wroclaw.pl strona główna Wrocław Rozmawia - Partycypacja, konsultacje, rewitalizacja, NGO Wrocław Rozmawia - strona główna

Infolinia 71 777 7777

14°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 22:20

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Wrocław Rozmawia
  3. Parkujemy. Jedziemy z raportem

Parkujemy. Jedziemy z raportem

Data publikacji: Autor:

| aktualizacja:

I po konsultacjach. Znamy opinie mieszkańców odnośnie lokalizacji i korzystania z parkingów Parkuj i jedź. Sprawdźcie jak przebiegnie dalszy rozwój systemu.

O konsultacjach

Parkuj i Jedź! Pod taką nazwą prowadziliśmy we wrześniu 2018 r. konsultacje rozwoju systemu parkingów Parkuj i jedź we Wrocławiu. Polegały na zebraniu opinii mieszkańców dotyczących lokalizacji parkingów służących przesiadkom na komunikację zbiorową oraz uwag odnośnie ich funkcjonowania – tego co zachęca, a co jest przeszkodą w korzystaniu z takich miejsc. W ramach konsultacji można było wypełnić ankietę, co uczyniło 628 osób. Za wszystkie uwagi, komentarze, propozycje — dziękujemy!

Zdaniem mieszkańców

Spośród propozycji lokalizacji parkingów Parkuj i jedź, przedstawionych do konsultacji, uczestnicy za najbardziej atrakcyjne uznali:

  • A1 –Wrocław Leśnica;
  • B1 – rejon skrzyżowania ul. Kosmonautów/Kamiennogórska;
  • A10 – Wrocław Wojnów Wschód;
  • B3 – pętla Kromera;
  • B7 – pętla Kowale;
  • A11 – Wrocław Wojnów;
  • C3 – rejon pętli Swojczyce przy ul. Swojczyckiej (w przyszłości);
  • C4 – skrzyżowanie ul. Swojczycka/Mydlana (w przyszłości);
  • C7 – rejon pętli Maślice przy ul. Królewieckiej (w przyszłości).

Te same propozycje zostały wskazane jako priorytetowe do wykonania w następującej kolejności:

  1. A1 – Wrocław Leśnica;
  2. A10 – Wrocław Wojnów Wschód;
  3. B1 – rejon skrzyżowania ul. Kosmonautów/Kamiennogórska;
  4. B3 – pętla Kromera;
  5. B7 – pętla Kowale;
  6. A11 – Wrocław Wojnów;
  7. C3 – rejon pętli Swojczyce przy ul. Swojczyckiej;
  8. C4 – skrzyżowanie ul. Swojczycka/Mydlana;
  9. C7 – rejon pętli Maślice przy ul. Królewieckiej.

Również w swoich propozycjach i opiniach te kierunki były wskazywane jako priorytetowe, przeważały bowiem:

  • propozycje na wjeździe do Wrocławia z kierunku Czernicy, Dobrzykowic (wschodnie granice Wrocławia, rejon Ronda ks J. Popiełuszki, Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, pętla autobusowa Wojnów, lokalizacje na osiedlach Wojnów, Strachocin, Swojczyce);
  • propozycje na wjeździe do Wrocławia z kierunku Środy Śląskiej (zachodnie granice Wrocławia, osiedle Leśnica, Złotniki, stacja kolejowa Wrocław Leśnica, ul. Kosmonautów);
  • propozycje w rejonie osiedla Sępolno i zlokalizowanej tam pętli tramwajowej.

Podczas planowania rozwoju systemu „Parkuj i jedź” powyższe wskazania będą jedną z ważniejszych wskazówek przy decydowaniu o wyborze kolejno wykonywanych lokalizacji. Zastrzegając jednak, że ostateczny wybór to wypadkowa wielu czynników, które niejednokrotnie wstrzymują realizację konkretnej lokalizacji.

Zachęty do korzystania z parkingów Parkuj i jedź

Jako czynniki zachęcające do korzystania z parkingów „Parkuj i jedź” uczestnicy konsultacji najczęściej wskazywali na:

  • lokalizację parkingu, bliskość pętli i przystanków komunikacji zbiorowej;
  • istnienie parkingów, wielkość parkingu, dostępność miejsc na parkingu;
  • częstotliwość kursowania komunikacji zbiorowej.

Te trzy wymienione czynniki są w opinii mieszkańców kluczowe dla dokonania decyzji, czy skorzystać z systemu „Parkuj i jedź” w codziennych podróżach do miejsc pracy czy nauki.

Warto również wskazać, że nie mniej ważny dla mieszkańców jest aspekt ekonomiczny:

  • darmowe parkowanie na parkingach „Parkuj i jedź”;
  • standard komunikacji zbiorowej;
  • atrakcyjna oferta komunikacji zbiorowej;
  • standard parkingów.

Są to elementy, które bezwzględnie będą brane pod uwagę w analizach związanych z rozbudową systemu „Parkuj i jedź” we Wrocławiu.

Co dalej?

Opisane wnioski z przeprowadzonych konsultacji społecznych będą istotne dla podejmowania dalszych kroków w projekcie rozbudowy systemu „Parkuj i jedź” we Wrocławiu. Kolejne działania UM Wrocławia polegać będą przede wszystkim na:

  • przeprowadzeniu dodatkowych analiz lokalizacji parkingów zaproponowanych w ankietach;
  • ustaleniu kolejności przygotowania i realizacji poszczególnych obiektów „Parkuj i jedź”;
  • ostatecznym wyborze, przy uwzględnieniu efektów konsultacji, lokalizacji do dalszych prac przygotowawczych w ramach II Etapu projektu „Budowa systemu Parkuj i jedź we Wrocławiu”, planowanego do realizacji w latach 2019–2021;
  • opracowaniu studium wykonalności projektu „Budowa systemu Parkuj i jedź we Wrocławiu – Etap II”, w którym wzięte będą pod uwagę wnioski z konsultacji.

Propozycje kolejnych lokalizacji parkingów „Parkuj i jedź” zgłoszone przez mieszkańców w ramach konsultacji będą również wykorzystane jako materiał pomocniczy do szerszych analiz związanych z systemem „Parkuj i jedź” w Aglomeracji Wrocławskiej.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama