Trwa gruntowna przebudowa mocno wyeksploatowanej ul. Pomorskiej i pl. Staszica. Obejmuje ona ok. 1 km jezdni i szyn tramwajowych. W ramach inwestycji powstanie także 6 km nowych chodników i ponad 2 km tras dla rowerzystów. Będą nowe przejazdy i przejścia przez jezdnię, wyniesione przystanki dla pasażerów komunikacji, pojawi się też zieleń.
Remont rozpoczął się w sierpniu 2022 roku, a całe przedsięwzięcie to wielkie zadanie. Wyzwaniem była m.in. wymiana starych sieci podziemnych.
- Najtrudniejsze podziemne prace sieciowe już zostały zakończone. Przebudowaliśmy nieruszane od XIX wieku sieci podziemne, co było dużym wyzwaniem.Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji
Przebudowa ul. Pomorskiej. Na jakim etapie są prace?
Prace koncentrują się obecnie na:
- chodnikach - otwarty front do ul. Nobla - na budowę zjeżdżają już kraty do świetlików, pierwsze odcinki są już otwarte;
- torowisku w rejonie placu Strzeleckiego - pod namiotem łączone są szyny. W trakcie robót ujawniła się awaria na sieci wodociągowej.
- MPWiK przystąpiło już do naprawy, która potrwa około miesiąca ze względu na duży zakres prac. W tym miejscu zostaną wymienione rury. By zachować ciągłość dostaw wody, MPWiK wykonało by-pass, czyli rurociąg tymczasowy - wyjaśnia Martyna Bańcerek, rzeczniczka prasowa MPWiK we Wrocławiu.
- Jak dopisze pogoda, będą realizowane warstwy podbudowy pod jezdnię.
- Są trudności z pozyskaniem kostki kamiennej do wypełnienia torowiska (wymóg konserwatora w zamian za jezdnie asfaltowe) - zużyto wszystko, co pasowało z rozbiórki starej nawierzchni i co było w magazynie ZDIUM.
- Jeżeli chodzi o ten ostatni punkt, trwają rozmowy z konserwatorem zabytków - dodaje Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Zobaczcie w naszej galerii zdjęcia z przebudowy Pomorskiej - styczeń 2024
Kiedy planowane jest zakończenie prac na Pomorskiej?
Planowane zakończenie prac: koniec maja 2024 r. Szacowany koszt inwestycji to ponad 71 mln zł. Jest ona współfinansowana z Polskiego Ładu.
Bazę wrocławskich inwestycji 2019 - 2025 znajdziecie tutaj: #InwestycjeWRO