Będzie remont ulicy Komandorskiej. Miasto rozpisało przetarg

Ulica Komandorska przejdzie remont. W ramach inwestycji powstaną nowe chodniki, peron przystankowy oraz nawierzchnia.

  • Ulica Komandorska we Wrocławiu, Google Street View

    Ulica Komandorska we Wrocławiu, Google Street View

  • Na ul. Komandorskiej zostanie wymieniona część nawierzchni /mat. ZDiUM

    Na ul. Komandorskiej zostanie wymieniona część nawierzchni /mat. ZDiUM


Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta rozpisał przetarg na remont chodników i jezdni w ciągu ul. Komandorskiej, gdzie jezdnia jest popękana, a miejscami zapadła się kostka.

Zakres prac

Zakres prac przewiduje m.in. cząstkowy remont nawierzchni na odcinku od ul. Swobodnej do ul. Wielkiej. Prace zaczną się na wysokości zatoki autobusowej przy EPI. Ponadto, wymieniona zostanie nawierzchnia w zatokach postojowych oraz przebudowane zostaną chodniki. Po zachodniej stronie ul. Komandorskiej będą to odcinki od ul. Swobodnej do ul. Zaolziańskiej i od ul. Radosnej do ul. Wielkiej. Natomiast po stronie wschodniej: od ul. Swobodnej do ul. Studziennej.

– Ta ważna arteria położona w południowej części miasta liczy sobie ponad 1,35 km i została włączona w granice miasta już w roku 1868. Planowane prace obejmą remont cząstkowy nawierzchni jezdni z kostki kamiennej, wymianę nawierzchni zatok postojowych o pow. 500 m2, budowę peronu przystankowego oraz wymianę nawierzchni chodników w ciągu ul. Komandorskiej o łącznej pow. 3300 mkw. – tłumaczy Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Kostka brukowa trwałym rozwiązaniem

Remont nie oznacza jednak, że kostka brukowa zostanie zlikwidowana.

– Stosowanie kostki na drogach gminnych i osiedlowych to dużo trwalsze rozwiązanie niż asfalt – tłumaczy Sutryk. I dodaje, że żywotność takiej drogi wynosi co najmniej trzydzieści lat. Miasto chce pozostawić kostkę, gdzie tylko to będzie możliwe np. na ul. Kościuszki i ul. Pomorskiej, które też czekają na remont.

– Wiele wrocławskich ulic zachowało jeszcze poniemiecką nawierzchnię z kostki granitowej, która charakteryzuje się wyjątkową trwałością i odpornością na działanie wilgoci i niskich temperatur w okresie zimowym, będących przyczyną powstawania tzw. pozimowych ubytków na drogach – wyjaśnia Ewa Mazur ze ZDiUM.

– Decyzja o zachowaniu nawierzchni granitowej ma zatem swoje uzasadnienie, szczególnie w przypadku dróg, na których kostka nie uległa degradacji wskutek nadmiernego eksploatowania przez ruch ciężkich pojazdów. Na takich ulicach nawierzchnia granitowa - po wykonaniu częściowych napraw eliminujących zapadnięcia i nierówności - może nadal pełnić swoją funkcję przez wiele kolejnych lat – dodaje Mazur.

ZDiUM zakłada, że prace przy remoncie chodników potrwa dwa miesiące, a przy nawierzchni trzy miesiące. 



Zgłoś uwagę