Powstał turystyczny portal z ofertami z Wrocławia i Dolnego Śląska

Ruszył turystyczny portal sprzedażowy z pakietami wycieczek, noclegów, atrakcji i produktów firmowanych przez Wrocław i Dolny Śląsk. To wspólne przedsięwzięcie miasta Wrocławia i samorządu województwa dolnośląskiego.

  • Powstał portal promujący atrakcje Wrocławia i Dolnego Śląska


Portal: dolnyslask.travel.pl, ma spełniać kilka funkcji. Po pierwsze, to oferta dla miłośników turystyki. W jednym miejscu znajdą informacje dotyczące najważniejszych atrakcji na Dolnym Śląsku i w stolicy regionu.

Zarazem otrzymują gotowe pakiety: nocleg, opieka przewodnika, bilety wstępu do wybranych atrakcji, które ułatwią im zaplanowanie wycieczki do Wrocławia lub innej części województwa.

Paweł Wybieraj, członek zarządu województwa dolnośląskiego, szef Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej, przekonuje, że pakiety są optymalnie skonstruowane cenowo, za poszczególne elementy kompletu niższych stawek się nie uzyska. To rozwiązanie ułatwia także wykorzystanie bonów turystycznych.

Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego: - Platforma to pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce.

Wsparcie dla branży turystycznej

Nowy serwis to narzędzie wsparcia dla branży turystycznej. Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia, zwrócił uwagę, że będzie ważnym instrumentem promocji firm z branży turystycznej na Dolnym Śląsku, której dochody znacznie zmalały z powodu epidemii koronawirusa. - W minionym roku obłożenie miejsc w hotelach we Wrocławiu w niektórych miesiącach było mniejsze nawet o 92 procent. To pokazuje skalę strat hotelarstwa - akcentuje wiceprezydent Mazur.

W dniu premiery portalu w bazie znajdowały się oferty 1060 podmiotów.

Nowa platforma ułatwia także zakupy produktów regionalnych, charakterystycznych dla Dolnego Śląska.

Łączenie energii

Przedstawiciele inicjatorów budowy serwisu podkreślali harmonijną współpracę przy pracy nad serwisem.

- Idea współpracy samorządowej przy tym przedsięwzięciu związana jest z koncepcją współpracy, spisanej w formie Wrocławskiej Deklaracji Turystycznej  ogłoszonej przez prezydenta Jacka Sutryka w czerwcu 2020. Zgodnie z jej myślą strategia wyjścia turystyki z pandemii opiera się na pięciu filarach: współpraca, dobra wola, odpowiedzialność, solidarność, wspólna promocja - mówi Jakub Mazur.

Przygotowanie serwisu kosztowało 300 tys. zł, na tę sumę po równo złożyły się samorządy Wrocławia i Dolnego Śląska. Administratorem portalu jest Dolnośląska Organizacja Turystyczna.



Zgłoś uwagę