Instytucje kultury, takie jak Narodowe Forum Muzyki (NFM), funkcjonują w przestrzeni społecznej. Ich misją jest tworzenie społeczności oraz zwrócenie uwagi na wartości, jakie niesie sztuka, w tym przypadku muzyka. W czasach pandemii, wojny i kryzysu gospodarczego te miejsca to jedne z niewielu, które tworzą wspólnotę.
Z kolei większość ludzi biznesu, po odniesieniu sukcesów zawodowych i finansowych, poszukuje przestrzeni, w której będzie mogła mieć realny wpływ na rozwój społeczeństwa. Dla każdego przedsiębiorcy to „coś więcej” może mieć różne znaczenie. Światy biznesu i kultury są odrębne, niepołączone żadnymi mostami – wspólnym celem ludzi kultury i przedsiębiorców jest ich stworzenie. Warto skupić się więc na rozwiązaniach długofalowych, istnieje bowiem potrzeba znalezienia systemowych rozwiązań wspierania instytucji kultury i młodych artystów.
Podczas drugiej edycji debaty poruszony zostanie temat tego, jak ważne jest zbudowanie partnerskich i trwałych relacji między światem kultury i biznesu, opartych na wzajemnej komunikacji. W kolejnych latach wychodzenia z kryzysu gospodarczego należy dołożyć starań, aby pogłębić współpracę przy wsparciu administracji. Potrzebne jest stworzenie przestrzeni do dyskusji o tym, co przedsiębiorcy mogą zrobić dla kultury w mieście. Warto również zachęcać do inwestowania w sztukę nie tylko duże koncerny, ale też małych i średnich przedsiębiorców.
Od dłuższego już czasu da się zaobserwować zmianę w podejściu firm względem benefitów, które mogą uzyskać przy wsparciu instytucji kultury. Nie dotyczą one tylko promocji, przede wszystkim skupiają się na budowaniu interesującej oferty, która wpływa korzystnie na wizerunek pracodawcy z perspektywy obecnych i potencjalnych pracowników, a także ich rodzin, przyciąga ich uwagę do oddziału w danym kraju i mieście, daje bowiem wiele możliwości spędzenia czasu wolnego w ciekawy sposób. NFM jako instytucja otwarta na dialog podejmuje się takich działań, interesuje potrzebami swoich partnerów, wykorzystuje swoje zasoby i tworzy przestrzeń dopasowaną do preferencji każdego z nich.
Ponadto NFM zaprasza do współpracy partnerów, dla których ważne jest prezentowanie wartości i dóbr krajów, z których pochodzą. Narodowe Forum Muzyki rozwija działania i relacje z przedsiębiorcami także na poziomie lokalnym, dzięki czemu możliwa jest realizacja wyjątkowych wydarzeń artystycznych na światowym poziomie dostępnych dla mieszkańców regionu.
Wśród uczestników pojawią się najważniejsi przedstawiciele sektora kultury, biznesu, a także administracji związani z Wrocławiem. W debacie udział wezmą:
- Rafał Dutkiewicz – Prezes Zarządu Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej,
- Andrzej Kosendiak – Dyrektor Narodowego Forum Muzyki,
- Dorota Mroczkowska – właścicielka DOTI Manufaktura,
- Wojciech Normand – Wiceprezes Zarządu Deichmann-Obuwie,
- Marzena Perka-Skorzycka – Dyrektor operacyjna I oddziału Banku BNY Mellon (European Bank)
- Radosław Woźniak – Prezes Zarządu Europejskiego Funduszu Leasingowego SA.
Dyskusję poprowadzi Gosia Gontarz, dyrektorka biura McKinsey&Company we Wrocławiu.
Po debacie zaplanowano koncert W hołdzie dla Wayne’a Shortera – muzyka symfoniczna inaugurujący 20. Jazztopad Festival. Wieczór zwieńczy uroczysty bankiet.
Koszt uczestnictwa wynosi 470 zł od osoby. Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wysłać zgłoszenie poprzez formularz.
Patroni honorowi wydarzenia: Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej, Business Center Club, Zachodnia Izba Gospodarcza – Pracodawcy i Przedsiębiorcy, Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych – ABSL.