Informacje o inwestycji:
- Kategoria inwestycji: Edukacja i kultura
- Rok zakończenia inwestycji: 2023
- Stopień wykonania: 100%
- Wartość inwestycji: 715 092 zł
- Jednostka prowadząca: WSS
- Osiedle: Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn.
- Projekt finansowany w ramach WBO: nie
- Projekt finansowany w ramach Funduszu Osiedlowego: nie
KOSZTY REMONTU PONIENSIONE PRZEZ GMINĘ WROCŁAW NA WAGON OPRYSKIWACZ #G-061,
- rok 2020 – I etap
1. Remont podwozia:
a. po rozkablowaniu podniesienie nadwozia i demontaż podwozia oraz jego usunięcie spod wagonu,
b. demontaż silników i układu hamulców klockowych,
c. oczyszczenie podwozia z zabrudzeń i wcześniejszych warstw farby metodą strumieniowo ścierną (np. piaskowanie),
d. wymiana (przespawanie) uszkodzonych elementów podwozia,
e. usunięcie luzów na osiach i maźnicach,
f. toczenie kół (w przypadku obręczy zbyt małej grubości napawanie lub wymiana kół),
g. regeneracja (lub wymiana) panewek,
h. przegląd i oczyszczenie maźnic, regeneracja układu smarowania, aplikacja smaru w panewkach maźnic,
i. regeneracja resorów,
j. zabezpieczenie antykorozyjne i malowanie (kolor czarny – RAL 9017, wykończenie młotkowe),
k. montaż wszystkich elementów podwozia.
2. Regeneracja dwóch silników:
a. oczyszczenie obudowy z zabrudzeń i wcześniejszych warstw farby,
b. po zdjęciu pokryw komutatora sprawdzenie zamocowania szczotkotrzymaczy,
c. oczyszczenie porcelanowych izolatorów szczotkotrzymaczy; w przypadku stwierdzenia pęknięć należy wymienić całe kompletne izolatory,
d. wymienienie zużytych lub uszkodzonych szczotek na nowe (niedopuszczalne jest zakładanie różnych gatunków szczotek w jednym silniku; sprawdzenie nacisku szczotek na komutator),
e. oczyszczenie komutatora,
f. uzupełnienie smaru w łożyskach tocznych,
g. przeprowadzenie pomiaru oporności izolacji induktorem o napięciu 500V lub 1000V (oporność maszyny nagrzanej powinna wynosić co najmniej 1,2 Mom),
h. zakonserwowanie poszczególnych części silnika oraz pomalowanie całego silnika farbą odporną na wysoką temperaturę (kolor czarny – RAL 9017),
i. regeneracja elementów przekładni,
j. sprawdzenie stanu i ewentualnie wymienienie amortyzatorów belki silnikowej.
3. Naprawa hamulców ręcznych (klockowych):
a. sprawdzenie stanu klocków, wymiana klocków zużytych,
Koszt: 120 153,00 złotych
- rok 2022 – II etap
1. Remont nadwozia:
a. pomost A – kompletna odbudowa ścian i dachu,
b. pomost B – oczyszczenie i flekowanie ścian, oczyszczenie i naprawa deskowania dachu,
c. podłoga obu pomostów – kompletna odbudowa,
d. konstrukcja stalowa nadwozia – oczyszczenie z nawarstwień, usunięcie ubytków, podkładowanie,
e. dach nad przedziałem technicznym – oczyszczenie i łatanie części środkowej, odbudowa części bocznych,
f. drzwi i ościeżnice – oczyszczenie i regeneracja.
2. Remont zbiornika na wodę:
a. demontaż,
b. oczyszczenie,
c. przedłużenie (spawanie wraz z imitacją nitów),
d. zabezpieczenie antykorozyjne od wewnątrz,
e. malowanie z zewnątrz,
f. montaż.
3. Odbudowa kratownicy ściany bocznej.
4. Naprawa koryt kablowych, w tym wymiana podstaw, na których koryto jest zamontowane.
5. Naprawa drewnianych podstaw lamp wewnętrznych.
Koszt: 200 000,00 złotych
- rok 2022 – III etap
1. odtworzenie instalacji elektrycznej, w tym:
a. wykonanie instalacji łączącej odbierak prądu, nastawnik i silniki,
b. pozyskanie lub odtworzenie nastawnika jazdy wraz z dostosowaniem do zastosowanego schematu instalacji. Nastawnik musi być po pełnej regeneracji (w tym sprawdzenie, uzupełnienie i ewentualna wymiana zużytych przerywników, oczyszczenie całego nastawnika, posmarowanie smarem stałym wszystkich trących się miejsc (bez styków przerywników), dokładne oczyszczenie styków przerywników z użyciem benzyny chemicznie czystej, sprawdzenie docisku śrub zaciskowych przerywników),
c. odtworzenie ram oporowych (6 sztuk) wraz z dostosowaniem do zastosowanego schematu instalacji,
d. montaż zregenerowanego lub nowego odgromnika,
e. montaż zregenerowanego lub nowego wyłącznika głównego,
f. odtworzenie obwodów pomocniczych,
g. odtworzenie układu ogrzewania elektrycznego – montaż dwóch piecyków na przednim pomoście,
h. odtworzenie układu oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego.
2. Wykonanie pokrycia dachu wagonu z płótna żeglarskiego wraz z jego impregnacją oraz pokrycie dachu wagonu elektroizolacyjnymi i docelowymi powłokami malarskimi dostosowanymi do materiałów użytych podczas II etapu prac renowacyjnych.
3. Regeneracja i montaż odbieraka prądu OTK-1.
4. Wykonanie rynienki do odpływu wody z dachu wagonu.
5. odtworzenie piasecznicy wraz z mechanizmem uruchamiającym zsyp piasku.
Koszt: 204 939,00 złotych.
- rok 2023 – IV etap
1. Restauracja poszycia:
a. wymiana i uzupełnienie blach poszycia ścian,
b. wyrównanie nierówności poszycia przy użyciu specjalistycznej masy szpachlowej,
c. wykonanie jednej ściany bocznej (prawej, patrząc w kierunku jazdy) jako szklanej,
na wysokości przedziału technicznego (między ścianami oddzielającymi pomosty,
od przedziału technicznego) – w tym celu: wyposażenie kratownicy nadwozia w obramowania do osadzenia szyb; montaż szyb w przygotowanych obramowaniach; kształt szyb ma nawiązywać do kształtu kratownicy,
d. wykonanie nakładki zabezpieczającej na szklaną ścianę z wykorzystaniem dotychczasowej ściany z blachy stalowej, którą należy odrestaurować (piaskowanie konstrukcji, wymiana blach poszycia, montaż poprzez przykręcenie do kratownicy nadwozia),
e. lakierowanie nadwozia: górna część nadwozia kremowa (RAL 1015), burty poniżej linii okien zielone (RAL 6010) z biało-czerwonymi (RAL odpowiednio 9003 i 3001) pasami ostrzegawczymi na narożach obu pomostów (nachylenie i szerokość powinno się określić na podstawie badań stratygraficznych powłok malarskich).
2. Odtworzenie elementów oznaczenia wagonu:
a. numery taborowe (G-061, zastosować tradycyjny krój cyfr stosowany w MPK Wrocław),
b. herb miasta (dwupolowy z okresu 1948–1990),
c. napisy ostrzegawcze na burtach odwołujące się do formy i stylistyki oznaczeń, które były umieszczone na wagonie w połowie lat 70. XX w.
3. Remont układu opryskiwacza:
a. sprawdzenie stanu instalacji opryskiwacza, w tym pompy, wykonanie ewentualnych napraw, wymiana elementów i podzespołów, których nie można obecnie wykorzystać, konserwacja całego mechanizmu,
b. dostosowanie układu opryskiwacza do nowej funkcji (podlewanie zielonych torowisk) poprzez zwiększenie strumienia wody.
4. Wykonanie atrapy nastawnika na pomoście B (pomost B znajduje się od strony dysz rozpryskujących wodę)– forma nastawnika powinna odpowiadać nastawnikowi umieszczonemu na pomoście A.
5. Restauracja okien na pomostach:
a. wymiana szyb i uszczelek,
b. montaż okien w odrestaurowanej konstrukcji nadwozia.
6. Restauracja wnętrza:
a. wykonanie nowej podłogi i montaż wykładziny gumowej,
b. regeneracja lub odtworzenie okuć w podłodze
c. malowanie wnętrza.
Koszt: 190 000,00 złotych
SUMA CAŁKOWITA REMONTU WAGONU OPRYSKIWACZA 715 092,00 zł
Przed remontem

