wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

20°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 13:00

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Most Olimpijski czeka już tylko na ekrany przyrodnicze i malowanie pasów
Kliknij, aby powiększyć
Trwają ostatnie prace wykończeniowe przy moście Olimpijskim WI
Trwają ostatnie prace wykończeniowe przy moście Olimpijskim

Trwają ostatnie, kosmetyczne prace na moście Olimpijskim, który powstaje w ciągu Alei Wielkiej Wyspy i wkrótce połączy okolice ulicy Międzyrzeckiej z osiedlem Dąbie. Wkrótce zostaną tam zamontowane ekrany przyrodnicze. Przeprawa ma 700 metrów długości, co czyni ją jedną z najdłuższych w mieście. Kiedy planowane jest otwarcie?

Reklama

Ostatnią wybudowaną przeprawą w mieście był most Rędziński, obecnie największy we Wrocławiu (oddany do użytku 1 sierpnia 2011 r.). W 2023 roku w budowie są aż cztery nowe mosty:

Most Olimpijski na AWW i ekrany przyrodnicze

Most Olimpijski to wyczekiwana przeprawa w ciągu Alei Wielkiej Wyspy. Wkrótce połączy okolice ulicy Międzyrzeckiej z osiedlem Dąbie. Ma 700 metrów długości, co czyni go jednym z najdłuższych w mieście. Szerokość w przęśle to prawie 24 metry.

Ten most ucieszy mieszkańców zawłaszcza wschodnich osiedli miasta. Pojedziemy nim jeszcze w tym roku! Olimpijski przechodzi właśnie ostatnie, kosmetyczne prace. Po tym, jak pomyślnie przeszedł próby obciążeniowe, pozostało wykończenie nawierzchni warstwami masy bitumicznej (które obecnie wysychają) oraz wymalowanie linii rozdziału jezdni. Wkrótce będą tam zamontowane ekrany przyrodnicze oddzielające chodnik i jezdnię, co zapewne ucieszy przechodniów.

Ekrany przyrodnicze mają przede wszystkim chronić ptaki i nietoperze przed przypadkowym dostaniem się na jezdnię. Zamontowane będą między chodnikiem a ulicą, czyli idąc chodnikiem nie będziemy widzieć samochodów.
Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji

Podobne ekrany montowane będą również na moście Wilczy Kąt, który powstaje w ramach AWW nad Oławą. Ten także jest prawie gotowy, już przeszedł próby obciążeniowe. Jego długość to 350 metrów. 

Wygodnie, szybko, bezpiecznie dla zwierząt. Co jeszcze można powiedzieć o moście Olimpijskim?

Warto wspomnieć, że wybudowano go w ciekawej technologii. - Otóż, powstał on metodą nawisową - polega ona na wysuwaniu, za pomocą specjalnych wózków, kolejnych segmentów umożliwiających budowę mostu bez podparcia – wyjaśniał nam Tomasz Czajka z firmy Banimex, która prowadziła prace przy budowie.

Most jest również pusty w środku. Elementy nośne mają kształt betonowych skrzynek, co sprawia, że cała konstrukcja mostu jest lżejsza i prowadzenie ewentualnych przeglądów technicznych będzie znacznie łatwiejsze. 

Zobacz jak wyglądały próby obciążeniowe na Olimpijskim:

Kiedy otwarcie mostu Olimpijskiego? 

Próby obciążeniowe prowadzone w lipcu potwierdziły ostatecznie, że most jest bezpieczny i może być użytkowany. Aby tak się stało, dokończone muszą być fragmenty Alei Wielkiej Wyspy, gdzie prace jeszcze trwają. 
W najbliższym czasie będziemy kłaść masę bitumiczną na ul. Wilczej, która będzie wyłączona z ruchu. Wykonamy drogę dla rowerów od Kosynierów w kierunku Dembowskiego, a następnie Olszewskiego. To, co szczególnie ważne, kończymy etap prac podziemnych związanych z kanalizacją przy alei Paderewskiego, wychodzimy tam już na powierzchnię i zaczynamy prace drogowe.
Krzysztof Świercz z WI.
Kładzione jest również kruszywo na ostatnim odcinku od ul. Olszewskiego do mostu, a następnie dojdzie masa bitumiczna.
– Podczas ostatnich prac przy wykończeniu inwestycji nie zabraknie też zielonego akcentu. Bardzo ważnego. Niedługo szykujemy nasadzenia zieleni, będziemy mieć przede wszystkim piękną aleję lipową w ciągu Alei Wielkiej Wyspy – cieszy się Krzysztof Świercz. Ale zwraca uwagę, że część prac przy nasadzeniach, realizowana będzie etapami aż do przyszłego roku. 
Wrocławskie Inwestycje odpowiedzialne za prace przy budowie mostów Wilczy Kąt, mostu Olimpijskiego i Alei Wielkiej Wyspy zapewniają, że nową przeprawą pojedziemy jeszcze w tym roku. Długość całej trasy to około 3,4 kilometra, a koszt jej budowy to 234 mln zł. 

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl