wroclaw.pl strona główna Kulturalny Wrocław – najświeższe wiadomości o kulturze Kultura - strona główna

Infolinia 71 777 7777

14°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 23:10

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Kultura
  3. Aktualności
  4. Bezpłatne kino na Rynku [PROGRAM, TERMINY]

Już 3 lipca o 12.00 startuje sprzedaż biletów na 25. edycję Festiwalu Nowe Horyzonty. Impreza rozpoczyna się 17 lipca i potrwa do 27 lipca we wrocławskich kinach, zaś do 2 sierpnia online. Już w piątek 18 lipca pierwszy z bezpłatnych seansów festiwalowych. Zobaczcie, o której zaczynają się seanse i jakie tytuły obejrzymy. Program kina na Rynku Nowe Horyzonty 2025.

Reklama

Festiwal Nowe Horyzonty 2025 – seanse w Rynku

Od piątku 18 lipca do niedzieli 27 lipca na wrocławskim Rynku będą wyświetlane filmy Festiwalu Nowe Horyzonty. Słynne tytuły obejrzymy na ogromnym ekranie. 

Start wszystkich seansów po zmroku, o godz. 21.30, wstęp jest darmowy, ale trzeba przyjść wcześniej (aby zająć jedno z plastikowych krzesełek). Na widzów czeka ok. 1000 miejsc!

<p>Seans Kina na Rynku Festiwalu Nowe Horyzonty w 2022 roku</p> fot. wroclaw.pl
Seans Kina na Rynku Festiwalu Nowe Horyzonty w 2022 roku

Kino na Rynku 2025 – program w lipcu

  • Piątek, 18 lipca, „Amelia”, reż. Jean-Pierre Jeunet

Opowiedziana przez Jeana – Pierre’a Jeuneta współczesna baśń będąca wizytówką francuskiego kina.

Tytułowa bohaterka (Audrey Tatou w roli stanowiącej dla niej przepustkę do światowej sławy) to nieśmiała Paryżanka z dzielnicy Montmarte, która ma pewne osobliwe hobby.

Amelia używa całego swego wdzięku, inwencji i kreatywności, by – za pomocą drobnych gestów – uszczęśliwiać ludzi wokół niej, a dzięki temu samemu cieszyć się życiem.

Za sprawą wirtuozerskiej reżyserii Jeuneta optymizm tytułowej bohaterki okazuje się zaraźliwy, a sam film stanowi jedyną w swoim rodzaju lekcję uważności na drugiego człowieka.

  • Sobota, 19 lipca, „Perfect Days”, reż. Wim Wenders

Mieszkający we współczesnym Tokio Hirayama (w tej roli fantastyczny Kōji Yakusho, nagrodzony za swoją rolę na festiwalu w Cannes) to człowiek małomówny i zamknięty w sobie, jednak przepełniony miłością do świata i innych.

Podążając za bohaterem, odkrywamy kolejne rytuały, w które angażuje się on z całkowitym oddaniem.

Z czasem nawet prozaiczna praca Hirayamy, porządkującego miejskie toalety (każda jest architektonicznym arcydziełem), okazuje się niezwykłym ceremoniałem.

Ścieżką dźwiękową jego życia stają się harmonijne dźwięki tokijskiej ulicy oraz utwory w wykonaniu The Velvet Underground, Lou Reeda, Patti Smith i Niny Simone.

Film Wendersa to uzdrawiające kino zmieniające codzienność w magię.

  • Niedziela, 20 lipca, „Flow”, reż. Gints Zilbalodis

Kot zazwyczaj chadza własnymi ścieżkami. Tu futrzasty czworonóg musi jednak połączyć siły z innymi zwierzętami, żeby wraz nimi przetrwać na pokładzie drewnianej łodzi wielką powódź.

W zazwyczaj spokojnym lesie coś wisi w powietrzu. Sprawcą całego zamieszania jest szybko podnoszący się poziom wody, przed którym ucieka także dość nieufny kot.

Zwierzę wskakuje na zniszczoną żaglówkę, rozpoczynając wielki rejs. Na jej pokładzie dochodzi do międzygatunkowego spotkania.

Każdy rozbitek jest inny: labradora roznosi energia, lemur głównie gromadzi rzeczy, a kapibara – jak to kapibara! – spędza czas na wypoczynku.

Aby stawić czoła zagrożeniu, bohaterowie będą musieli nauczyć się współpracować i rozumieć swoje potrzeby. Bezdialogowy film animowany łotewskiego wizjonera animacji to porywająca wizualna odyseja.

  • Poniedziałek, 21 lipca, „Prosta historia”, reż. David Lynch

Prosta historia to oparta na autentyczny wydarzeniach historia Alvina Straighta, który postanawia rozliczyć się i pogodzić z przeszłością. By spotkać się ze swoim schorowanym bratem wyrusza małym ciągnikiem do kosiarki w kilkuset milową podróż przez całą Amerykę.

Ten najmniej „Lynchowski” z filmów Davida Lyncha, ale wciąż dowód jego wszechstronności i maestrii, to liryczna podróż w głąb ludzkiej duszy, przypowieść o istnieniu i przemijaniu, a także wzruszający portret człowieka u schyłku życia.

O swoim nietypowym filmie Lynch mówił następująco: „Wiem, że ten film w niczym nie przypomina moich poprzednich. Ale ludzie w swoich wyborach często kierują się emocjami. Tak właśnie było ze mną. Scenariusz „Prostej historii” poruszył mnie do głębi. Zafrapował mnie zwłaszcza motyw przebaczenia”.

  • Wtorek, 22 lipca, „Jutro będzie nasze”, reż. Paola Cortellesi

Z Delią może utożsamić się wiele kobiet, które dokonują na co dzień rzeczy niemożliwych – ogarniają dom i pracę, dzieci i starszych członków rodziny, łagodzą złe humory męża albo emocje nastoletniej córki.

Delia urabia sobie ręce po łokcie, a w zamian dostaje tylko kolejne razy, pretensje i fochy. Jest również przekonana, że szykującą się do zamążpójścia córkę czeka podobny los.

Jednak pewnego dnia przychodzi do niej list, który prowokuje ją do buntu i skłania do zaskakująco śmiałych czynów, których nikt się nie spodziewa po gospodyni domowej.

  • Środa 23 lipca, „Lalka”, reż. Wojciech Jerzy Has

Film nie należy do wiernych adaptacji „Lalki” Bolesława Prusa, jednej z najznakomitszych powieści polskiej literatury, lecz stanowi swobodną kreację w oparciu o jej wątki.

Reżyser uwypuklił osobisty dramat Wokulskiego, wpisany w obyczajową mozaikę Warszawy końca XIX wieku.

Cechą postaci Wokulskiego jest wewnętrzne rozdarcie spowodowane nieodwzajemnioną miłością do Izabeli Łęckiej, nieszczęściem zaś – jego nazbyt romantyczna postawa i nieporadność samotnika zagubionego w snobistycznym, groteskowym społeczeństwie, którego życie Has maluje w iście turpistycznych obrazach.

  • Czwartek, 24 lipca, „Panienki z Rochefort”, reż. Jacques Demy

Siostry (prawdziwe) – Catherine Deneuve i Françoise Dorléac (niedługo przed jej tragiczną śmiercią) w filmie Jacquesa Demy'ego. 

Pewnego pięknego letniego poranka w Rochefort zjawia się karawana pracowników jarmarku (pięć motocykli, dwóch jeźdźców na białych koniach, cztery niebieskie ciężarówki przewożące łodzie i sprzęt na jarmark).

Delphine i Solange są po dwudziestce i uczą tańca oraz muzyki w Rochefort, a także szukają prawdziwej miłości.

Spotkanie dziewcząt i karawany, która przygotowuje jarmark skutkuje genialnym musicalem z piękną muzyką samego Michela Legranda.

  • Piątek, 25 lipca, „Bulion i inne namiętności”, reż. Trần Anh Hùng

Bohaterami osadzonego w drugiej połowie XIX wieku filmu są znakomita kucharka Eugénie (Juliette Binoche) i znany smakosz, gastronom Dodin (Benoît Magimel). Od 20 lat razem gotują, tworzą przepisy i wydają wielkie przyjęcia.

Rozmawiają ze sobą głównie za pośrednictwem potraw, przygotowując wspaniałe buliony, sosy, przepiórki, turboty, warzywa z własnego ogrodu czy spektakularne desery.

Świat, który wspólnie tworzą, pomaga im przetrwać najtrudniejsze życiowe momenty, a ich relacja przez lata ewoluuje.

  • Sobota, 26 lipca, „Wrócicie do siebie”, reż. Jonás Trueba

Bohaterami świetnie napisanego filmu Jonása Trueby są Ale i Alex – para z czternastoletnim stażem, która chce zorganizować imprezę celebrującą koniec ich związku, gdyż według nich lepiej jest świętować rozstania zwiastujące nowe początki niż banalne śluby, które i tak prędzej czy później przyniosą koniec…

Dzięki niezwykłej ekranowej chemii Itsaso Arany i Vito Sanza otrzymujemy czuły portret współczesnej pary, wciąż w sobie zakochanej, lecz samotnej, żyjącej niejako oddzielnie. Czy rzeczywiście rozstanie to najlepszy pomysł?

  • Niedziela, 27 lipca, „W pokoju obok”, reż. Pedro Almodóvar

W pokoju obok to historia Marty, korespondentki wojennej i niedoskonałej matki, oraz jej pełnej żalu córki.

Wskutek głębokiego nieporozumienia obie od lat nie mają ze sobą kontaktu. Ingrid, pisarka i bliska przyjaciółka Marty, stanie się powiernicą bolesnych tajemnic zarówno matki, jak i córki.

opisy filmów: Stowarzyszenie Nowe Horyzonty.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama