wroclaw.pl strona główna Wrocław Rozmawia - partycypacja, konsultacje, rewitalizacja, NGO Wrocław Rozmawia - strona główna

Infolinia 71 777 7777

4°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 00:25

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Wrocław Rozmawia
  3. Konsultacje społeczne
  4. Zakończone konsultacje
  5. 2023
  6. Jaka będzie aleja Północna?
  7. Zgłoś opinię! [PROJEKT]
Rysunek przedstawiający kciuki skierowane w górę i w dół, grafika ilustracyjna. Katarzyna Domżalska
Rysunek przedstawiający kciuki skierowane w górę i w dół, grafika ilustracyjna.

Podczas konsultacji zbieramy opinie na temat projektu alei Północnej, czyli trasy łączącej ul. Poświęcką z ul. Bolesława Krzywoustego (przyszła ul. płk. R. Kuklińskiego.)

Zapoznaj się z poniższymi materiałami i zgłoś swoją opinię!

Dokładny przebieg pokazano na rysunku dostępnym po kliknięciu obrazka poniżej. E-formularz dostępny jest na końcu tego artykułu.

Zobacz dokładny przebieg alei. Kliknij

Przejedź się po trasie!

Planowana aleja Północna to ważna droga, która umożliwi sprawną komunikację między wrocławskimi osiedlami i odciąży Polanowice, Poświętne i Sołtysowice od przelotowego ruchu aut. Będzie miała około 5,5 km. Inwestycja podzielona jest na dwa odcinki:

  • odcinek nr 1 – od ul. Bolesława Krzywoustego do ul. Kanonierskiej, obejmuje też łącznik do al. Poprzecznej (koncepcję tej części opracowano w dwóch wariantach);
  • odcinek nr 2 – od ul. Kanonierskiej do ul. Poświęckiej.

Początek budowy alei to skrzyżowanie z ul. Bolesława Krzywoustego, tuż obok C.H. Korona (między skrzyżowaniem dwupoziomowym z ul. Kowalską a wałami przeciwpowodziowymi Widawy). Wzdłuż ul. Bolesława Krzywoustego, od Mostów Bolesława Krzywoustego do C.H. Korona, zaprojektowano ciągi piesze i rowerowe. To będzie droga jednojezdniowa o szerokości 7 m, z jednostronnym chodnikiem (2 m) oraz ścieżką rowerową (3 m) po południowej stronie jezdni. Między jezdnią a miejscem dla pieszych i rowerów będzie 3,5-metrowy pas zieleni. Powstanie też wiadukt (nad linią kolejową nr 143) o długości ok. 358 m (konstrukcja 11-przęsłowa, stalowo-betonowa).

Inwestycja będzie przebiegać ok. 20 m od wału przeciwpowodziowego, co pozwoli na mniejszą ingerencję w istniejący zbiornik wodny oraz zagospodarowanie terenów ogródków działkowych R.O.D. „Aster” i R.O.D. „Grudka”.

Za estakadą powstanie skrzyżowanie z nową ulicą – nieistniejącym jeszcze łącznikiem al. Poprzecznej. Będzie ono miało sygnalizację świetlną i będzie dostosowane do potrzeb pieszych i rowerzystów/ rowerzystek, będzie też połączone ze ścieżkami pieszo-rowerowymi  na wałach nad Widawą. Potem aleja będzie prowadzić przez fragment Lasu Sołtysowickiego i przez R.O.D. „Leśna Polana”, aż do ul. Sołtysowickiej, a następnie – przez R.O.D. „Podgrodzie”, R.O.D. „Nad Widawą” i tereny niezagospodarowane, do ul. Redyckiej; równolegle do wału przeciwpowodziowego Widawy. Z uwagi na przecięcie istniejącego przebiegu Kanału Sołtysowickiego na odcinku tym powstaną dwa obiekty mostowe. Na tym odcinku zaprojektowano jednostronny chodnik oraz ścieżkę rowerową (od strony Sołtysowic), będą one odseparowane od jezdni pasem zieleni. Rozbudowa komunikacji zbiorowej w tym rejonie powoduje konieczność wybudowania obok istniejącej pętli łącznika ul. Redyckiej z al. Północną (będzie to wymagało mostu na Kanale Sołtysowickim). Na skrzyżowaniu z ul. Redycką powstaną dwa przystanki autobusowe.

Od ul. Redyckiej do ul. Kamieńskiego droga przebiegać będzie przez poligon wojskowy i R.O.D. „Polanka”. Od skrzyżowania z ul. Redycką wzdłuż alei Północnej zaprojektowano obustronne ciągi piesze (2 m) i rowerowe (3 m), oddzielone od jezdni pasem zieleni. Skrzyżowanie z ul. Kamieńskiego, będzie miało, podobnie jak poprzednie, sygnalizację świetlną i będzie odpowiadać na potrzeby różnych użytkowników/ użytkowniczek drogi (także pasażerów/ pasażerek MPK, gdyż będą przystanki komunikacji zbiorowej).

Kolejny odcinek – najsilniej zurbanizowany – ciągnąć się będzie od ul. Kamieńskiego do ul. Poświęckiej. Dominuje tu nowa zabudowa kilkukondygnacyjna i jednorodzinna. Ulica będzie miałą tu szerokość 7 m, chodnik (dwustronny; 2 m) i ścieżkę rowerową (3 m). W rejonie ul. Falzmanna, w miejscu, gdzie w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego przewidziano ciąg pieszo-rowerowy (szer. min. 4 m), powstanie przejazd rowerowy, przejście dla pieszych i dwa przystanki autobusowe z zatokami.

Koniec drogi przewidziano na skrzyżowaniu z ul. Poświęcką, w miejscu połączenia z istniejącym odcinkiem ul. Nowaka–Jeziorańskiego. Istniejące skrzyżowanie zostanie przebudowane (będzie jednopoziomowe, z sygnalizacją świetlną i dogodne dla pieszych i rowerzystów). Od południa powstanie czwarty wlot (połączenie z planowaną ul. Ramiszowską). 

Łącznie na trasie przewidziano siedem jednopoziomowych skrzyżowań (z ul. Bolesława Krzywoustego, z planowanym łącznikiem al. Poprzecznej; z ul. Sołtysowicką; z łącznikiem ul. Redyckiej w rejonie pętli autobusowej, i z ulicami: Redycką, Kamieńskiego, Poświęcką) oraz wiadukt nad linią kolejową nr 143. Tam, gdzie droga będzie prowadziła nad Kanałem Sołtysowickim, zostaną zbudowane mosty (planuje się trzy).

E-formularz

Fill out my online form.

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl