Przebudowa torowiska zakłada wymianę mechanizmów nastawczych zwrotnic wraz z elektrycznymi napędami zwrotnic najazdowych i wymianę szaf sterowniczych. Pojawi się odwodnienie oraz ogrzewanie zwrotnic.
Zgodnie ze specyfikacją podaną przez MPK cały proces zostanie podzielony na pięć etapów.
Czytaj więcej: Od 23 października spore zmiany dla pasażerów MPK
Najpierw wymienione zostaną rozjazdy od ul. Słowiańskiej, następnie od Namysłowskiej i Nowowiejskiej. Na koniec MPK zakłada regulację sieci trakcyjnej. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie mieć na realizację zadania 97 dni od dnia rozpoczęcia robót budowlanych wymagających wyłączenia komunikacji tramwajowej.
Remont torowiska. Terminy prac
Według planu każdy z etapów samej wymiany torów ma potrwać 27 dni.
- od ul. Słowiańskiej – planowany termin wyłączenia komunikacji w dniach 5 lutego – 4 marca 2022 r.,
- od ul. Namysłowskiej – planowany termin wyłączenia komunikacji 5 marca - 1 kwietnia 2022 r.
- rozjazd w ul. Nowowiejskiej – planowany termin wyłączenia komunikacj 2 kwietnia – 29 kwietnia 2022 r.
Zgodnie z harmonogramem wykonawca będzie mógł pracować przez cały tydzień w godzinach 6.00-22.00, a nawet przez całą dobę, jeśli będzie wymagać tego technologia lub pojawi się opóźnienie w wykonywanych pracach.
Zmiany w komunikacji
Szczegoły nie są jeszcze znane, ale zakłada się, że czasowo wyłączony z użytku zostanie przystanek „Słowiańska” czy „Nowowiejska”. Objazdami pojadą tramwaje linii 1, 6, 8, 11, 23 i 70. Inaczej kursować będą również autobusy. Natomiast kierowcy będą musieli stosować się do ograniczenia prędkości - 40 km/h.
W przetargu złożono dwie oferty. Tańszą złożyła spółka Zakład Sieci i Zasilania (ok. 3,3 mln zł), a droższą spółka Torhamer (ok. 3,5 mln zł). MPK chce przeznaczyć niecałe 2,7 mln zł. To oznacza, że brakuje kilkuset tysięcy zł. Obecnie oferty są analizowane i przewoźnik podejmie decyzję czy brakujące środki zostaną dołożone.