8 sierpnia 2019 spotkaliśmy się w Centrum Historii Zajezdnia na forum wymiany wiedzy i doświadczeń liderek i liderów projektów Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rozmawialiśmy o skutecznych strategiach i sposobach promocji projektów WBO. Spotkanie miało charakter otwarty i skierowane było do obecnych i przyszłych liderów. W spotkaniu udział wzięli także dyrektorzy Departamentu Spraw Społecznych: Bartłomiej Świerczewski i Wydziału Partycypacji Społecznej: Beata Bernacka i Sebastian Wolszczak. Moderatorką forum i panelu była Agata Bulicz (Dolnośląska Federacja Organizacji Pozarządowych).
Panel dyskusyjny z liderami projektów WBO
W panelu dyskusyjnym otwierającym spotkanie wystąpili: Joanna Klima (Serce Szczepina), Robert Gacek (Akcja Miasto), Aleksandra Sieradzka - Stasiak, Tomasz Myszko - Wolski (Przyjazny Tarnogaj), Joanna Hartman - Łesiuk.
Prelegenci zwracali uwagę na następujące aspekty skutecznej promocji projektów (wybrane kwestie):
- nowe zasady to nowe wyzwania
- zaangażowanie i rozplanowanie działań
- włożony wysiłek - procentuje
- nie zaczynamy zbyt późno
- stawiamy na media elektroniczne i społecznościowe
- głosy papierowe będą traciły na znaczeniu
- promuj projekt lokalnie - rozmowy sąsiedzkie, warto zabiegać o wsparcie lokalnych podmiotów (parafia, sklepy, punkty usługowe)
- rozpoznaj swojego wyborce, grupę docelową
- nie warto działać w pojedynkę, do promocji projektu najlepiej zebrać grupę ok 10 aktywnych osób, z których każda wniesie swój wkład: roznoszenie ulotek, znajomości (np wśród dziennikarzy), umiejętności graficzne albo w social media itd
- nawet w przypadku porażki nie należy się poddawać, wiele wygranych projektów poprzedzonych było przegraną, kiedy liderzy zdobywali doświadczenie
- WBO czyli 3 x I : Inwestycje (infrastruktura, to co widać, poprawa jakości życia) Integracja (nie mniej ważna inwestycja w więzi społeczne, relacje mieszkańców -sąsiadów) wreszcie Idea (współdecydowania o przestrzeni miasta, aktywizacja mieszkańców i postaw obywatelskich)
Wystąpienia ekspertów
Chcesz wygrać WBO? Poznaj swoich wyborców
Piotr Szymański (Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia, Politechnika Wrocławska)
Pięć zasad dobrego prowadzenia profilu w mediach społecznościowych
Karolina Wojtowicz
(Specjalistka ds. mediów społecznościowych, Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego Wrocławia)
Bezpłatne aplikacje do tworzenia grafik na potrzeby promocji off i online
Leszek Więckowski
(Dział graficzny Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej)
Na przełomie sierpnia / września opublikowany zostanie i udostępniony zainteresowanym katalog dobrych praktyk promocji projektów WBO, oparty na zaleceniach i materiałach szkoleniowych liderów i ekspertów.
Głosowanie WBO 2019 odbędzie się od 20 września do 7 października.
Nowości:
- brak limitu wieku głosujących
- głosowanie na kartach papierowych tylko za okazaniem dowodu osobistego, w wyznaczonych punktach
- głosujemy na jeden projekt lokalny i jeden ponad lokalny
Więcej informacji: