Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Zainteresowanie zleceniem jest spore, zgłosiło się sześć firm:
- GM ROADS POLSKA - 17 970 411 zł;
- Bickhardt Bau Polska - 20 342 135 zł;
- EUROVIA POLSKA - 20 893 832 zł;
- ELEKTROTIM - 21 603 845 zł;
- Konsorcjum ROTOMAT i BUDRIM - 22 089 893 zł;
- Budimex - 22 618 818 zł.
Wrocławskie Inwestycje analizują oferty. Z wyborem wykonawcy nie powinno być problemu, bowiem wszystkie oferty mieszczą się w budżecie przewidzianym na tę inwestycję.
Jak przebudują skrzyżowanie Mokronoskiej, Wiejskiej i Awicenny?
Ulica Mokronoska zmieni się na odcinku 210 metrów od skrzyżowania. Inna będzie geometria drogi, która stanie się trzypasmowa.
Również trzypasmowa, w zmienionym śladzie, będzie ulica Wiejska (na odcinku 143 metrów od krzyżówki). Podobnie, na odcinku 180 metrów, rozbudowana zostanie Ibn Siny Awicenny. Przebudowany zostanie również wlot ulicy Cesarzowickiej.
Zobacz film z opisem zmian na skrzyżowaniu Awicenny-Wiejska-Mokronoska
Przebudowa oznacza również nową infrastrukturę dla pieszych oraz rowerzystów a także pasażerów komunikacji miejskiej - powstaną nowe zatoki autobusowe.
Skrzyżowanie nowe, ale bez ronda
Roboty potrwają półtora roku. Skrzyżowanie cały czas ma być przejezdne, ale utrudnienia z pewnością będą spore. Na przestrzeni lat pojawiały się różne koncepcje, jak rozwiązać w tym miejscu spory komunikacyjny problem.
Nie brakuje zwolenników ronda, ale ostatecznie wygrała koncepcja skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Sygnalizacja pozwoli na sterowanie ruchem w taki sposób, aby ułatwić przejazd mieszkańcom Oporowa i miejskim autobusom bez faworyzowania ruchu tranzytowego spoza miasta.