wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

10°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 00:45

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Przystanki wiedeńskie na Grabiszyńskiej prawie gotowe

Na przystankach „Hutmen” ułożony jest już asfalt, zamontowane kosze, słupki, ławki oraz wiaty, które jeszcze czekają na oszklenie. Trwają prace nad odwodnieniem ulicy - informuje ZDiUM. W poniedziałek 30 września rozpocznie się montaż pomostów oraz nawierzchni terraway w strefie ochronnej drzew - taka konstrukcja zapewnia drzewom dobre warunki.

Reklama

Przystanki „Hutmen”, na wysokości al. Pracy, ZDiUM przebudowuje na wiedeńskie - znacznie wygodniejsze i bezpieczniejsze dla pasażerów. 

Na Grabiszyńskiej będzie to już druga para tego typu przystanków. Wiosną minionego roku zostały przebudowane te o nazwie „Bzowa (Centrum Historii Zajezdnia)”.

Z przystanków wiedeńskich korzystamy również na ul. Traugutta, Piłsudskiego, Hubskiej, Trzebnickiej, Pomorskiej i na mostach Pomorskich.

Peron wiedeński to rodzaj przystanku tramwajowego, który po raz pierwszy zrealizowano w Wiedniu. Jego konstrukcja polega na podniesieniu jezdni do poziomu chodnika, co umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju osobom o ograniczonej mobilności, seniorom, rodzicom z wózkami dziecięcymi. Rozwiązanie takie dodatkowo spowalnia ruch samochodowy i zwiększa bezpieczeństwo pieszych. 

Zakres prac na przystankach „Hutmen”

  • przystanki wiedeńskie z masy mineralno-bitumicznej;
  • chodniki i perony z kostki betonowej;
  • ścieżka rowerowa z masy mineralno-bitumicznej;
  • w bezpośredniej bliskości drzew nawierzchnię terraway oraz nawierzchnia z kostki betonowej na pomostach podwieszanych;
  • w rejonie przejść dla pieszych oraz wzdłuż peronów - pasy płytek integracyjnych kierunkowych typu STOP;
  • wiaty pięciosegmentowe ze szkła hartowanego z zabezpieczeniami pro ptasimi, nowoczesne słupki, ławki i kosze.

Kiedy koniec prac przy Grabiszyńskiej?

Generalnym wykonawcą prac jest firma Rotomat. Inwestycja zakończy się w październiku, a jej koszt to 2,1 mln zł.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl

WBO 2024