Pierwszy po przerwie zimowej przejazd rowerem miejskim już za nami. Wypożyczalnia działa, a rower bardzo dobrze poradził sobie w drodze do naszej redakcji.
Wrocławski Rower Miejski 2023 - ceny
Przejażdżka trwała poniżej 20 minut, więc była za darmo. Pozostałe stawki również się nie zmieniły:
- 2 zł za kolejne 40 minut jazdy (to oznacza, że pierwsza godzina kosztuje teraz 2 zł);
- 4 zł za każdą następną rozpoczętą godzinę (to oznacza, że dwie godziny jazdy kosztują 8 zł).
Rowery wypożycza się i odstawia za pomocą aplikacji o nazwie nextbike by TIER. Żeby odblokować i wziąć rower, trzeba zeskanować kod QR umieszczony nad tylnym kołem lub wpisać numer pojazdu. Po skończonej jeździe należy zamknąć blokadę zamontowaną na tylnym błotniku. Warto sprawdzić w aplikacji, czy rower został oddany poprawnie.
Galeria zdjęć
Aby korzystać, na koncie użytkownika musi być przynajmniej 10 złotych. W przeciwnym razie jest ono zablokowane, a wypożyczanie niemożliwe.
Nowe stacje i więcej rowerów
Wraz z nowym sezonem w mieście przybyło pojazdów oraz stacji:
- Pełczyńska (dworzec kolejowy)
- Starodębowa (przystanek kolejowy)
- Przy Torze (przystanek kolejowy)
- Kopycińskiego / Drabika
- Ziemniaczana / Boiskowa
- Czarnuszkowa / Waniliowa
- Port Lotniczy
- Bierutowska
- Grapowa / Sygnałowa
- Ibn Siny Awicenny (dworzec kolejowy)
Wypożyczalnia ma opcję postoju (w aplikacji), który wlicza się w czas wypożyczenia (chodzi o to, żeby nikt inny rowerem nie odjechał). Po zakończonej jeździe rowery najlepiej odstawiać na stacje, ale można też w innych miejscach, z tym że to kosztuje 5 złotych. Za przywiezienie na stacje roweru zaparkowanego gdzie indziej dostaje się taką samą kwotę.
Do wypożyczenia są rowery klasyczne oraz nietypowe, takie jak elektryczne, transportowe, składaki i dziecięce. Wszystkich razem będzie 2300 – o 100 więcej niż w poprzednim sezonie.
Wrocławski Rower Miejski będzie od teraz działał na okrągło, przez cały rok, bez przerwy zimowej.