wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

15°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 21:25

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. 500 ton na nowym moście we Wrocławiu. Test przeprawy na Wielką Wyspę [ZDJĘCIA]
Kliknij, aby powiększyć
Załadowane ciężarówki na moście Olimpijskim. Testowało go 16 pojazdów ważących po 32 tony. Fot. Wroclaw.TV
Załadowane ciężarówki na moście Olimpijskim. Testowało go 16 pojazdów ważących po 32 tony.

16 ciężarówek, każda ważąca po 32 tony, wjechało dziś (czwartek 27 lipca) na most Olimpijski nad Odrą, który jest fragmentem Alei Wielkiej Wyspy. Następnie 12 z nich przejechało na mniejszy most stanowiący przeprawę nad Oławą. Konstrukcje dobrze zniosły próbę. W IV kwartale tego roku będziemy mogli nimi przejechać z al. Armii Krajowej na Biskupin.

Reklama

– Na mostach przeprowadziliśmy próby obciążeniowe statyczne i dynamiczne. Te pierwsze polegają na tym, że ciężarówki ustawiają się w różnych konfiguracjach. Podczas drugich przejeżdżały z prędkością 50 km/h. Laboratorium mierzy i analizuje wskaźniki, jak konstrukcje zachowują się pod obciążeniem. Efektem będzie dokumentacja, która posłuży nam do uzyskania zezwolenia na użytkowanie mostów – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Wytrzyma przejazd czołgów

Takie próby przeprowadzane są nieco na wyrost. Tymi mostami bowiem ciężarówki jeździć nie będą. Aleją Wielkiej Wyspy poruszać się będą mogły pojazdy do 3,5 tony, czyli osobówki i busy. Wyjątek stanowić będą autobusy miejskie a także śmieciarki. 

Mosty jednak muszą być znacznie bardziej wytrzymałe, bowiem zgodnie z wymogami obronności kraju, aby w razie konieczności przeprawiać się nimi mogły czołgi. 

Most niczym taras

700-metrowy most Olimpijski rozpościera się nad Odrą, natomiast nad Oławą 350-metrowy most Wilczy Kąt. Te konstrukcje to najbardziej spektakularny odcinek Alei Wielkiej Wyspy - inwestycji wartej 234 mln zł. To trasa licząca 3,4 km, która łączy al. Armii Krajowej i ul. Krakowską z ul. Mickiewicza. To również blisko 10 km nowych ścieżek rowerowych i 12,5 km chodników. 

Atrakcyjnym rozwiązaniem na moście Olimpijskim będą platformy obserwacyjne. Umożliwią pieszym spokojne i bezpieczne kontemplowanie uroku Odry. Most jest jednym z najdłuższych we Wrocławiu. Do jego budowy użyto stali ważącej w sumie 2,1 tys. ton i ponad 15 tys. m.sz. betonu. Natomiast stalowa konstrukcja Wilczego Kąta waży 350 ton.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl