzystów a także pasażerów komunikacji miejskiej - powstaną nowe zatoki autobusowe.
Skrzyżowanie nowe, ale bez ronda
Roboty potrwają półtora roku. Skrzyżowanie cały czas ma być przejezdne, ale utrudnienia z pewnością będą spore. Na przestrzeni lat pojawiały się różne koncepcje, jak rozwiązać w tym miejscu spory komunikacyjny problem.
Nie brakuje zwolenników ronda, ale ostatecznie wygrała koncepcja skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Sygnalizacja pozwoli na sterowanie ruchem w taki sposób, aby ułatwić przejazd mieszkańcom Oporowa i miejskim autobusom bez faworyzowania ruchu tranzytowego spoza miasta.