Inwestycje MPK Wrocław
W latach 2010-2015 MPK przeznaczyło na inwestycje około 448 mln netto, z czego około 348 mln to inwestycje w tabor i wyposażenie taboru.
Część inwestycji finansowana była ze środków UE (POIiŚ, RPO) i tak:
Zadania POIiS:
- zakup 31 szt. Skód 19T +8 szt. 205 WrAs
- budowa 4 stacji prostownikowych (Bardzka, Dworska, Milenijna, Fiołkowa) i modernizacja 4 stacji prostownikowych (Grunwaldzka, Strzegomska, Nabycińska, Pułaskiego)
- zakup 8 sztuk tramwajów Pesa i 6 Modertrans wraz z wyposażeniem
na łączną kwotę netto 367 mln zł w latach 2010-2015 , finansowanie UE na poziomie 80%.
Zadania RPO:
- zakup 8 sztuk tramwajów 205 WrAs
- system monitoringu wizyjnego, napełnień, informacja pasażerska, internetowy system obsługi pasażera
- zintegrowany system zarządzania flotą pojazdów i zapleczem technicznym
- pojazd pogotowia technicznego
- modernizacja systemu kontroli biletów
- mobilne automaty kontroli biletów
na łączną kwotę netto 33 mln zł w latach 2010-2015, finansowanie UE na poziomie 85%.
W 2015 r. Spółka MPK podjęła 10-letnią współpracę z podwykonawcą firmą Michalczewski z Radomia (lata 2015-2025), wyłonionym w drodze przetargu, w zakresie przejęcia części pracy przewozowej w trakcji autobusowej z wykorzystaniem 62 nowych pojazdów marki MAN oraz 7 pojazdów marki SOLARIS . Roczny koszt usługi przewozowej to około 32 mln zł i realizacja około 4 mln wzkm.
Ponadto Spółka MPK w 2014 r. zawarła 10-letnią umowę dzierżawy na pozyskanie 57 szt. nowych autobusów marki Solaris. Roczny koszt obsługi dzierżawy pojazdów to około 6 mln. zł.
MPK dziennie wykonuje dla mieszkańców Wrocławia usługi przewozu na trasach liczących 100 tysięcy km. To tak, jakby każdego dnia pojazdy MPK 2,5 – krotnie okrążały Ziemię.