Droga rowerowa z Wrocławia do Bielan Wrocławskich oficjalnie otwarta [WIDEO]

Nowa trasa rowerowa, dzięki której dojedziemy z Wrocławia do Bielan Wrocławskich, jest już gotowa. Oficjalnie zakończyły się prace budowlane i można z niej korzystać. Jest to jedna z najważniejszych i jednocześnie największych inwestycji rowerowych ostatnich lat.

  • Na oficjalnym otwarciu nowej trasy byli przedstawiciele samorządu Wrocławia oraz Kobierzyc. fot. Joanna Leja

  • Przy tej inwestycji powstało 5 km dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych

    Przy tej inwestycji powstało 5 km dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych

  • fot. Joanna Leja

  • fot. Joanna Leja

  • fot. Joanna Leja

  • fot. Joanna Leja


Nowa droga rowerowa prowadzi od skrzyżowania ulic Powstańców Śląskich z Krzycką i przebiega przez aleję Karkonoską, park Kleciński, ulicę Kobierzycką, Czekoladową aż do ul. Francuskiej przy hipermarkecie Auchan. Prace pochłonęły ponad 9 milionów złotych. Połączenie rowerowe wzdłuż al. Karkonoskiej jest niezwykle istotne, bo po pierwsze, przyłącza wrocławskie osiedla do sieci tras rowerowych (Krzyki, Klecina, Ołtaszyn, Partynice), a po drugie, komunikuje nas z gminą Kobierzyce.

Wygodna trasa i kładka nad Ślęzą

Na odcinku 3,5 km powstała wygodna trasa rowerowa. Wydzielona, zlokalizowana poza jezdnią i wyposażona w dodatkowe oświetlenie. Przy okazji inwestycji został zreorganizowany przystanek przy ul. Krzyckiej, powstała również kładka pieszo-rowerowa w parku nad Ślęzą, która liczy ponad 25 metrów. To ważny element inwestycji, bo poprawi nie tylko komunikację rowerową, ale również pieszą w tym miejscu.

– Mam nadzieję, że dzięki tej trasie pojawi się więcej rowerzystów, którzy bezpiecznie będą mogli przemieszczać się po Wrocławiu. Przy tej inwestycji powstało łącznie 5 km dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. Chcemy, żeby Wrocław był najbardziej rowerowym miastem w Polsce – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Nowa trasa z Wrocławia łączy się z infrastrukturą rowerową na "węźle bielańskim" i można kontynuować nią podróż aż do Kobierzyc. – To otwarcie, to jest połączenie. Wrocławianie mogą swobodnie rowerem dojechać na zakupy na Bielany, ale i rekreacyjnie w piękne zakątni naszej gminy. Niech ta trasa działa dla korzyści mieszkańców obu gmin - dodawał podczas konferencji prasowej Ryszard Pacholik, wojt Gminy Kobierzyce. 

Wraz z budową ścieżki rowerowej powstały także nowe chodniki, przearanżowana została wyspa na przystanku „Krzycka”, a także zostały podcięte skarpy wiaduktu przy budynkach Radia i Telewizji. Projektując nowy odcinek, zostały uwzględnione specyficzne warunki terenu, dlatego ścieżka na wybranych odcinkach biegnie jako dwukierunkowa, lub przechodzi w ciąg pieszo–rowerowy. 

– Sam odcinek ulicy Karkonoskiej to 3,5 km. Wybudowaliśmy jednak więcej, ponieważ drogi biegną po obu stronach. Powstała szeroka, komfortowa trasa asfaltowa z linią środkową i z oświetleniem. Nie zapomnieliśmy również o innych uczestnikach ruchu. Dlatego też powstały odcinki pieszo-rowerowe, tak stało się np. przy kładce nad Ślęzą. Droga w tym miejscu jest naprawdę szeroka, więc wszyscy powinniśmy się zmieścić – zapewnia Daniel Chojnacki, oficer rowerowy.

Trasa rowerowa w liczbach

Droga rowerowa Wrocław – Bielany Wrocławskie w liczbach:

  • jednokierunkowe drogi rowerowe: 2 m / 139 m,
  • dwukierunkowe drogi rowerowe: 2 m / 892 m,
  • dwukierunkowe drogi rowerowe: 2,5 m / 1214 m,
  • dwukierunkowe drogi rowerowe: 3 m / 2063 m,
  • przejazdy dwukierunkowe: 2 m / 78 m,
  • przejazdy dwukierunkowe: 2,5 m / 144 m,
  • przejazdy dwukierunkowe: 3 m / 88 m,
  • ciągi pieszo-rowerowe - szerokość istniejącego chodnika: 491 m.

Inwestycja była współfinansowana z programów unijnych.

Jeszcze więcej rowerowych inwestycji

To jednak nie koniec inwestycji rowerowych we Wrocławiu. Tylko w tym roku przybędzie 20 km nowych tras rowerowych, a tych we Wrocławiu jest już ponad 1100 km. Warto pamiętać, że infrastruktura rowerowa powstaje również przy okazji realizacji wielkich inwestycji, jak TAT czy tramwaj na Popowice, a powstające tam ścieżki nie są ujęte w programie rowerowym.

– Przez ostatnie dwa lata wybudowaliśmy 40 km nowych tras rowerowych, a w tym roku na infrastrukturę rowerową i edukację przeznaczymy ponad 37 mln zł – informuje Jacek Sutryk.

Czytaj także:

Inwestycje rowerowe zaplanowane na rok 2022

Rok 2022 oznacza kolejne inwestycje rowerowe. Obecnie są już planowane trasy:

  • ciąg pieszo-rowerowy w ul. Kanonierskiej – 470 m,
  • ul. Avicenny – 500 m,
  • ul. Mokronoska – 460 m,
  • ul. Grota-Roweckiego – 1,4 km,
  • ul. Zabrodzka – 140 m.

W 2022 roku zostaną oddane do użytku trasy, dla których są już opracowane projekty lub są w trakcie realizacji m.in. na: Sądowej, mostach Pomorskich, Legnickiej czy Spiskiej.

W sumie powstanie ok. 20 km nowych odcinków przeznaczonych dla rowerzystów.



Zgłoś uwagę