Nowy duet odpowiadający za współpracę z redakcjami, kontakty z dziennikarzami, organizację konferencji prasowych i tworzenie oficjalnych komunikatów znany jest we wrocławskim środowisku dziennikarskim, z którego się wywodzi.
- Jestem przekonany, że ten doświadczony duet będzie sprawnie pracował w tym chyba najbardziej dynamicznym obszarze jakim jest komunikacja społeczna – Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Agata Dzikowska, pracuje w Biurze Prasowym na stanowisku głównego specjalisty od ponad czterech lat. W tym czasie odpowiedzialna była za tematy społeczne i ekologiczne. W czasie kryzysu ukraińskiego także za kampanie informacyjne skierowane do uchodźców i pomagającym im wolontariuszy. Była autorką kilku, z powodzeniem przeprowadzonych kampanii społecznych, w tym trwającej teraz we Wrocławiu akcji TWOJA ZGODA RATUJE ŻYCIE. TAK, CHCĘ BYĆ DAWCĄ. Wcześniej przez ponad 20 lat związana z Telewizją Polską. Zaczynała w TVP3 Wrocław, potem przez wiele lat pracowała jako reporterka i prezenterka z Wiadomości TVP1, a także współpracowała z TVP INFO, relacjonując najważniejsze wydarzenia z Dolnego Śląska. W telewizji nie tylko zajmowała się dziennikarstwem, ale także tworzeniem własnych produkcji i interdyscyplinarnych projektów.
- Doskonale znam i cenię zespół Biura Prasowego. Wspólnie w ostatnich latach skutecznie pracowaliśmy także w kryzysowych sytuacjach związanych z pandemią i wybuchem pełnoskalowej wojny w Ukrainie. Nowe zadanie to dla mnie i Tomka Sikory ogromne wyróżnienie i zobowiązanie. Razem nadal będziemy prowadzić transparentną i efektywną komunikację – podkreśla Agata Dzikowska
Tomasz Sikora to wieloletni pracownik i współpracownik polskich i niemieckich publicznych mediów, trzykrotnie nagrodzony Polsko-Niemiecką Nagrodą Dziennikarską i nagrodą UE „Wspólna Europa”. Wcześniej był m.in. rzecznikiem wrocławskiego MPK czy kierownikiem Działu Komunikacji Uniwersytetu Wrocławskiego. W czasie pracy na uczelni zespół PR kierowany przez Sikorę otrzymał wyróżnienie za najlepszą w Polsce kampanię rekrutacyjną uczelni wyższych, a sam Uniwersytet Wrocławski pojawił się na 3 miejscu wśród najlepszych „marek uczelni wyższych” w kraju. W Wydziale Komunikacji Społecznej pracuje od września 2022 roku zajmując się głównie tematyką inwestycyjną i drogową.
- Ponoć kto raz został dziennikarzem jest nim całe życie. Wierzę, że mając siedemnastoletnie doświadczenie dziennikarskie i czteroletnie współpracy z mediami jako rzecznik lub koordynator polityki informacyjnej nadal będę pomagał dziennikarzom w dotarciu do szybkiej i rzetelnej informacji na temat naszego miasta. Mam poczucie, że naszym zadaniem jest przede wszystkim wspierać dziennikarzy i im pomagać w codziennej pracy – mówi Sikora, zastępca dyrektora Wydziału Komunikacji Społecznej.
MPWiK jeszcze bliżej mieszkańców
Dotychczasowy dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej Przemysław Gałecki po niemal sześciu latach - decyzją Prezydenta Wrocławia - będzie pełnił funkcję wiceprezesa MPWiK.
- Gdy rozpoczynaliśmy współpracę zależało mi, aby komunikacja z mieszkańcami była maksymalnie bezpośrednia. Chciałem, aby wrocławianie otrzymywali szczegółowe informacje o miejskich planach, decyzjach czy inwestycjach. To wszystko udało się także dzięki Przemkowi za co bardzo mu dziękuję – mówi Jacek Sutryk. – Komunikacja m.in. w newralgicznych projektach infrastrukturalnych musi być na najwyższym poziomie, stąd kilka tygodni temu zaproponowałem Przemkowi objęcie stanowiska wiceprezesa największej miejskiej spółki. Cieszę się, że dziś Rada Nadzorcza dopełniła formalności – dodaje prezydent Wrocławia.
- Wprowadzone kilka lat temu w MPWiK zmiany w sposobie komunikacji społecznej są imponujące. „Akademia H2O”, czyli specjalne lekcje dla uczniów najmłodszych klas, czy projekt #PijKranówkę są tego najlepszym dowodem. Jestem przekonany, ze wspólnie możemy jeszcze mocnej wpływać na poprawę jakości życia naszych mieszkańców – mówi Przemysław Gałecki dziękując jednocześnie dotychczasowemu zespołowi za wspólną pracę.
Plan: zwiększenie rozpoznawalność Wrocławia na świecie
Departament Marki Miasta to od 1 czerwca nowość w strukturze organizacyjnej Urzędu Miejskiego we Wrocławiu. Jego utworzenie podyktowane było usprawnieniu koordynacji i profesjonalizacji usług prowadzonych przez Miasto Wrocław w obszarach komunikacji z mieszkańcami, współpracy z uczelniami wyższymi i zagranicznymi miastami partnerskimi Wrocławia, współpracy medialnej i internetowej, a także promocji i turystyki. Podobne jednostki działają m.in. w Gdańsku czy Rzeszowie.
Bliższa współpraca w powyższym zakresie to także odpowiedź na nowe trendy w zakresie komunikacji oraz na postulaty organizacji związanych z rozwojem turystyki, zwracających uwagę na konieczność poszerzenie aktywności miasta w tym zakresie. Na czele podległego prezydentowi Wrocławia departamentu stanął Radosław Michalski (dotychczas dyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki), a jego zastępcą został Arkadiusz Filipowski (dotychczas zastępca dyrektora w Wydziale Komunikacji Społecznej).
- Departament Marki Miasta, zbudowany na tak szerokich zadaniach opartych o wchodzące w jego skład jednostki, ma uwspólnić i skoordynować pracę w kilku obszarach. M.in. w komunikacji, zarówno tej poprzez media, jak i komunikację internetową, a także poprzez kampanie społeczne i promocyjne. To także działania z kilkunastoma uczelniami wyższymi, branżą turystyczno-gastronomiczną czy naszymi zagranicznymi partnerami. Chcemy zwiększać rozpoznawalność Wrocławia na świecie. Główna odpowiedzialność za te działania spoczywa od teraz na nowym departamencie - mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Departament obejmuje Wydziały, Biura i Działy, które dotąd funkcjonowały w strukturze Urzędu Miejskiego. Ich połączenie w ramach nowej komórki organizacyjnej ma poprawić to, czym coraz intensywniej zajmuje się nowoczesny urząd: kontaktem z mieszkańcami oraz instytucjonalnymi partnerami zewnętrznymi z naciskiem na sferę internetową.
- Troskę o markę Wrocławia rozumiemy dalece szerzej niż poprzez samo zwiększanie ruchu turystycznego - mówi Radosław Michalski, dyrektor Departamentu - Marka to renoma Wrocławia, słowa kluczowe, które kojarzą się z naszym miastem tak wśród mieszkańców jak i partnerów instytucjonalnych w kraju i zagranicą. Na rzecz rozwoju tej marki pracowali i pracują przede wszystkim mieszkańcy. Ale to także efekt działań wrocławskich instytucji, uczelni, działań podejmowanych przez sektor turystyczny czy branżę hotelarsko-gastronomiczną. Chcemy aby marka Wrocławia oparta o rozsądną kontynuację dotychczas podejmowanych starań, rozwijała się zachęcając tak do osiedlania się w naszym mieście, jak i do inwestowania tutaj – mówi Radosław Michalski.
Elementem budowania marki Wrocławia jest także cały obszar współpracy międzynarodowej prowadzonej przez miasto od wielu lat, wart rozwoju w strategicznych kierunkach skorelowanych z projektami turystycznymi. To właśnie turystyka stanowi 8 procent dochodów do budżetu Wrocławia (ok. 370 mln zł), a sam Wrocław odnotował blisko 7% wzrost liczby turystów korzystających z bazy noclegowej w porównaniu do roku poprzedniego. Stolicę Dolnego Śląska odwiedziło w poprzednim roku ok. 6 mln osób. Odbudowa tego sektora gospodarki po kryzysie pandemicznym wciąż wymaga wsparcia, szczególnie w obszarze turystyki biznesowej.
Źródło: materiały Wydziału Komunikacji Społecznej UMW