wroclaw.pl strona główna #InwestycjeWRO

Infolinia 71 777 7777

7°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 20:57

Prezydent Wrocławia - strona główna
wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. #InwestycjeWRO
  3. Poszerzenie ul. Bolesława Krzywoustego od mostu na Widawie do zjazdu z C.H. Korona wraz z budową buspasa

Poszerzenie ul. Bolesława Krzywoustego od mostu na Widawie do zjazdu z C.H. Korona wraz z budową buspasa

Mapa z lokalizacją inwestycji

Koszt inwestycji 1 958 000 zł

Poszerzenie ul. Bolesława Krzywoustego od mostu na Widawie do zjazdu z C.H. Korona wraz z budową buspasa. Inwestycja zakończona w 2021 roku. Koszt inwestycji to 1 958 000 zł.

Reklama

Informacje o inwestycji:

  • Kategoria inwestycji: Infrastruktura drogowa
  • Rok zakończenia inwestycji: 2021
  • Stopień wykonania: 100%
  • Wartość inwestycji: 1 958 000 zł
  • Jednostka prowadząca: ZDiUM
  • Osiedle: Kowale
  • Projekt finansowany w ramach WBO: nie

We wrześniu 2021 roku został oddany do użytku nowy, 1,2 kilometrowy buspas na ul. Bolesława Krzywoustego, dzięki temu autobusy w kierunku centrum jadą zdecydowanie szybciej. Co istotne buspas nie zabrał żadnego z pasów jezdni głównej – do istniejącej drogi został dobudowany kolejny pas ruchu. Buspas na ul. B. Krzywoustego został poprowadzony od zjazdu z estakady w rejonie mostu na rzece Widawie do skrzyżowania na wysokości istniejącego wyjazdu z parkingu CH Korona, tj. na odcinku o długości około 1240 metrów.

Zgodnie z założeniami buspas obsługuje 14 linii autobusowych (118, 121, 128, 130, 131, 141, 151, 904, 911, 914, 921, 924 oraz N i D) kursujących z Psiego Pola w stronę centrum. To oznacza, że mogą po nim poruszać się nawet 42 autobusy na godzinę. Ulica B. Krzywoustego to jedna z ważniejszych komunikacyjnie ulic w mieście, którą porusza się tysiące samochodów – nie tylko z Psiego Pola, ale również wjeżdżających do miasta od strony Długołęki czy Oleśnicy.

Na ul. B. Krzywoustego zostały również poszerzone dwa fragmenty jezdni, dzięki czemu powstał trzeci pas. Buspas został poprowadzony po dodatkowych pasach ruchu oraz z wykorzystaniem jezdni bocznej ul. B. Krzywoustego obsługującej obecnie parking przy CH Korona. W ramach zadania wybudowany został też dodatkowy zjazd z jezdni bocznej obsługującej parking galerii handlowej oraz przystanek na wysokości głównego wejścia na teren CH Korona.

Po przebudowie kierowcy nadal mają możliwość wjazdu z ul. B. Krzywoustego bezpośrednio z buspasa na teren jezdni obsługującej parking przy CH Korona. Zakres robót obejmował również likwidację nieczynnej sieci wodno-kanalizacyjnej, budowę i przebudowy kanałów MKT, przebudowę chodników oraz sygnalizacji przy skrzyżowaniu z Brucknera. Nowy przystanek dla pasażerów komunikacji miejskiej został wyposażony w standardową infrastrukturę przystankową tj. tablica DIP, biletomat oraz wiatę.

  • 29.09.2021

    W sobotę 25 września buspas na Krzywoustego został oddany do użytku.

  • 23.09.2021

    Koniec budowy buspasa, który ma ułatwić autobusom MPK dojazd z Psiego Pola do centrum Wrocławia. Nowy buspas powstał w pasie rozdziału, tak by nie zabrać jezdni pozostałym kierowcom. Jego oddanie do ruchu zaplanowano na 25 września 2021.

    Z Psiego Pola w kierunku centrum kursuje kilkanaście linii autobusowych. W ciągu godziny w okolicach CH Korona jadą nawet 44 autobusy.

    Buspas na ul. Krzywoustego został poprowadzony od zjazdu z estakady w rejonie mostu na rzece Widawie do skrzyżowania na wysokości istniejącego wyjazdu z parkingu CH Korona. Kierowcom nie zabrano jezdni, gdyż buspas powstał w pasie rozdziału.

  • 15.01.2021

    W drugiej połowie roku do użytku zostanie oddany buspas wzdłuż ul. B. Krzywoustego przy CH Korona. Ta zmiana ma spowodować, że autobusy szybciej przemieszczą się z Psiego Pola w kierunku Placu Grunwaldzkiego. Buspas nie zabierze żadnego z pasów jezdni głównej.

    Zgodnie z założeniami buspas ma obsłużyć 14 linii autobusowych (118, 121, 128, 130, 131, 141, 151, 904, 911, 914, 921, 924 oraz N i D) kursujących z Psiego Pola w stronę centrum. To oznacza, że mogą po nim poruszać się nawet 42 autobusy na godzinę.

  • 04.09.2019

    #Czas na buspas

    Podczas wakacji we Wrocławiu pojawiły się kolejne buspasy (ul. Krakowska, ul. Grabiszyńska i ul. Podwale). Wpuszczenie autobusów na wydzielone z ruchu ogólnego pasy, to szybsze poruszanie się komunikacji publicznej. - Jeżeli chcemy lepszej jakości życia, szybszego i sprawniejszego poruszania się po mieście, to musimy postawić na transport zbiorowy, na rowery oraz na przestrzeń dla pieszych – mówi Jacek Sutryk. - Każdej doby do naszego miasta wjeżdża ok. 240 tysięcy aut. Nie zmienimy historycznego układu ulic w mieście, ale dla poprawy komfortu powinniśmy zmienić nasze przyzwyczajenia. Bo zdrowy Wrocław to dla mnie priorytet.

    Rozwiązania stosowane we Wrocławiu przewidują także korzystanie przez autobusy z wydzielonych z ruchu ogólnego torowisk tramwajowych oraz umożliwiają autobusom jazdę na wprost z pasów ruchu, przeznaczonych dla relacji prawoskrętnej prowadzącą bezpośrednio do zatoki przystankowej. Z całej sieci wydzielonych torowisk tramwajowych o długości 186,5 km (to 94,9% wszystkich torowisk) na 22 odcinkach o długości 24,5 km była możliwość i zasadność wprowadzenia ruchu autobusowego. Wybrane zostały te fragmenty, na których nie występuje kolizja z obsługą przystanków tramwajowych czy autobusowych, a skrzyżowania na trasie umożliwiają zgodny z przepisami przejazd torowiskiem tramwajowym innych pojazdów niż tramwaje.

    Buspas - ul. Krakowska

    Wydzielony odcinek to 400 metrów w obu kierunkach, od zjazdu do centrum handlowego, aż do węzła rozjazdowego z al. Armii Krajowej. Do dyspozycji kierowców przygotowane zostały parkingi Park and Ride (Opolska/Karwińska, Opolska/Głubczycka). Kierowcy mogą zostawić pojazd na parkingu i przesiąść się do autobusu i lub tramwaju, który bez przeszkód, szybciej niż pozostali uczestnicy ruchu będzie mógł przejechać tę trasę. Wprowadzenie buspasa w ciągu ul. Traugutta finalnie poprawiło kursowanie komunikacji zbiorowej pozostając niemal bez wpływu na komunikację samochodową. Wydzielenie buspasa na ul. Krakowskiej poprzedziły analizy, które będą kontynuowane.

    Buspas - ul. Grabiszyńska

    Wydzielono torowisko, co umożliwiło poruszanie się nim autobusom, policji, karetkom i samochodom elektrycznym.

    Buspas - ul. Podwale

    Na odcinku od ul. Kołłątaja do ul. Świdnickiej wydzielono buspas, co przyśpieszyło przejazd autobusów w kierunkach: Nowy Dwór, Kuźniki, Klecina, Oporów oraz Krzyki.

    Buspas - ul. Krzywoustego - projekt

    Rozpoczniemy także projektowanie w kilku wariantach buspasa w ciągu ul. Krzywoustego (na odcinku 1300 m od zjazdu z osiedla Psie Pole do alei Brücknera).

    Buspasy dla motocyklistów

    Nie zapominamy także o innych użytkownikach ruchu. Motocykliści mogą już korzystać z klasycznych buspasów, jak np. na Podwalu czy na ul. Robotniczej.

    Buspasy dla elektryków

    Pojazdy elektryczne w większości przypadków mogą korzystać z uprzywilejowanej jazdy buspasami, ale wyłącznie na fragmentach pasów, na których nie występuje kolizja z obsługą przystanków komunikacji zbiorowej, a skrzyżowania na tej trasie umożliwiają przejazd torowiskiem tramwajowym innych pojazdów niż tramwaje. Elektryki dla przykładu nie mogą korzystać z buspasów zlokalizowanych na ul. Peronowej, Kołłątaja, Piotra Skargi czy na odcinkach ul. Piłsudskiego.

    Czy wrocławianie popierają zmiany?

    Sukcesywnie od lat badamy preferencje społeczne naszych mieszkańców związane z transportem miejskim. Pierwsze duże Badania pn. Kompleksowe Badania Ruchu zostały przeprowadzone we Wrocławiu 2010/2011. Drugie Kompleksowe Badania Ruchu odbyły się w 2018 roku. Są wiarygodnym źródłem informacji o preferencjach mieszkańców dla różnych rozwiązań, gdyż przeprowadza się je na dużej próbie badawczej, w zeszłym roku w badaniu wzięło udział prawie 12.000 mieszkańców - to 1 % całej populacji. To jest próba, która stanowi prawdziwą reprezentację mieszkańców Wrocławia. 75% badanych w zeszłym roku mieszkańców popiera zmiany związane z wprowadzeniem priorytetów w ruchu dla pojazdów transportu zbiorowego kosztem samochodów osobowych. To więcej o 7% niż wynika to z badań poprzednich w 2010/11, kiedy wynosiło ono 68%.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl