wroclaw.pl strona główna Wrocław Rozmawia - Partycypacja, konsultacje, rewitalizacja, NGO Wrocław Rozmawia - strona główna

Infolinia 71 777 7777

14°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 21:20

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Wrocław Rozmawia
  3. Konsultacje społeczne
  4. Zakończone konsultacje
  5. Przystanek Świdnicka
  6. Stan obecny

Stan obecny

Data publikacji: Autor:

Ulica Świdnicka to jedna z ulic będących wizytówką Wrocławia. Usytuowane są przy niej między innymi Arkady, plac Kościuszki, dom handlowy Renoma, Opera, Hotel Monopol. Korzystają z tej ulicy liczni piesi, rowerzyści, pasażerowie komunikacji miejskiej (pięć linii tramwajowych i dwie autobusowe), kierowcy i pasażerowie samochodów osobowych.

Łącznie w godzinie składa się to na liczbę 16 000 osób. To bardzo dużo, nawet jeśli chodzi o ulice Wrocławia. Z tej liczby 11 000 (prawie 70%) osób  jest  pasażerami komunikacji miejskiej, w tym 1100 pasażerów wsiada i wysiada na przystankach Arkady oraz Renoma.

Lokalizacje te zaliczają się  do jednych z bardziej obciążonych ruchem pasażerskim przystanków, ale czy zapewniają odpowiedni komfort i bezpieczeństwo pasażerom?  I tu pojawia się problem jeśli chcielibyśmy odpowiedzieć na tak postawione pytanie twierdząco.

Wsiadanie do tramwaju odbywa się z jezdni i wiąże się z koniecznością pokonania przy wsiadaniu  różnicy wysokości dochodzącej do 45 cm. To dużo nawet jak dla sprawnego człowieka.

Przy tych przystankach brak jest miejsca na budowę wyspy przystankowej, a duży ruch kołowy ogranicza możliwość wydzielenia torowiska i podniesienia jezdni do poziomu chodnika.

We Wrocławiu na 22 liniach tramwajowych działa 420 przystanków. Większość z nich zapewnia pasażerom odpowiedni komfort przy wsiadaniu i wysiadaniu z tramwaju.

W ścisłym centrum Miasta (Piłsudskiego – Kołłątaja – Piaskowa – Grodzka – Św. Mikołaja – plac Jana Pawła II – Podwale) funkcjonuje 50 przystanków tramwajowych. Z tej liczby 10 przystanków nie zapewnia pełnego komfortu przy wsiadaniu i wysiadaniu z tramwaju. Część z tych przystanków (7) posiada peron przystankowy (przystanki na ulicy Szewskiej i placu Nowy Targ) i poprawa warunków wymaga jedynie podniesienia tych peronów, ale na 3 przystankach wsiadanie odbywa się z jezdni (ulica Świdnicka – Arkady, Renoma oraz ul. Grodzka) dysponującej dwoma pasami ruchu na wysokości przystanku (oprócz torowiska).

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama