Pierwsze widoczne zmiany w parku kulturowym

Trzy tygodnie temu weszły w życie przepisy uchwały o wrocławskim parku kulturowym. Pierwsze efekty prac zespołu roboczego już widać w centrum miasta. Pomału znikają reklamy i banery. Porównaliśmy kilka budynków z i bez reklam.

  • Park kulturowy

    Park kulturowy


Po trzech tygodniach obowiązywania przepisów Paku Kulturowego „Stare Miasto” można już zaobserwować pierwsze efekty pracy zespołu roboczego działającego w Urzędzie Miejskim. Pracownicy wysyłają pisma informujące zarządców budynków o nowych przepisach oraz o konieczności usunięcia nielegalnych reklam. Poniżej prezentujemy kilka zaledwie przykładów, które pokazują, że centrum Wrocławia bez reklam jest po prostu piękniejsze.

Na ogrodzeniu budynku Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Wrocławskiego, od strony ul. Grodzkiej, wisiały banery reklamowe. Władze uczelni dały jednak dobry przykład i banery zniknęły.

before
after
 
Inny budynek Uniwersytetu nadal ma na swoich ścianach reklamy. Wydział Prawa i Ekonomii powinien wziąć przykład z sąsiadów z naprzeciwka. Budynek przy ul. Kuźniczej jest już uwolniony od reklamy, która zajmowała ponad pół ściany.
before
after
 
Elewacja kamienicy u zbiegu pl. Solnego i ul. Gepperta była szczelnie zakryta olbrzymią reklamą. Po interwencji zespołu ds. parku kulturowego moża wreszcie policzyć, ile okien jest w tej kamienicy.
before
after
 

Świdnicka staje się reprezentacyjną ulicą centrum Wrocławia. Po tym, jak wyczyszczone zostały witryny dużych i małych sklepów, pięknieje również deptak.
before
after
 
Jeszcze jeden przykład Uniwersytetu Wrocławskiego. Tym razem front budynku przy ul. Piaskowej z i bez banerów.
before
after
 
Przenosimy się na skrzyżowanie ulic Widok i Kazimierza Wielkiego. Olbrzymia reklama zniknęła szybko po interwencji zepołu roboczego oraz naszych internautów. Gratulujemy i dziękujemy za pokazanie nam wyjątkowo ozdobioną ścianę.
before
after
Zgłoś uwagę