wroclaw.pl strona główna Wrocław Rozmawia - partycypacja, konsultacje, rewitalizacja, NGO Wrocław Rozmawia - strona główna

Infolinia 71 777 7777

13°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 12:55

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Wrocław Rozmawia
  3. Efekt wprowadzenia płatnych miejsc postojowych – przykład Szczecina

Efekt wprowadzenia płatnych miejsc postojowych – przykład Szczecina

Przemysław Wronecki,

Efekt wprowadzenia płatnych miejsc postojowych – przykład Szczecina Przemek Wronecki

Poziom zajętości spada o kilkadziesiąt procent. W polskich warunkach najbardziej miarodajne są dane z kompleksowych badań prowadzonych w Szczecinie.

Poziom zajętości spada o kilkadziesiąt procent. W polskich warunkach najbardziej miarodajne są dane z kompleksowych badań prowadzonych w Szczecinie. Porównując obszary o podobnej charakterystyce, jednak różniące się odpłatnością za parkowanie, poziom zajętości wynosi:

  • 108% w przypadku obszarów bez wprowadzonej odpłatności
  • 76% w przypadku obszarów z odpłatnością parkowania

Poziom zajętości powyżej 100% oznacza, że w godzinach maksymalnej kumulacji zajęte są nie tylko wszystkie miejsca legalne, ale część kierowców parkuje niezgodnie z przepisami: zastawiając chodniki, niszcząc zieleńce, ograniczając widoczność na skrzyżowaniach i przy przejściach dla pieszych.

Zajętość na poziomie 70-90% w praktyce oznacza, że w każdym bloku miejsc (zwykle liczną one 8-10 miejsc postojowych), znajduje się przynajmniej jedno miejsce postojowe. To radykalnie zmniejsza gotowość kierowców do parkowania niezgodnego z przepisami, a także znacząco zmniejsza natężenie ruchu w danym rejonie.

Pełny raport z badania szczecińskiej SPP (2015)

Weź udział w konsultacjach!

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl