Konsultacje realizuje Fundacja na Rzecz Studiów Europejskich w ramach zadania publicznego współfinansowanego ze środków Gminy Wrocław.
Projekt WBO nr 357 został zgłoszony z uwagi na problem zjawiska masowego parkowania pojazdów na jezdniach wymienionych ulic. Powoduje do zawężanie przekroju jezdni, co z kolei znacząco ograniczało przepustowość, przejezdność i bezpieczeństwo poruszania się po drogach osiedlowych. Miejsca postojowe co do zasady powinny być zapewnione w odpowiedniej ilości przez deweloperów na terenach przeznaczonych pod zabudowę. Miejsca te udostępniane są jednak odpłatnie, przez co nie wszyscy mieszkańcy zdecydowali się na to rozwiązanie. Parkowanie na jezdni jest często niezgodne z przepisami o ruchu drogowym, gdyż nie można zawężać wolnej przestrzeni pasów ruchu w sposób uniemożliwiający swobodne wyminięcie się dwóch pojazdów jadących z naprzeciwka. Było to powodem wielu zatorów drogowych, szczególnie w porach szczytów porannych i popołudniowych. Obecnie na osiedlu na wniosek Rady Osiedla Jagodno wprowadzono czasowe zakazy parkowania, ale rozwiązaniem docelowym mają być proponowane zatoki postojowe.
Projekt nie zakłada żadnej wycinki istniejących drzew. Jest to jedno z głównych założeń koncepcji. Część szpalerów drzew jest też wymogiem nałożonym przez uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - dotyczy to ulic Kajdasza, Komedy i Drabika, na których obowiązuje szpaler drzew po obu stronach ulicy.
W wyniku budowy zielonych zatok postojowych, komunikacja piesza nie ucierpi. Zachowane zostaną wszystkie obecne drogi dla pieszych. Część z nich zostanie przesunięta. Dodatkowo w obrębie skrzyżowań powstaną sugerowane przejścia dla pieszych.
Nawierzchnia będzie przede wszystkim ażurowa, umożliwiająca częściowe przenikanie wód opadowych do gruntu. Brana pod uwagę jest płyta MEBA, jednak ze względów na bardziej komfortową nawierzchnię, preferowana jest kostka typu farmerskiego. Nie jest planowana nawierzchnia wykonana z luźnego kruszywa lub szczelna powierzchnia bitumiczna lub betonowa.
Po zakończeniu konsultacji i wprowadzeniu ewentualnych uznanych w ich ramach korekt, kontynuowane będzie projektowanie, które zgodnie z zawartą umowa powinno zakończyć się w II kwartale 2025 roku. Następnie Gmina Wrocław ogłosi przetarg na realizację, ale będzie on musiał zostać ograniczony do posiadanych do środków, którymi dysponujemy w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Oznacza to realizację jedynie pierwszego etapu, a nie całego zakresu. Termin realizacji przewiduje się na ok 6 m-cy od podpisania umowy z Wykonawcą.
Jako organizatorom zależy nam, aby w konsultacjach mogły uczestniczyć wszystkie zainteresowane osoby.
Jeżeli masz specjalne potrzeby, napisz do nas (adres: konsultacje[at]feps.pl ) najpóźniej 5 dni przed planowanym wydarzeniem, postaramy się zapewnić Ci możliwość udziału w konsultacjach społecznych.