Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Sukces frekwencyjny pierwszych koncertów
Wprawdzie odtworzone organy w bazylice św. Elżbiety zabrzmiały po raz pierwszy od 46 lat w czwartek 27 stycznia, ale wrocławianie teraz, podczas serii zaplanowanych koncertów, mają niepowtarzalną okazję, aby ich posłuchać.
Galeria zdjęć
Do czerwca „Głos Śląska” usłyszy ok. 3500 osób.
Dwóch recitali Karola Mossakowskiego na organach Englera wysłuchało blisko 800 wrocławian i gości, a to dzięki wojsku, które do Bazyliki Garnizonowej dostarczyło dodatkowe krzesła. W tym samym czasie przez Internet koncertu słuchały 622 osoby.Jerzy Pietraszek, dyrektor Wydziału Kultury UM
Sprawdź co kryją w sobie organy z kościoła garnizonowego
Kolejny koncert 9 czerwca 2022 r. Bezpłatne wejściówki. Jak je zdobyć
Przed nami ostatni koncert, który obędzie się w czwartek, 9 czerwca o godz. 19.00. Wystąpi Tomasz Głuchowski.
Bezpłatne wejściówki, po dwie na osobę, dostępne będą w środę, 8 czerwca od godz. 15.30 w Domku Miedziorytnika lub, inaczej mówiąc, przy kamieniczkach Jaś i Małgosia.
Na czwartkowy koncert w kościele ustawionych zostanie dodatkowych kilkadziesiąt krzeseł, w ten sposób organizatorzy są w stanie zapewnić 400 miejsc siedzących.
Zainteresowanie koncertami organowymi jest bardzo duże i zgodnie z oczekiwaniami publiczności, która gotowa jest wysłuchać godzinnego koncertu także na stojąco, wejściówek rozdanych będzie więcej. Miejsca są nienumerowane.
Tomasz Głuchowski – organista, klawesynista, improwizator, gregorianista
Absolwent Technikum Budowy Fortepianów oraz PSM II st. w Kaliszu. Ukończył z wyróżnieniem studia we wrocławskiej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego w klasie organów Klemensa Kamińskiego (2002) i w klasie klawesynu Marty Czarny-Kaczmarskiej (2004).
W latach 2007-10 odbył studia doktoranckie w klasie organów Magdaleny Czajki i równocześnie studiował prywatnie grę na historycznych instrumentach klawiszowych u Petera van Dijka w Utrechcie.
Jest także absolwentem Podyplomowych Studiów Monodii Liturgicznej na Uniwersytecie Papieskim im. Jana Pawła II w Krakowie.
Tytularny organista wrocławskiego kościoła dominikanów (św. Wojciecha). Adiunkt w stopniu doktora habilitowanego w Katedrze Muzyki Kościelnej wrocławskiej Akademii Muzycznej. Nauczyciel dyplomowany klawesynu i organów we wrocławskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. Prowadzi kursy improwizacji i interpretacji muzyki organowej w kraju i za granicą, a także wykłady z zakresu muzyki organowej, organologii i śpiewu gregoriańskiego. Konsultant Centrum Edukacji Artystycznej. Juror krajowych konkursów organowych i pianistycznych. Konsultant ds. projektów renowacji i rewitalizacji organów. Uznany specjalista w zakresie strojenia i temperacji historycznych.
Kurator organów oraz kierownik programowy koncertów organowych w Narodowym Forum Muzyki, a także koordynator cyklu Wieczory Czesławowe w kościele dominikanów we Wrocławiu. Dyrektor artystyczny Festiwalu Muzycznego Lato Organowe w Krotoszyńskiej Bazylice. Współzałożyciel i kierownik artystyczny wrocławskiego zespołu muzyki dawnej Ars Concordiae, członek ensemble Sanssouci – zespołu barokowego Filharmonii Opolskiej. Posiada w swoim dorobku kilkanaście albumów z muzyką organową i kameralną.
Ambasador fundacji inCanto, członek stowarzyszeń: Verein zur Erforschung und Erhaltung schlesischer Orgeln e.V, Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych, Towarzystwa Miłośników i Badaczy Ziemi Krotoszyńskiej.
Program koncertu w Bazylice św. Elżbiety – 9 czerwca 2022 r.
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Toccata i Fuga E dur BWV 566 (ca 11’)
Georg Böhm (1661-1733)
Partita Ach, wie nichtig, ach, wie flüchtig (ca 10’)
Johann Sebastian Bach
Trio d-moll BWV 583 (5’)
Ernst Köhler (1799-1847) organista kościoła św. Elżbiety w latach 1827-47
Wariacje nt. Fausta Louisa Spohra (ca 8’)
Piotr Drożdżewski (*1948)
Passacaglia nt. Brahmsa (ca 10’) – prawykonanie światowe
– utwór skomponowany na okoliczność rekonstrukcji barokowych organów Englera. Temat Passacaglii prezentowany w najniższym głosie na tle zmieniającej się faktury w głosach wyższych, zaczerpnięty został z drugiej część Niemieckiego Requiem op. 45 Johannesa Brahmsa – Denn alles Fleisch, es ist wie Gras (Bo każde ciało jest jak trawa).
Tomasz Głuchowski (*1976)
Improwizacja (ca 6’)
Obejrzyjcie znakomity recital Karola Mossakowskiego