Badanie, w większości, obejmowało sklepy umieszczone w centrum Wrocławia. W dziewięciu centralnie położonych osiedlach zostały zrealizowane w sumie 392 audyty, co stanowi niemal 70% wszystkich zbadanych punktów. Najliczniej reprezentowane były punkty handlowe z Nadodrza, Starego Miasta, Ołbina oraz Przedmieścia Oławskiego. Natomiast na osiedlach Pilczyce, Zacisze, Psie Pole i Pracze Odrzańskie odbyły się pojedyncze wizyty kontrolne.
Tylko w niespełna 30% sklepów sprzedawca zareagował zgodnie z zapisem w ustawy o wychowaniu w trzeźwości. Oznacza to, że w 7 na 10 badanych placówkach sprzedawca był skłonny do sprzedaży alkoholu młodym klientom, nie weryfikując ich wieku w żaden sposób.
Podczas połowy wizyt audytowych, tajemniczy klienci podjęli próbę zakupu piwa, natomiast w jednej czwartej były to wysokoprocentowe alkohole, jak wódki lub wódki smakowe, zaś co piąty wybrał z asortymentu alkoholowego wino.
Podczas badań sprawdzaliśmy również, czy sklepy posiadały wyeksponowane informacje o tym, że nieletnim nie sprzedaje się alkoholu. Zdecydowana większość taką informację posiadała w zauważalnym miejscu, jedynie w 22 przypadkach nie była ona widoczna dla audytora.
Wysoki odsetek sprzedawców, którzy skłonni są do sprzedaży alkoholu bez weryfikacji wieku u osób młodych jest jednym z elementów przyzwolenia społecznego na konsumpcję alkoholu przez młodzież. Wyniki badań ogólnopolskich, które monitorują styl życia polskiej młodzieży wskazują, że spożycie alkoholu w tej grupie jest rozpowszechnione nie tylko incydentalnie, lecz także jako regularna praktyka.