Pokazy filmów nagrodzonych w Cannes w Centrum Historii Zajezdnia

Kino w Zajezdni proponuje fanom dobrych filmów nie lada ucztę. Przez kolejnych osiem miesięcy obejrzymy te polskie filmy, które zostały w szczególny sposób wyróżnione na Festiwalu Filmowym w Cannes. Start 28 lutego o 18.00, a pierwszym pokazem będzie „Sanatorium pod klepsydrą” Wojciecha Jerzego Hasa. Cena wstępu – 5 zł.


Polskie Palmy w Cannes

Niedawno ekscytowaliśmy się szansami „Zimnej wojny” Pawła Pawlikowskiego na Oscara, zapominając, że polski reżyser odebrał już najważniejszą nagrodę środowiska filmowego, czyli Złotą Palmę w Cannes w 2018 roku. Francuski festiwal i przyznawane tam nagrody cieszą się w gronie ludzi ceniących artystyczne kino znacznie większą estymą niż złote statuetki Amerykańskiej Akademii Filmowej.

Tym tropem poszli organizatorzy przeglądu „Polskie Palmy w Cannes” w Centrum Historii Zajezdnia, którzy od lutego do listopada pokażą aż osiem obrazów polskich reżyserów, których canneńskie pokazy odbiły szerokim echem na całym świecie. Obejrzymy zatem m.in. „Człowieka z marmuru” i „Człowieka z żelaza” Andrzeja Wajdy, „Constans” Krzysztofa Zanussiego, „Podwójne życie Weroniki” Krzysztofa Kieślowskiego, czy „Pianistę” Romana Polańskiego.

„Polskie palmy w Cannes”. Nagrodzone filmy w Centrum Historii Zajezdnia

„Polskie palmy w Cannes”. Nagrodzone filmy w Centrum Historii Zajezdnia

Wydarzenie kinowe
Termin od 28 lutego 2019 do 28 listopada 2019

Miejsce Centrum Historii Zajezdnia

Zobacz

„Sanatorium pod klepsydrą” 28 lutego

Arcydzieło wizualne Wojciecha Jerzego Hasa z 1973 roku, nakręcone pięć lat po „Lalce”. Również tym razem inspiracją była znakomita literatura, proza Brunona Schulza. W filmie (wyróżnionym w Cannes Nagrodą Jury dla najlepszego filmu) reżyser zabiera nas w oniryczną, surrealistyczną podróż wraz z głównym bohaterem przybywającym do sanatorium. Obraz zdradzający wielką fascynację kulturą żydowską powstał wprawdzie kilka lat po marcu 1968 roku, ale i tak doczekał się w kraju krytyki. Udało się go, niemal cudem, wysłać na Festiwal do Cannes, ale reżyser zapłacił za to czasowym zakazem reżyserowania.

Zgłoś uwagę