wroclaw.pl strona główna #InwestycjeWRO

Infolinia 71 777 7777

10°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 05:05

Prezydent Wrocławia - strona główna
wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. #InwestycjeWRO
  3. Odbudowa zabytkowych pojazdów będących własnością Gminy Wrocław. Opryskiwacz chwastów

Odbudowa zabytkowych pojazdów będących własnością Gminy Wrocław. Opryskiwacz chwastów

Mapa z lokalizacją inwestycji

Koszt inwestycji 715 092 zł

Restauracja wagonu silnikowego – opryskiwacza chwastów. Inwestycja zaplanowana na 2023 rok. Koszt inwestycji to 715 092 zł.

Reklama

Informacje o inwestycji:

  • Kategoria inwestycji: Edukacja i kultura
  • Rok zakończenia inwestycji: 2023
  • Stopień wykonania: 100%
  • Wartość inwestycji: 715 092 zł
  • Jednostka prowadząca: WSS
  • Osiedle: Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn.
  • Projekt finansowany w ramach WBO: nie

KOSZTY REMONTU PONIENSIONE PRZEZ GMINĘ WROCŁAW NA WAGON OPRYSKIWACZ #G-061,

  • rok 2020 – I etap 

1. Remont podwozia:

a. po rozkablowaniu podniesienie nadwozia i demontaż podwozia oraz jego usunięcie spod wagonu,

b. demontaż silników i układu hamulców klockowych,

c. oczyszczenie podwozia z zabrudzeń i wcześniejszych warstw farby metodą strumieniowo ścierną (np. piaskowanie),

d. wymiana (przespawanie) uszkodzonych elementów podwozia,

e. usunięcie luzów na osiach i maźnicach,

f. toczenie kół (w przypadku obręczy zbyt małej grubości napawanie lub wymiana kół),

g. regeneracja (lub wymiana) panewek,

h. przegląd i oczyszczenie maźnic, regeneracja układu smarowania, aplikacja smaru w panewkach maźnic,

i. regeneracja resorów,

j. zabezpieczenie antykorozyjne i malowanie (kolor czarny – RAL 9017, wykończenie młotkowe),

k. montaż wszystkich elementów podwozia.

2. Regeneracja dwóch silników:

a. oczyszczenie obudowy z zabrudzeń i wcześniejszych warstw farby,

b. po zdjęciu pokryw komutatora sprawdzenie zamocowania szczotkotrzymaczy,

c. oczyszczenie porcelanowych izolatorów szczotkotrzymaczy; w przypadku stwierdzenia pęknięć należy wymienić całe kompletne izolatory,

d. wymienienie zużytych lub uszkodzonych szczotek na nowe (niedopuszczalne jest zakładanie różnych gatunków szczotek w jednym silniku; sprawdzenie nacisku szczotek na komutator),

e. oczyszczenie komutatora,

f. uzupełnienie smaru w łożyskach tocznych,

g. przeprowadzenie pomiaru oporności izolacji induktorem o napięciu 500V lub 1000V (oporność maszyny nagrzanej powinna wynosić co najmniej 1,2 Mom),

h. zakonserwowanie poszczególnych części silnika oraz pomalowanie całego silnika farbą odporną na wysoką temperaturę (kolor czarny – RAL 9017),

i. regeneracja elementów przekładni,

j. sprawdzenie stanu i ewentualnie wymienienie amortyzatorów belki silnikowej.

3. Naprawa hamulców ręcznych (klockowych):

a. sprawdzenie stanu klocków, wymiana klocków zużytych,

Koszt: 120 153,00 złotych 

  • rok 2022 – II etap 

1. Remont nadwozia:

a. pomost A – kompletna odbudowa ścian i dachu,

b. pomost B – oczyszczenie i flekowanie ścian, oczyszczenie i naprawa deskowania dachu,

c. podłoga obu pomostów – kompletna odbudowa,

d. konstrukcja stalowa nadwozia – oczyszczenie z nawarstwień, usunięcie ubytków, podkładowanie,

e. dach nad przedziałem technicznym – oczyszczenie i łatanie części środkowej, odbudowa części bocznych,

f. drzwi i ościeżnice – oczyszczenie i regeneracja,

2. Remont zbiornika na wodę:

a. demontaż

b. oczyszczenie

c. przedłużenie (spawanie wraz z imitacją nitów)

d. zabezpieczenie antykorozyjne od wewnątrz

e. malowanie z zewnątrz

f. montaż

3. Odbudowa kratownicy ściany bocznej,

4. Naprawa koryt kablowych, w tym wymiana podstaw, na których koryto jest zamontowane,

5. Naprawa drewnianych podstaw lamp wewnętrznych.

Koszt: 200 000,00 złotych 

  • rok 2022 – III etap 

1. odtworzenie instalacji elektrycznej, w tym: 

a. wykonanie instalacji łączącej odbierak prądu, nastawnik i silniki,

b. pozyskanie lub odtworzenie nastawnika jazdy wraz z dostosowaniem do zastosowanego schematu instalacji. Nastawnik musi być po pełnej regeneracji (w tym sprawdzenie, uzupełnienie i ewentualna wymiana zużytych przerywników, oczyszczenie całego nastawnika, posmarowanie smarem stałym wszystkich trących się miejsc (bez styków przerywników), dokładne oczyszczenie styków przerywników z użyciem benzyny chemicznie czystej, sprawdzenie docisku śrub zaciskowych przerywników), 

c. odtworzenie ram oporowych (6 sztuk) wraz z dostosowaniem do zastosowanego schematu instalacji,

d. montaż zregenerowanego lub nowego odgromnika,

e. montaż zregenerowanego lub nowego wyłącznika głównego,

f. odtworzenie obwodów pomocniczych,

g. odtworzenie układu ogrzewania elektrycznego – montaż dwóch piecyków na przednim pomoście,

h. odtworzenie układu oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego.

2. wykonanie pokrycia dachu wagonu z płótna żeglarskiego wraz z jego impregnacją oraz pokrycie dachu wagonu elektroizolacyjnymi i docelowymi powłokami malarskimi dostosowanymi do materiałów użytych podczas II etapu prac renowacyjnych.

3. Regeneracja i montaż odbieraka prądu OTK-1. 

4. wykonanie rynienki do odpływu wody z dachu wagonu,

5. odtworzenie piasecznicy wraz z mechanizmem uruchamiającym zsyp piasku.

Koszt: 204 939,00 złotych 

  • rok 2023 – IV etap 

1. restauracja poszycia:

a. wymiana i uzupełnienie blach poszycia ścian,

b. wyrównanie nierówności poszycia przy użyciu specjalistycznej masy szpachlowej,

c. wykonanie jednej ściany bocznej (prawej, patrząc w kierunku jazdy) jako szklanej 

na wysokości przedziału technicznego (między ścianami oddzielającymi pomosty 

od przedziału technicznego) – w tym celu: wyposażenie kratownicy nadwozia w obramowania do osadzenia szyb; montaż szyb w przygotowanych obramowaniach; kształt szyb ma nawiązywać do kształtu kratownicy,

d. wykonanie nakładki zabezpieczającej na szklaną ścianę z wykorzystaniem dotychczasowej ściany z blachy stalowej, którą należy odrestaurować (piaskowanie konstrukcji, wymiana blach poszycia, montaż poprzez przykręcenie do kratownicy nadwozia),

e. lakierowanie nadwozia: górna część nadwozia kremowa (RAL 1015), burty poniżej linii okien zielone (RAL 6010) z biało-czerwonymi (RAL odpowiednio 9003 i 3001) pasami ostrzegawczymi na narożach obu pomostów (nachylenie i szerokość powinno się określić na podstawie badań stratygraficznych powłok malarskich).

2. odtworzenie elementów oznaczenia wagonu:

a. numery taborowe (G-061, zastosować tradycyjny krój cyfr stosowany w MPK Wrocław),

b. herb miasta (dwupolowy z okresu 1948–1990),

c. napisy ostrzegawcze na burtach odwołujące się do formy i stylistyki oznaczeń, które były umieszczone na wagonie w połowie lat 70. XX w.

3. remont układu opryskiwacza:

a. sprawdzenie stanu instalacji opryskiwacza, w tym pompy, wykonanie ewentualnych napraw, wymiana elementów i podzespołów, których nie można obecnie wykorzystać, konserwacja całego mechanizmu,

b. dostosowanie układu opryskiwacza do nowej funkcji (podlewanie zielonych torowisk) poprzez zwiększenie strumienia wody.

4. wykonanie atrapy nastawnika na pomoście B (pomost B znajduje się od strony dysz rozpryskujących wodę)– forma nastawnika powinna odpowiadać nastawnikowi umieszczonemu na pomoście A.

5. restauracja okien na pomostach:

a. wymiana szyb i uszczelek,

b. montaż okien w odrestaurowanej konstrukcji nadwozia.

6. restauracja wnętrza:

a. wykonanie nowej podłogi i montaż wykładziny gumowej,

b. regeneracja lub odtworzenie okuć w podłodze

c. malowanie wnętrza.

Koszt: 190 000,00 złotych 

SUMA CAŁKOWITA REMONTU WAGONU OPRYSKIWACZA 715 092,00 zł

Przed remontem

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl