Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Sukces frekwencyjny pierwszych koncertów
Wprawdzie odtworzone organy w bazylice św. Elżbiety zabrzmiały po raz pierwszy od 46 lat w czwartek 27 stycznia, ale wrocławianie teraz, podczas serii zaplanowanych koncertów, mają niepowtarzalną okazję, aby ich posłuchać.
Galeria zdjęć
Do czerwca „Głos Śląska” usłyszy ok. 3500 osób.
Sprawdź co kryją w sobie organy z kościoła garnizonowego
Kolejny koncert 9 czerwca 2022 r. Bezpłatne wejściówki. Jak je zdobyć
Przed nami ostatni koncert, który obędzie się w czwartek, 9 czerwca o godz. 19.00. Wystąpi Tomasz Głuchowski.
Bezpłatne wejściówki, po dwie na osobę, dostępne będą w środę, 8 czerwca od godz. 15.30 w Domku Miedziorytnika lub, inaczej mówiąc, przy kamieniczkach Jaś i Małgosia.
Na czwartkowy koncert w kościele ustawionych zostanie dodatkowych kilkadziesiąt krzeseł, w ten sposób organizatorzy są w stanie zapewnić 400 miejsc siedzących.
Zainteresowanie koncertami organowymi jest bardzo duże i zgodnie z oczekiwaniami publiczności, która gotowa jest wysłuchać godzinnego koncertu także na stojąco, wejściówek rozdanych będzie więcej. Miejsca są nienumerowane.
Tomasz Głuchowski – organista, klawesynista, improwizator, gregorianista
Absolwent Technikum Budowy Fortepianów oraz PSM II st. w Kaliszu. Ukończył z wyróżnieniem studia we wrocławskiej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego w klasie organów Klemensa Kamińskiego (2002) i w klasie klawesynu Marty Czarny-Kaczmarskiej (2004).
W latach 2007-10 odbył studia doktoranckie w klasie organów Magdaleny Czajki i równocześnie studiował prywatnie grę na historycznych instrumentach klawiszowych u Petera van Dijka w Utrechcie.
Jest także absolwentem Podyplomowych Studiów Monodii Liturgicznej na Uniwersytecie Papieskim im. Jana Pawła II w Krakowie.
Tytularny organista wrocławskiego kościoła dominikanów (św. Wojciecha). Adiunkt w stopniu doktora habilitowanego w Katedrze Muzyki Kościelnej wrocławskiej Akademii Muzycznej. Nauczyciel dyplomowany klawesynu i organów we wrocławskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. Prowadzi kursy improwizacji i interpretacji muzyki organowej w kraju i za granicą, a także wykłady z zakresu muzyki organowej, organologii i śpiewu gregoriańskiego. Konsultant Centrum Edukacji Artystycznej. Juror krajowych konkursów organowych i pianistycznych. Konsultant ds. projektów renowacji i rewitalizacji organów. Uznany specjalista w zakresie strojenia i temperacji historycznych.
Kurator organów oraz kierownik programowy koncertów organowych w Narodowym Forum Muzyki, a także koordynator cyklu Wieczory Czesławowe w kościele dominikanów we Wrocławiu. Dyrektor artystyczny Festiwalu Muzycznego Lato Organowe w Krotoszyńskiej Bazylice. Współzałożyciel i kierownik artystyczny wrocławskiego zespołu muzyki dawnej Ars Concordiae, członek ensemble Sanssouci – zespołu barokowego Filharmonii Opolskiej. Posiada w swoim dorobku kilkanaście albumów z muzyką organową i kameralną.
Ambasador fundacji inCanto, członek stowarzyszeń: Verein zur Erforschung und Erhaltung schlesischer Orgeln e.V, Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych, Towarzystwa Miłośników i Badaczy Ziemi Krotoszyńskiej.
Program koncertu w Bazylice św. Elżbiety – 9 czerwca 2022 r.
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Toccata i Fuga E dur BWV 566 (ca 11’)
Georg Böhm (1661-1733)
Partita Ach, wie nichtig, ach, wie flüchtig (ca 10’)
Johann Sebastian Bach
Trio d-moll BWV 583 (5’)
Ernst Köhler (1799-1847) organista kościoła św. Elżbiety w latach 1827-47
Wariacje nt. Fausta Louisa Spohra (ca 8’)
Piotr Drożdżewski (*1948)
Passacaglia nt. Brahmsa (ca 10’) – prawykonanie światowe
– utwór skomponowany na okoliczność rekonstrukcji barokowych organów Englera. Temat Passacaglii prezentowany w najniższym głosie na tle zmieniającej się faktury w głosach wyższych, zaczerpnięty został z drugiej część Niemieckiego Requiem op. 45 Johannesa Brahmsa – Denn alles Fleisch, es ist wie Gras (Bo każde ciało jest jak trawa).
Tomasz Głuchowski (*1976)
Improwizacja (ca 6’)
Obejrzyjcie znakomity recital Karola Mossakowskiego